2020-03-27, 07:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
...under våren 2017 så har hon en kontakt med en man som heter Kenne*th
Johan*sson, hon kallar honom Knatas, ...Pernilla vet att hon åkte till Dalarna och skulle
åka skidor, hon åker upp ensam och Kenn*eth säger till henne att hon kan sova där. Hon säger
ok, men säger att hon inte vill ha något sexuellt, hon vill inte ha en sådan relation. Det
upprepar hon när hon kommer till honom. Hon har åkt skidor och kommer dit sen, antingen
är det slutet 2016 eller bötjan 2017, är lite osäker på det. Dom äter och Lena dricker ingen
alkohol, vet inte om Ken*neth gjorde det, sen ska dom lägga sig och han vill ändå ha sex med
henne och då kysser dom varandra lite men sen så säger hon nej, han fortsätter ändå. Hon
beskriver efteråt, han är stor, Lena är liten och Lena gav bara upp och lät det hände men hon
mådde jättedåligt efteråt och när hon berättade det för pern*illa så blev hon väldigt arg, det kan
man se när dem skriver.
Ken*neth får reda på det här med Stefan och blir galen, jättearg och vansinnig och då säger
hon till honom att hon ska avsluta det med Stefan. Kenn*eth tycker att sådär gör man inte men
Lena hade jättesvårt att avsluta Stefan så hon fortsatte den relationen och talar inte om det och
ljuger för Kenn*eth att det är slut. I mars/april 2017 så luskar Kenn*eth hos Lena och frågar mer
omkring det här och Lena berättar för Ken*neth att det inte har avslutats med Stefan. Då
skriver hon till mig att hon har två vita arga kränkta män och dom vet så mycket att dom kan
göra Lena hur illa som helst
, Lena skriver att K kommer nog inte göra det.

s. 420
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Edit: Kopierat ur FUP, stavfel och allt,

Det där är en våldtäkt hur man än ser på det. Jag blir så djävla arg. Jag vet att hon var förförisk - lockande - allt det där - men ibland måste man bara ta ett steg tillbaka och titta bakom den fasaden - och inte bara tänka med fel huvud. Prata om att utnyttja situationen. Hon sa ju nej flera gånger.
Citera
2020-03-27, 07:38
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De umgicks ju knappt med barnen. Grandparents tog ett stort ansvar. Lena var dessutom redan barnfri varannan vecka.

Sedan slängde de upp bilder på sociala media de få gånger de reste och umgicks med barnen så att det utåt sett ändå såg ut som att de var bra föräldrar. En klassiker. Fasaden är viktig för den här typen av människor.

Ja varken SD eller HD eller HD's föräldrar har koll på var barnen var då LW mördades... inte konstigt att ena dottern tuggade i sig strössel och mandelmassa - hon hade väl ångest som heter duga. Finns flertalet referenser i samtalen mellan HD och SD att barnen ringt HD då SD inte finns hemma och inte svarar i mobil.
Citera
2020-03-27, 07:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det där är en våldtäkt hur man än ser på det. Jag blir så djävla arg. Jag vet att hon var förförisk - lockande - allt det där - men ibland måste man bara ta ett steg tillbaka och titta bakom den fasaden - och inte bara tänka med fel huvud. Prata om att utnyttja situationen. Hon sa ju nej flera gånger.

Ja. Och han ljög i polisförhöret. Han
berättade att hon sovit hos honom vid det
tillfället och att det var nära att de hade sex då men att de inte haft det.
Sedan påstod han att de inte haft en
sexuell relation men LW hade berättat för
en väninna att de hade haft det.
Varför ljuga om det? Han hade ju ett alibi
för mordet eftersom han var i Kina.
Citera
2020-03-27, 07:42
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Jag funderar på om det var tävlingen om
SD som var det viktiga. När han valde HD
så blev LW kränkt och kände sig sviken och
utnyttjad. Hon ville hämnas både på SD
och HD. I och med deras skilsmässa så
kände hon kanske att hon fått sin hämnd
och vunnit striden? Att SD inte längre hade
någon makt över henne och hon kunde gå
vidare?

Du och jag brukar inte se lika på saker men en poäng tänker jag ge dig - LW var kränkt och sviken och inte typen som stillsamt hade funnit sig i att ha blivit ratad och gå vidare. Hon pratade med många om sin relation med SD - även i sina geo kretsar. Om hon nu till slut då hade gått vidare (vilket är svårt att veta eftersom hon mördades) hade hon säkerligen gjort sitt bästa för att ge SD en näsbränna och berättat sin sida - hon hade säkerligen förstört alla chanser till en återförening med HD och ett fortsatt liv med geocaching i det lilla samhället. Det var nog just därför hon fick stryka med. Eller det bidrog i allafall till en så drastisk åtgärd. Hon gav sig dessutom på HD.
Citera
2020-03-27, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror allt mynnar ut i kontroll. Så länge LW bråkade med SD så var allt lugnt för SD. Då visste han att hon ville ha honom och han kunde styra henne. Likaså HD - henne styrde han också. I slutet när hon tänkte åka till Norge, och då hon sa att "du har ingen makt över mig längre", då brast det för SD. Då skulle han inte ha kontroll över henne längre. Han ville ha henne - men bara för sex. Hon har funnits där i 6 år för honom. Så länge han höll moroten framför henne (resan till Kilimanjaro), så var hon fast med honom. Och då var han nöjd.

