2020-03-27, 10:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Idiot..

https://www.dn.se/nyheter/varlden/personal-flyr-fran-spanska-alderdomshem/

Idiot kan du själv vara. Det är allsköns slödder i den här tråden som drar påståenden ur roven vilket förstör hela tråden. Gör det en vana att hänvisa till källa.
Citera
2020-03-27, 10:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Vi måste göra som under finanskrisen för att rädda ekonomin dvs "gasa och bromsa samtidigt".
I det här fallet innebär det att träffa så många människor som möjligt, samtidigt som vi isolerar oss från omvärlden!

Om det ska vara på ditt vis är det effektivare att alla får besöka en vårdavdelning och andas in luften utan att bära skyddskläder och andningsmask.
Citera
2020-03-27, 10:08
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nope, frisk. Liksom 21-åringen.
Fast det där med att en och annan yngre stryker med säger egentligen inte så mycket? De är bara undantagen som bekräftar regeln. Och ingen har väl sagt att absolut ingen yngre och frisk kommer drabbas, bara att det handlar om ett mindre antal.

Det dör yngre även i vanlig influensa etc, men om dem skrivs det aldrig i media. Jag hade själv en kompis som dog när han var 21 av influensa och komplikationer till denna sjukdom. Det var en jobbig begravning... Jag känner också en som fick stroke när han var 20, överlevde visserligen, men var helt förändrad och fick lära allt från början igen.

Man går aldrig säker, även om man tror det i yngre dar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Vi måste göra som under finanskrisen för att rädda ekonomin dvs "gasa och bromsa samtidigt".
I det här fallet innebär det att träffa så många människor som möjligt, samtidigt som vi isolerar oss från omvärlden!

Nejdå. De friska medelåldersmänniskorna och ungdomarna som tål att bli smittade utan att dö (i mängder) ska skaffa sig en immunitet genom att leva normalt.

De sjuka och gamla som riskerar att dö - ska hålla sig isolerade tills faran är över.

Det är på sätt och vis att gasa och bromsa. Men fullt förståeligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
När fb hyllar den kommunistiska diktaturen i kina, ja få vet man att argumenten är svaga.
Ska vi fängsla oliktänkande med?
Lär drabba fb rätt hårt i framtiden gällande andra frågor.
Ibland är för mycket frihet till ondo - framtiden utvisar vem som har rätt men hur som hellst de som överlever kommer att möta hel annan värld
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
På vilket sätt är den "fristående"? Är den självfinansierad? Vem utser deras generaldirektör, som rekryterar alla andra?
Jag är fristående, jag gör vad jag vill. Gör Folkhälsomyndigheten det?
Du verkar inte begripa vad begreppet "fristående" betyder. För dig är det bara en av regimens propagandaglosor som du maler om och om och om igen när du tondövt tycker att det låter bra.
De som jobbar på FHM väljs inte i allmänna val. De behöver inte ge vika för populism, eftersom deras anställning inte hänger på det.

Att man utser en generaldirektör är närmast irrelevant. Man byter ju inte ut personalstyrkan. FHM är en fristående organisation som skulle fungera bra utan att ens ha en generaldirektör. Deras uppdrag är enbart att värna om folkhälsan, och det är på de grunderna de bedöms.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Nej.
Endast människor med obefintlig förståelse för begreppet sannolikhet kan tro att inga 16-åringar alls kommer att dö.

Du fäktar med väderkvarnar.

Du vill skicla tillbaka tonåringarna till gymnasiet?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
För fan varför får man inte veta vilka städer som.är drabbade?

Att bara säga Norrbotten betyder noll. Det är precis såhär man ökar smittspridningen. Folk har ingen jävla aning om viruset finns där dom är och därför går dom och handlar, åker buss, träffar kompisar precis som vanligt.

Var på vandrarhem nyss i norrbotten och 3 Pers från Stockholm hade åkt dit pga dom ville isolera sig från viruset. Men risken finns ju att de själv är smittade även fast de inte vet om det och då smittar alla andra i byn eller på vandrarhemmet. Inför reseförbud inom Sverige också.

Vi har redan sett ett bra exempel på när smittade från södra Sverige åker till Åre och folk är nu smittade där.
Kom igen nu... Det säger visst något. T ex säger det att det inte är i Stockholm, vilket är väsentlig information.

Men visst, andra länder rapporterar mer granulärt. I Tyskland kan man se ned på typ kommunnivå.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Sant. Men det finns väldigt mycket att pissa på. Sånt du garanterat är medskyldig till med vart du la din röst.

Jag är rätt klar med att försöka diskutera med idioter som du. Skulle det dö 500 miljoner människor skulle du säga "500 miljoner är ju ingenting, vi är ju över 7,5".

Sån dumhet, ignorans, egoism och total belastning för övrig mänsklighet kan aldrig underskattas.

Jag tycker Stefan Löfven är en feg mupp som borde avsättas så fort denna kris är över, men jag tror inte någon annan hade skött det bättre eller sämre. Jag varken moderaterna eller SD hade gjort ett bättre jobb, ingen vill vara kapten för denna båt i denna storm.

Jag är också oroad över Corona och har som sagt isolerat mig i två veckor, även om siffrorna för smittade i min region är stabila och vi inte har allmän spridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skylin
Kolla Italien siffror:
80.000 konstaterat smittade, 8000 döda. Det är 10% som dör.
Jag vet att man inte kan räkna så men ändå...
Jag saknar ord

Nej du kan inte räkna så, så varför gör du det?
Citera
2020-03-27, 10:09
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Sånt händer vid vanlig influensa också ingen bryr sig....
Absolut tragiskt

Jag bryr mig!
Citera
2020-03-27, 10:09
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
När fb hyllar den kommunistiska diktaturen i kina, ja få vet man att argumenten är svaga.
Ska vi fängsla oliktänkande med?
Lär drabba fb rätt hårt i framtiden gällande andra frågor.

Bara för att det är en kommunistdiktatur är inte allting fel. Du har säkert köpt massor av saker tillverkade i Kina.

Hur fan kan du, har du ingen moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in