Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Jag kan dock inte släppa en tanke jag har:
HD tappade förtroendet för SD.
HD ställde krav på SD, vilka var att han skulle bryta helt med LW för att det ens skulle kunna vara möjligt för dom att hitta tillbaka till varandra.
HD träffade en ny och SD fortsatte att dölja sin relation med LW (eftersom han ändå inte trodde att det var något seriöst mellan HD och Sillen).
LW hotade med att berätta för HD om deras relation om de åkte till USA.
SD försökte dölja det in i det längsta, men LW fick reda på det ändå flera dagar innan avresa.
I deras konversationer tycker jag mig ändå ana ett litet uns av hot mot SD: Nånting i stil med att de kan skicka bilder till varandra när de ligger på hotellrummet i vardera världsdel. Samt att hon triumferande skriver att hon inte är rädd för SD längre och att han inte längre har makten över henne.
I mina öron så låter det som att hon är fri att bryta de regler han satt upp, så som RT osv som skulle kunna få HD att fatta galoppen OCH att hon då får sin hämnd på båda D-ssons.
LW verkar vara på väg bort från honom samt att han tappat kontrollen över henne och att hon samtidigt i princip kan sabba alla hans framtidsplaner med "drömkvinnan" = SD hade kniven mot strupen och LW har övertaget SAMTIDIGT som hon är på väg bort från honom.
Han står som förlorare med alla nitlotter och är slagen i sitt eget spel, för LW har egentligen ingenting att förlora vid det här laget medan SD har ALLT att förlora: Kontrollen, sina kvinnor och sin jävla heder.
Så går det när man både vill äta kakan och ha den kvar.
Nu står han kränkt och NÄSTAN ertappad med handen i tom kakburk?
Låter det helt off??
Nej, det låter verkligen inte helt off!
Tvärtom, det känns som att L*ena under så lång tid har kämpat för att inte "bli behandlad som smuts" och hon har blivit alltmer "olydig" och utom hans kontroll.
SD måste ju ha vetat att USA resan skulle bli känt för LW förr eller senare, så frågan är om SD redan när H*anna äntligen bestämt sig för att åka med, börjar planera på riktigt för mordet.
Nu hoppas ju SD att han kanske kan få tillbaka HD och inget ska få förstöra hans möjlighet att få tillbaka det perfekta livet. Det har han en tid sagt till flera personer, att han och HD ska bli ett par igen. Han påminner lite om Trump som sa: Jag kan ställa mig på Fifth Ave och skjuta någon och ni kommer att älska mig ändå...
Och LW blir alltmer "olydig", krävande och hotande. Hon har väl blivit lovad Kilimanjaro ända in i det sista, USA-resan undanhållen och nu kan hon är hon som en tickande bomb.
Det är bara frågan om när den ska brisera....
För SD är LW nu ett stort hot.
Nu har hon påbörjat ett okontrollerat beteende, med att geocacha med många män, åka till Norge och vad kommer härnäst? Hon kommer inte vara lydig nu...hon har förvandlats till en tigrinna.
Istället för att lägga korten på bordet, väljer SD den väg som han tycker är den perfekta lösningen.
Han tar helt enkelt "bort" problemet.