SD hade sin familj, och den tänkte han ha kvar. Men kontrollen över LW tänkte han inte släppa. Nu finns hon inte längre och SD är nöjd. Han behöll kontrollen in i det sista. Precis som Tovas mördare, Billy. När Billy var i häktet meddelade hans advokat att "Billy sover gott om nätterna". Tro fan det - han behövde inte oroa sig för var hon var eller vem hon umgicks med. Han har fortfarande kontrollen.

Jag tror det är så enkelt. SD, kontrollfreaket, tänkte INTE låta LW springa lös utom hans kontroll. Hellre dödade han henne. Och det gjorde han. Många problem löstes där.

Halleluja.!!
Kan du då peta in Hanna i din fantastiska teori, så är du nog hemma.

Jag står bakom dina ord... Och så länge han hade kontroll så var allt bra.
Men som både jag o Reimer och säkert fler har antytt, så sprack allt den dagen Lena petade på Hanna.
Bitchblickar, sms, meddelanden och sist men inte minst.. Raderade loggar !!!
Lena petade in en pinne i getingboet, och därför är hon nu död.

Stefan hade kunna fortsätta på samma bana i flera år till och det hade funkat hur bra som helst, men när Lenas retade upp Hanna så hamnade han i en helt annan situation.
Han skulle förlora allt. Hanna, Barnen, sin stauts i Geo-gänget och kanske även Lena... ALLT.!!
Och det hade ju såklart inte funkat.

- Så det är nog bäst för dej att du löser detta problemet, sa Hanna.
- Lena skall bort, mina loggar skall vara loggade och du o jag skall åter igen bli kung o drottning i Geo-världen. Lena måste bort och du får bara lösa det.

Efter att Lena försvann så spirade kärleken igen. Puss Puss Jag Älskar Dig.. Efter Lena försvann så ökade burkletandet igen, Efter Lena försvann BLEV JU ALLT SOM VANLIGT, precis som Hanna ville och ingen jävlades med henne eller hennes loggar. Och vi fick alla se deras fantastiska liv igen när dom står och flinar tillsammans på 100 tals foton.

Och inte nog med det... Hanna och Stefan kunde även presentera en exakt likadan historia.
Märkligt va ??

Din teori + Det jag skrev här kanske är så det gått till.
Senast redigerad av Krmkr 2020-03-27 kl. 07:45.
Citera
2020-03-27, 07:44
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ja. Och han ljög i polisförhöret. Han
berättade att hon sovit hos honom vid det
tillfället och att det var nära att de hade sex då men att de inte haft det.
Sedan påstod han att de inte haft en
sexuell relation men LW hade berättat för
en väninna att de hade haft det.
Varför ljuga om det? Han hade ju ett alibi
för mordet eftersom han var i Kina.

Det är nog rätt vanligt förekommande att män som tagit sig rätten att utnyttja en kvinna på det viset inte står för det och ljuger för att inte tappa ansiktet. Finns många kända exempel på det. Grisigt är det. Och nej jag är inte en batikhäxa eller vad det nu sägs i tråden - det ÄR grisigt oavsett vad hon gjorde.
Citera
2020-03-27, 07:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det är nog rätt vanligt förekommande att män som tagit sig rätten att utnyttja en kvinna på det viset inte står för det och ljuger för att inte tappa ansiktet. Finns många kända exempel på det. Grisigt är det. Och nej jag är inte en batikhäxa eller vad det nu sägs i tråden - det ÄR grisigt oavsett vad hon gjorde.

Ja, det är klart men han kunde ju bara sagt
att de hade en sexuell relation. Han
behövde ju inte berätta hur det gått till.
Vad jag tycker är konstigt är att enligt
väninnan så hade de en sexuell relation
efter den händelsen. Hur kunde LW vilja ha
det?
Citera
2020-03-27, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jag har sett rätt bra argument med tecken för att det skulle kunna finnas en kärleksrelation mellan Stefan Davidsson och Jerry Gray. Hur som helst är det iaf ofattbart att Jerry fortsatt skydda Stefan fram till åtminstone någon vecka sen! Jag bedömer honom dock som troligast av honom och Hanna Davidsson att berätta allt de vet om Stefan.

Ja det tror jag med. Mellan Hanna o Jerry så tror jag Jerry kroknar först.
Jag tror nog att Jerrys vittnesmål hade blivit annorlunda om INTE Stefan hade befunnit sig i rättssalen.
Tror nog att det blir svårt för Jerry att "Svika" Stefan mitt framför ögonen på honom.
Fan vet om han klarar det.......?

