2020-03-27, 07:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Absolut är medveten om att det är ett virus samt att vi ännu vet lite om covid-19 men borrelia har ändå funnits ett tag så varför inte försöka ta till sig information? Hade inte min vän haft pengar hade han dött, är la därför vi betalar skatt så du ska få bra vård? Tänk dom människor som inte har pengar och måste förlita sig på svensk vård? Alla ska ju ha samma förutsättningar i det här landet? Då kan vi lika gärna ta bort skatten. Så om denna tyska läkare säger antabus funkar bra emot covid-19 som bromsystem så litar jag på det. Han har eget labb, jag vet att njuren tar stryk av antabus så man får va försiktig och ta prover så njurarna ser bra ut. Men är det inte bättre att ge folk hopp än att låta dom dö ?

Nu är jag inte biokemist eller läkare. Men antabus är ett enzym hämnande preparat som ska göra patienten sjuk om denne dricker alkohol. Och dricker patienten ändå så riskerar denne att bli röd- blå o sedan faktiskt dö.

Förstår inte hur det skulle kunna ha en effekt på ett virus som Covid-19.

Är det så att du själv äter antabus o hoppas på en skyddande effekt?
Citera
2020-03-27, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Försök till folkmord blir rubriceringen.

Carlsson är senil och är klart inte myndig i lagens mening vid en internationell rättegång.

Psykopaten Tegnell styr Sverige. Regeringen sitter i baksätet.

Regeringen lutar sig som i så många andra frågor, mot sina myndigheter. Tillhör praxis.

Carlsson bär yttersta ansvaret, punkt.
Citera
2020-03-27, 07:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Det är en emotionell text som försöker väcka känslor, så emotionella reaktioner är väldigt relevant i det här sammanhanget. Jag tror du förstår själv att hon inte borde skriva att patienterna förmodligen inte kommer klara sig och att de vet om det.
Varför inte då? Dina emotionella reaktioner är irrelevanta.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
ALLA ska bära munskydd/andningsmask i Tjeckien!

Här har de fattat. Viruset sprids via andningsvägarna. De syr egna masker.

Och de har med militärplan fixat nya masker från Kina.

Vafan !? Hur fan har har jag hamnat i landet Galenskap?

==

Coronavirus: Czechs facing up to COVID-19 crisis by making masks mandatory

The Facebook page “Czechs sew face masks” now has 36,000 followers, and posts daily videos showing people how to sew their own masks from t-shirts and other houseuhold fabric, while the page also allows users to advertise their own handicraft for sale online.

...

The shortage will likely be eased after China last week promised to deliver regular shipments of surgical masks and ventilators, as well as other medical equipment. On 20 March, the first consignment of 1.1 million FFP-2 respirators arrived in Prague on board a military plane from China

https://www.euronews.com/2020/03/24/coronavirus-czechs-facing-up-to-covid-19-crisis-by-making-masks-mandatory

Ja, det är helt sanslöst! Igår nämnde de på nyheterna att ett sjukhus i Stockholm börjar använda militärens masker, de vägrar arbeta utan. Jag kommer inte ihåg vilket sjukhus det var men det var den läkaren som var med i aktuellt häromdagen som ( och var mycket kritisk ) som var med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Man kan också ta en penna och trycka in koden. Det har jag gjort. Men spritsar såklart händerna efteråt. Både innan jag går in i affären och efteråt. Blev riktigt förbannad igår. Stod och betalade och bredvid står en 10 årig kille och hostar rakt ut och drar upp sitt eget snor. Morsan stod bredvid och säger inget bakom står en gammal dam med rullator på ca 90.

Den absolut största frågan och vad jag hoppas du blev arg på är ju varför denna 90-åring var ute.

