2020-03-27, 10:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Canada seeks to adopt S. Korean model for fighting novel coronavirus, Trudeau says
Blir nog fler och fler som följer Sydkoreas fotspår och gör det som fungerar.
Citera
2020-03-27, 10:10
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vet inte om du är ironisk.
Helt klart är i alla fall att Anders Tegnell haft totalt fel i sin tro att Corona skulle förbli enbart ett Kinesiskt problem.

https://omni.se/tegnell-medger-miss-i-virus-bedomning-trodde-att-kina-skulle-fa-stopp-pa-det/a/pLkM9E

Tegnells bedömning här liksom hans andra uttalanden om att flygresor till Italien och skidresor till italienska Alperna inte innebar någon större smittorisk var också helt fel.

Hur många andra felaktiga myndighetsbeslut kommer vi kunna konstatera i backspegeln?
Jag är inte det minsta ironisk. Dock bekräftar du att mitt påstående i sak är korrekt. Nedläggningen av våra fältsjukhus som du nämner är del av en bredare strategi.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
jo smittade är bara återvändande kineser - fattar inte varför ska de släppas hem!
Är du avlönad av CPC?
Citera
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
När fb hyllar den kommunistiska diktaturen i kina, ja få vet man att argumenten är svaga.
Ska vi fängsla oliktänkande med?
Lär drabba fb rätt hårt i framtiden gällande andra frågor.
Vi fängslar redan oliktänkande.
Citera
2020-03-27, 10:11
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nejdå. De friska medelåldersmänniskorna och ungdomarna som tål att bli smittade utan att dö (i mängder) ska skaffa sig en immunitet genom att leva normalt.

De sjuka och gamla som riskerar att dö - ska hålla sig isolerade tills faran är över.

Det är på sätt och vis att gasa och bromsa. Men fullt förståeligt.

Hur många 16-åriga friska tjejer tycker du är värt att offra för "flockinmubitet" som inte ens bevisat fungerar?

Julie, 16 frisk ung tjej, blev i måndags inlagd på ett sjukhus i Paris på grund av andningsbesvär.

På natten mot onsdagen dog hon.
Citera
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Här är dagens nya kartor

Bekräftade fall per miljon invånare i en världskarta med ca 800 distrikt visande. Kartorna är gjorda där datumen syftar på inrapporterade tal ungefär klockan 08:00-09:00 dagen i fråga.

27 Mars

Jämför gärna med tidigare kartor och se utvecklingen:
Tidigare kartor (ungefär klockan 9-11 på förmiddagen):
26 Mars
25 Mars
24 Mars
23 Mars
22 Mars
21 Mars
20 Mars
19 Mars
18 Mars
17 Mars

Här är ”dödskartor” . Antal döda per miljon invånare. Går även att jämföra med tidigare dagar

27 Mars
Jämför gärna med tidigare kartor och se utvecklingen:
26 Mars
25 Mars
24 Mars
23 Mars
22 Mars
21 Mars
20 Mars
19 Mars
18 Mars

Att olika länder har olika mörkertal är självklart. Men det är inget jag gör upp min egen mening om, utan det låter jag hellre den som tittar på kartorna spekulera i.

Jag började göra dessa kartor 17 Mars då jag inte kunde finna någon världskarta någonstans på Internet som visade vare sig den relativa bekräftade smittan eller relativt antal döda i relation till befolkning på regionnivå, men sammansatt till en stor världskarta. Kartor där gigantiska land betraktas om en homogen enhet är enligt mig rätt missvisande.

Hoppas de kommer till användning.

Ha en fin dag!

Dina kartor över döda är oerhört intressanta. Kan du inte kontakta de hemsidor som rapporterar om fall och be dem lägga upp dem där? Det skulle ge kartorna den spridning de förtjänar.

Det allra bästa vore om informationen kunde läggas in i en enda karta där man kan välja datum att titta på. På så sätt skulle utvecklingen framträda tydligare än om man måste bläddra mellan kartorna.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Självklart kommer det dä en del unga, oförklarligt,precis som i alla sjukdomar. Statistiken talar dock sitt tydliga språk, de tillhör undantagen.
Exempel:
https://www.nbcwashington.com/news/local/16-year-old-virginia-girl-dies-from-flu/2213988/
https://hoiabc.com/2020/02/19/10-year-old-boy-from-rockford-dies-from-flu-complications/
https://www.smalanningen.se/artikel/barn-dog-hastigt-pa-akuten
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1Q3nb/fem-barn-dog-av-influensa
https://omni.se/dna-fel-bakom-att-fyra-amishsyskon-mystiskt-dog/a/LAg1PP
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag tycker Stefan Löfven är en feg mupp som borde avsättas så fort denna kris är över, men jag tror inte någon annan hade skött det bättre eller sämre. Jag varken moderaterna eller SD hade gjort ett bättre jobb, ingen vill vara kapten för denna båt i denna storm.

Jag är också oroad över Corona och har som sagt isolerat mig i två veckor, även om siffrorna för smittade i min region är stabila och vi inte har allmän spridning.

Jag är rätt säker på att mer eller mindre samtliga inblandade kommer att hyllas, då man agerar utefter ”omständigheterna”.

Kritik över beredskapslager i framför allt sjukvården kommer att skjutas högt, men inte så mycket mer.

... och personligen tycker jag man sköter det här precis utefter bästa förmåga.
Till skillnad mot pandemiexperterna och smittskyddsforskarna här inne som såklart tycker annat. Frågan är ju varför inte ni arbetar på Folkhälsomyndigheten eller i regeringsposition.
Citera
2020-03-27, 10:12
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Canada seeks to adopt S. Korean model for fighting novel coronavirus, Trudeau says

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Blir nog fler och fler som följer Sydkoreas fotspår och gör det som fungerar.

USA svänger väl mot masstestning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Vi fängslar redan oliktänkande.
ja det är sant !
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du vill skicla tillbaka tonåringarna till gymnasiet?
Väderkvarnar, som sagt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Visst, men eftersom man konsekvent vill deflektera ansvar är det ordet som måste användas.

Regimen bär fullt ansvar, att sedan tråckla ut exakt hur ansvarfördelningen är inom regimen är mest en exercis retoriska förvecklingar som enbart kan nystas upp i efterhand.
Vad pratar du om? Man tar konsekvent ansvar för sina beslut, även i motvind.

Det är snarare andra länder som styrs av sillmjölkar, som ger vika för kändisar och gaphalsar på Internet, så att de själva ska slippa komma i den obekväma situationen att man måste fatta ett beslut som man sen kan behöva stå för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in