Jerry - Du får din chans att göra det rätta. Ta den och sen kan du hålla huvudet högt.
Just nu är du inte riktigt super-poppis, förstår du. Ta denna chansen och gör det rätta.
Citera
2020-03-27, 08:03
Medlem
Citat:
Nedan några foton på SD.

Jag tycker nog att hans leende når ögonen
och att han ser ut att ha äkta känslor.

17 Dec 14
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/40cd2836-159f-464f-b50a-9df5cff52a62_l.jpg

09 Jan 15
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/6ef57c02-4f1f-47a4-aec4-a2277cc2c3c2_l.jpg

03 Jul 15
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/97be47df-6821-42c6-9d4c-658095406a65_l.jpg

22 Aug 15
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/93f1320b-3d38-4aee-9d9e-2192153e20b6_l.jpg

23 Feb 16
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7b5a4d5e-741b-4469-9536-1e6ba3207cfe_l.jpg

Sådana där bilder kan du hitta på i stort sett varenda person med psykopatiska drag. Dessa bilder säger absolut ingenting om hans förmåga att känna äta känslor.
Citera
2020-03-27, 08:09
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
02 May 14

Fint foto på HD och SD.
Hur tänkte han?
"Den som gapar efter mycket..."?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/6b397002-3372-4b2a-a885-a93e33ee4374_l.jpg
Den där bilden skaver. Ser inte genuint ut alls någonting med den!
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bra. Inga tecken på ånger. Har väl inte haft tid. Ska ju letas burkar.

Synnerligen bestialiskt förfarande. (Vad vore annars vitsen..?)

Injagad dödsångest. Utnyttjande av vänskap och god tro och förment säkerhet för att få tillfälle. Synnerligt förakt för offrets barn. Underlåtenhet att larma, erkänna och hålla sig för skratt under rättegång. Oförmåga att rätt bedöma sakers värde. Smilfink.

Det blir livstid.
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Offret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades med ett mycket brutalt och hänsynslöst Módus Operándi av Gärningspersonen och tillika med hjälp av ett tillhygge där 17 stycken kraftfulla slag träffade offret:s huvud och ansikte, dessutom finns det tre barn vilka mist sin moder, jag har svårt att kunna tänka mig att rätten förbiser sådant.

Mvh/ @JokerMannen
Jamen precis, det finns ju bara försvårande omständigheter överallt man tittar egentligen. Förstörande av bevis också givetvis.
Citat:
02 May 14

Fint foto på HD och SD.
Hur tänkte han?
"Den som gapar efter mycket..."?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/6b397002-3372-4b2a-a885-a93e33ee4374_l.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bra. Inga tecken på ånger. Har väl inte haft tid. Ska ju letas burkar.

Synnerligen bestialiskt förfarande. (Vad vore annars vitsen..?)

Injagad dödsångest. Utnyttjande av vänskap och god tro och förment säkerhet för att få tillfälle. Synnerligt förakt för offrets barn. Underlåtenhet att larma, erkänna och hålla sig för skratt under rättegång. Oförmåga att rätt bedöma sakers värde. Smilfink.

Det blir livstid.
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Offret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades med ett mycket brutalt och hänsynslöst Módus Operándi av Gärningspersonen och tillika med hjälp av ett tillhygge där 17 stycken kraftfulla slag träffade offret:s huvud och ansikte, dessutom finns det tre barn vilka mist sin moder, jag har svårt att kunna tänka mig att rätten förbiser sådant.

Mvh/ @JokerMannen
Jamen precis, det finns ju bara försvårande omständigheter överallt man tittar egentligen. Förstörande av bevis också givetvis.
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja det tror jag med. Mellan Hanna o Jerry så tror jag Jerry kroknar först.
Jag tror nog att Jerrys vittnesmål hade blivit annorlunda om INTE Stefan hade befunnit sig i rättssalen.
Tror nog att det blir svårt för Jerry att "Svika" Stefan mitt framför ögonen på honom.
Fan vet om han klarar det.......?

Jerry - Du får din chans att göra det rätta. Ta den och sen kan du hålla huvudet högt.
Just nu är du inte riktigt super-poppis, förstår du. Ta denna chansen och gör det rätta.
Jadu.. Helvete va nyfiken jag är på hur han kommer göra!
Citat:
Du är inte påverkad av vad LW sagt om
deras äktenskap? Jag tycker att de är
jättefina ihop.
Mja det förvånar mig inte alls att just du tycker det.. Men titta på ögonen och munnarna. De känns som att de precis grälat och sen vänt sig mot kameran för att se glada ut.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-03-27 kl. 08:38.
Citera
2020-03-27, 08:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sådana där bilder kan du hitta på i stort sett varenda person med psykopatiska drag. Dessa bilder säger absolut ingenting om hans förmåga att känna äta känslor.

Jag tycker att han ser totalt förälskad ut.
Citera
2020-03-27, 08:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson

Du är inte påverkad av vad LW sagt om
deras äktenskap? Jag tycker att de är
jättefina ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in