Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Du och jag brukar inte se lika på saker men en poäng tänker jag ge dig - LW var kränkt och sviken och inte typen som stillsamt hade funnit sig i att ha blivit ratad och gå vidare. Hon pratade med många om sin relation med SD - även i sina geo kretsar. Om hon nu till slut då hade gått vidare (vilket är svårt att veta eftersom hon mördades) hade hon säkerligen gjort sitt bästa för att ge SD en näsbränna och berättat sin sida - hon hade säkerligen förstört alla chanser till en återförening med HD och ett fortsatt liv med geocaching i det lilla samhället. Det var nog just därför hon fick stryka med. Eller det bidrog i allafall till en så drastisk åtgärd. Hon gav sig dessutom på HD.
Men hon blev aldrig ratad.
Glorious tror också det, men hon blev aldrig ratad eller lämnad.
Stefan valde att inte gå isär med Hanna, han valde att stanna kvar i det förhållandet.
Men efter det beslutet så sprang Stefan gladeligen ner till Lena flera dagar i veckan och pippade.
Dom pippade på kontoret, i bilen, hos Lena, Hos Stefan, i skogen.... Över allt.
Visst, Stefan ville inte lämna Hanna men han ratade absolut inte Lena för det, utan hans situation var helt perfekt i det avseendet.
Han valde heller inte Hanna, utan han valde bara att stanna kvar under samma tak som Hanna.
Stefan och Hanna hade ju inte ens sex med varandra på flera år.
Jag tror Stefan kände såhär. Med Hanna fick han familjen och tryggheten som den gode familjefaren som tog ansvar och dom hade det bra. Med Lena fick han oändligt pippande, spänning och äventyr.
Tro fan att han inte ville flytta från "familjen" och tro fan att han inte villa göra sig av med en oändlig källa av sex.
Nä, Leva blev aldrig ratad, dom höll på ända tills slutet. Där emot så ville Lena mer än Stefan.