2020-03-27, 09:03
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då får du läsa om utpressning igen. Det är när man utövar hot och påtryckning mot andra människor. "Gör det, annars...."
Precis som han och RT. ”Håll käften, annars...”
Citera
2020-03-27, 09:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Fast hon mördades ju efter de senaste.

Ja de försöker verkligen med allt när de målar upp Stefan Davidsson som offer och fin kille 😅 Helt hjärndött!

Hon mördades p g a hat byggd över tid. Knappast enbart p g a det allra senaste Lena sa/gjorde.
Citera
2020-03-27, 09:06
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Hon mördades p g a hat byggd över tid. Knappast enbart p g a det allra senaste Lena sa/gjorde.
Så hon provocerade Stefan när hon ville bjuda på kaka och stämningen var god?
Citera
2020-03-27, 09:07
Medlem
Citat:
Hon sa ju att han inte hade någon makt över henne längre, att allt var odramatiskt.

Var är utpressningen? Låter snarare som rollerna var ombytta..

Det ser ut som att hon gör ett försök att avsluta och bjuder in till en (vänskaplig) kladdkakebit. Varför i h-e tar han livet av henne DÅ? Allt kunde ju ordnat sig?
Citera
2020-03-27, 09:08
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det ser ut som att hon gör ett försök att avsluta och bjuder in till en (vänskaplig) kladdkakebit. Varför i h-e tar han livet av henne DÅ? Allt kunde ju ordnat sig?
Mm men hon kanske var jättetaskig sen när de möttes? Och sen blev stackars Stefan Davidsson tvungen att dölja att han slog ihjäl henne, för han har ju faktiskt en familj att ta hand om stackarn, kan ju inte sitta i fängelse!
Citera
2020-03-27, 09:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Så hon provocerade Stefan när hon ville bjuda på kaka och stämningen var god?

Nej exakt. Varför skulle han mörda någon när stämningen var god om det inte fanns starkt hat byggt över tid? Sådant hat försvinner inte p g a god stämning och kladdkaka. BO skulle troligtvis mördats oavsett hur god hon var mot honom. Han upplevde redan att hon förstört hans liv och familj.
Citera
2020-03-27, 09:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Först och främst skulle bli väldigt ledsen av att vara oskyldigt anklagad. Verbalt skulle jag nog säga ungefär som du. Fast i lite mer försiktiga ordalag. Skulle jag tro.

Men ljuga skulle jag inte göra, för är jag oskyldig så finns det ju ingen anledning att göra det
Tyvärr är en del notoriska lögnare och ljuger fastän dom är oskyldiga vilket denna tråd är bta ex, på. Har alltid haft svårt att förlika mig med stollar som hittar på en alternativ verkligheter när det finns en sann.
-----------
Sedan hundratals år tillbaka i tiden har brottsmisstänkta personer i Sverige haft rätt att tiga inför domstolen eller till och med att ljuga. Nils Jareborg, professor emeritus i straffrätt vid Uppsala universitet, säger:

– Det är en gammal regel att en misstänkt inte är skyldig att föra bevisning mot sitt eget intresse. I stället är det andra, åklagaren, som har hela bevisbördan.

https://www.svd.se/atalade-far-ljuga-under-rattegang
-----------------
Ponera MGM var knäpptyst under förhöret om blod (?) på tvättmaskin istället försöka (bort) förklara den minimala besudlingen.
Åkl får då (som sig bör) bevisbördan att göra troligt hur besudlingen hamnat på tvättmaskin utan hjälp av den tilltalade.

Om MGM vore proffskriminell hade han utnyttjat sin rätt att vara tyst och inte gett sig in i tungvrickande resonemang. Vid fällande dom är det inte osannolikt hans egna ord är det som avgjort domen till hans nackdel.

Vad som tydligt framgår gällande otroheten mot Hanna är att MGM är en patologisk lögnare även när han avslöjats.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 83

Hannas vän: Nä, det är verkligen inget vanligt läge du befinner dej i.. Inte famiijen heller. Eller vännerna. Eller bekanta. Släktingar .. så svårt för alla på så många sätt. Jag är arg på dej och det vet du. Det har jag inte hymlat med.

Jag begriper inte hur du kunde gå bakom ryggen på H så länge. Och dessutom blåneka när hon ställer dej mot väggen. Får dessutom signaler på att ditt och Ls förhållande inte "bara" pågick några år utan många fler. Vet inte hur jag ska hantera vad jag känner kopplat till det. Arg. Ledsen. Besviken. Förlorad respekt. Massor av saker.

Huruvida du är skyldig till mordet har jag svårt att ens orka tänka över. Sveket mot H är mer än nog för att jag ska vara arg. och det kan tyckas konstigt, men det känns även som att du svikit mej genom att visa dej vara någon annan än jag trott.

Stefan: Det är bra. Ni är blott två som r så uppriktiga.

Stefan: Jag tycker du har rätt.

Hannas vän: Hoppas det går bra hos läkaren och att ni hittar en lagom nivå. Kommer säker att bli tufft att börja jobba
igen.