Sa du till?
Eller knöt du dina händer och skrev av dig på nätet?
Citera
2020-03-27, 07:14
Medlem
Andel av resp. lands coronaoffer som inträffade under torsdagen:

45,5 Marocko
40,0 Indien
37,5 Israel
36,7 Österrike
33,3 Argentina
28,3 Portugal
26,1 Rumänien
25,6 Indonesien
23,4 Brasilien
22,8 Tyskland
21,5 Frankrike
21,3 Turkiet
20,7 USA
20,3 Schweiz
19,9 UK
19,5 Sverige
19,4 Irak
19,1 Belgien
18,5 Grekland
18,0 Holland
16,4 Spanien
16,0 Algeriet
15,4 Australien
14,7 Ecuador
13,0 Malaysia
12,5 Polen, Egypten
11,1 Pakistan, Luxemburg
8,7 Italien
7,7 Kanada
7,0 Iran
4,3 Japan
3,8 Sydkorea
0,2 Kina
0,0 Norge
Citera
2020-03-27, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Bra inlägg, det stämmer väl det du säger här. Många är så rädda att tänka själva, de måste alltid ha referenser ifrån någon annan innan de vågar öppna käften, tyvärr. Det är ju lika med alla i tråden som hela tiden sitter och tigger efter källor, med invändningen att man kan förkasta allt som sägs om man inte har någon källa på det. Detta kallar man vetenskap.

De glömmer att tidernas största vetenskapsman, Albert Einstein, var en teoretiker. Han skapade teorier, som andra sedan fick försöka bekräfta eller falsifiera.

Det är nytänket och teoriseringen som är grunden till all vetenskap, inte att kunna papegojja det som någon annan sagt förut.

Att berätta en historia är en anekdot. Att påstå att något är slut när det inte är det osanning och ryktesspridning.

Jag har ännu inte sett någon här inne som skriker efter källa när någon redogör för sin teori och bygger upp sin redogörelse på iakttagelser av samband plus att de tex själva försöker finna stöd för sin teori. Som vetenskapsman så ska du klara av att försvara din teori. Albert Einstein bevisade en del av sina teorier, en del motbevisades av andra under hans livstid och en del har senare visats stämma under vissa förhållanden.

Så FB kommer fortsätta bestå och de som påstår något kommer få saklig och osaklig kritik och de har möjlighet att möta den kritiken på ett sakligt eller osakligt sätt. Trist om någon vill börja censurera inläggen baserat på annat än forumsreglerna.
Citera
2020-03-27, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Den absolut största frågan och vad jag hoppas du blev arg på är ju varför denna 90-åring var ute.

Ja jag blev arg på dom båda. Hon var ju i riskgrupp delux. Det enda jag såg att hon köpte var ett pkt kaffe.

Vad är det för fel på människor?
Citera
2020-03-27, 07:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Nja vad som står i artikeln är att den vanliga influensan nästan har försvunnit genom karantänen.
Ja och eftersom den är ett virus verkar detas åtgärder fått effekt på spridningen av detta virus. Det ligger ju nära till hands att då inse att det kan ha samma effekt på andra virus också.
Citera
2020-03-27, 07:18
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu är jag inte biokemist eller läkare. Men antabus är ett enzym hämnande preparat som ska göra patienten sjuk om denne dricker alkohol. Och dricker patienten ändå så riskerar denne att bli röd- blå o sedan faktiskt dö.

Förstår inte hur det skulle kunna ha en effekt på ett virus som Covid-19.

Är det så att du själv äter antabus o hoppas på en skyddande effekt?

Jag har ett par i lager lyckades få ut igenom att säga att jag är alkoholist så njurarna kollades först. Har dock varit fd alkoholist så har gått på antabus förr kunde dricka halv öl så blev man röd och varm i huvudet. Så jag är påläst angående antabus.
Citera
2020-03-27, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Dom kan inte hantera alla sängplatser på grund av brist på personal med adekvat utrustning. Framgick inte det? Hur tydlig måste man vara?

Nej det framgick inte. Du menar att vi per dag i sthlm inte har skyddsutrustning till något hundratal personer för att kunna ta emot patienter i till de lediga IVA-platserna. Vilket sjukhus har du fått infon ifrån så ska jag ringa och dubbelkolla.
Citera
2020-03-27, 07:19
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Antagligen är det även utländska forskare.
Antagligen?

FHM har ju själva sagt att de följde britternas väg eftersom det fanns ”tung” forskning bakom deras val av strategi. Nu har ju britterna ändrat strategi, men inte Sverige.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-03-27 kl. 07:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in