Hannas vän: Du vet att jag är uppr-iktig . Det är min styrka. Och ibland svaghet.

Hannas vän:Vem är det mer som skäller på dej?

Stefan: Ingen som skäller. Inte du heller.

Stefan: Men det finns en pensionärsgubbe som tg och jag känner som uttrycker ungefär samma som du .

Stefan: Jag ber inte någon om förlåtelse.

Stefan : tycker inte jag förtjänar någon.

Stefan: Men jag är ledsen för att jag svikit så många.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-27 kl. 09:30.
Citera
2020-03-27, 09:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Jasså du tror starkt hat kan försvinna så lätt?
Citera
2020-03-27, 09:12
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Nej exakt. Varför skulle han mörda någon när stämningen var god om det inte fanns starkt hat byggt över tid? Sådant hat försvinner inte p g a god stämning och kladdkaka. BO skulle troligtvis mördats oavsett hur god hon var mot honom. Han upplevde redan att hon förstört hans liv och familj.
Eftersom att det var planerat ditt jävla rikspucko.
Citera
2020-03-27, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Du och jag brukar inte se lika på saker men en poäng tänker jag ge dig - LW var kränkt och sviken och inte typen som stillsamt hade funnit sig i att ha blivit ratad och gå vidare. Hon pratade med många om sin relation med SD - även i sina geo kretsar. Om hon nu till slut då hade gått vidare (vilket är svårt att veta eftersom hon mördades) hade hon säkerligen gjort sitt bästa för att ge SD en näsbränna och berättat sin sida - hon hade säkerligen förstört alla chanser till en återförening med HD och ett fortsatt liv med geocaching i det lilla samhället. Det var nog just därför hon fick stryka med. Eller det bidrog i allafall till en så drastisk åtgärd. Hon gav sig dessutom på HD.

Men hon blev aldrig ratad.
Glorious tror också det, men hon blev aldrig ratad eller lämnad.
Stefan valde att inte gå isär med Hanna, han valde att stanna kvar i det förhållandet.

Men efter det beslutet så sprang Stefan gladeligen ner till Lena flera dagar i veckan och pippade.
Dom pippade på kontoret, i bilen, hos Lena, Hos Stefan, i skogen.... Över allt.
Visst, Stefan ville inte lämna Hanna men han ratade absolut inte Lena för det, utan hans situation var helt perfekt i det avseendet.
Han valde heller inte Hanna, utan han valde bara att stanna kvar under samma tak som Hanna.
Stefan och Hanna hade ju inte ens sex med varandra på flera år.
Jag tror Stefan kände såhär. Med Hanna fick han familjen och tryggheten som den gode familjefaren som tog ansvar och dom hade det bra. Med Lena fick han oändligt pippande, spänning och äventyr.
Tro fan att han inte ville flytta från "familjen" och tro fan att han inte villa göra sig av med en oändlig källa av sex.
Nä, Leva blev aldrig ratad, dom höll på ända tills slutet. Där emot så ville Lena mer än Stefan.
Citera
2020-03-27, 09:16
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
02 May 14

Fint foto på HD och SD.
Hur tänkte han?
"Den som gapar efter mycket..."?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/6b397002-3372-4b2a-a885-a93e33ee4374_l.jpg

Hade jag inte lite koll på denna soppa, hade jag med lätthet kunnat se en syskonpar på fotot.
Fascinerande likhet i ansiktsdragen ur denna vinkel iaf.
Citera
2020-03-27, 09:16
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Men hon blev aldrig ratad.
Glorious tror också det, men hon blev aldrig ratad eller lämnad.
Stefan valde att inte gå isär med Hanna, han valde att stanna kvar i det förhållandet.

Men efter det beslutet så sprang Stefan gladeligen ner till Lena flera dagar i veckan och pippade.
Dom pippade på kontoret, i bilen, hos Lena, Hos Stefan, i skogen.... Över allt.
Visst, Stefan ville inte lämna Hanna men han ratade absolut inte Lena för det, utan hans situation var helt perfekt i det avseendet.
Han valde heller inte Hanna, utan han valde bara att stanna kvar under samma tak som Hanna.
Stefan och Hanna hade ju inte ens sex med varandra på flera år.
Jag tror Stefan kände såhär. Med Hanna fick han familjen och tryggheten som den gode familjefaren som tog ansvar och dom hade det bra. Med Lena fick han oändligt pippande, spänning och äventyr.
Tro fan att han inte ville flytta från "familjen" och tro fan att han inte villa göra sig av med en oändlig källa av sex.
Nä, Leva blev aldrig ratad, dom höll på ända tills slutet. Där emot så ville Lena mer än Stefan.
Ja. Det handlar inte om någon utpressning, utan om en man som ville ha kakan kvar och äta upp den.
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Hade jag inte lite koll på denna soppa, hade jag med lätthet kunnat se en syskonpar på fotot.
Fascinerande likhet i ansiktsdragen ur denna vinkel iaf.
Jag tänkte faktiskt precis samma först haha! De är rätt lika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in