2020-03-26, 23:35
Medlem
FejkEmrans avatar
USA gick precis om Kina i antalet rapporterade fall 😱
Citera
2020-03-26, 23:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Åter igen.
Svart eller vitt.
Fan vad simpla människor ni är.
Inget är komplext i er värld.
Antar det komplexa är för svårt för er att ta in.

Fast vi är tillräckligt komplexa för att ha haft rätt över Tegnell som har haft fel?

För att inte säga alla ni andra som inte fattade ett jävla dugg ens för en månad sedan?

Men jag förstår ju att det måste kännas fruktansvärt jobbigt för er när vissa hela tiden ligger många steg före, och ni kan bara inte fatta hur i helvete dessa gör, något som gör er extremt frustrerade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Detta virus dödar, som alla influensavirus.
Detta värre.
Men att gömma sig i garderoben funkar endast om du gömmer dig till ett vaccin finns.
Annars är det lönlöst.
Och jag tänker inte gömma mig ett år.
Jag lever och jag dör.
Tänker inte vara levande död i min lägenhet ett år.
Det är för vår kapacitets bristande sjukvård vi borde gömma oss, två veckor, så att vården inte kollapsar helt jävla totalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaa, smittspridningen blev ju vääldigt låg, spred sig bara som en löpeld över jordklotet. Bara typ en halv miljon till dags dato, bra jobbat!

Men det är väl Tegnell och Sveriges fel att en halv miljon människor har blivit smittade.

Som alltid lyckas du inte svara på en rak fråga. Har du förstått att viruset kan smitta även fast man är symptomfri eller endast har milda symptom? Hur tänker du att man skulle stoppa ett sådant virus som man inte ens visste existerade på plats? Är du lika dum som du vill framstå som eller trollar du?

Kvällens test att se om du lyckas svara på en av frågorna.
Citera
2020-03-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Fast vi är tillräckligt komplexa för att ha haft rätt över Tegnell som har haft fel?

För att inte säga alla ni andra som inte fattade ett jävla dugg ens för en månad sedan?

Men jag förstår ju att det måste kännas fruktansvärt jobbigt för er när vissa hela tiden ligger många steg före, och ni kan bara inte fatta hur i helvete dessa gör, något som gör er extremt frustrerade.

Du menar att dödstalet i Sthlm sjönk från 18 till 6 idag.
Jo det såg ju du komma...
Citera
2020-03-26, 23:37
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Nej de verkar ha en uppdatering just ikväll, tycker jag sett att de ska ha det tidigare faktiskt.

Pga tekniska problem dröjer publiceringen av kvällens sändning. Vi beklagar detta och arbetar för en snar lösning.

https://www.svtplay.se/video/24741330/aktuellt/aktuellt-26-mars-21-00?start=auto

TEKNISKT MEDDELANDE:
Med start kl. 23:30 i natt utför vi ett planerat tekniskt underhållsarbete. I samband med detta kan det vara svårt att nå delar av SVT Play och svt.se. Vi beklagar eventuella problem det orsakar.
Citera
2020-03-26, 23:38
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Säger inte emot- men isf blir vi världsvärst per capita.

Ja, men så har vi ju världens mest handlingsförlamade regering och folkhälsomyndighet också

Så den nivån blir ju inte svår att nå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det är för vår kapacitets bristande sjukvård vi borde gömma oss, två veckor, så att vården inte kollapsar helt jävla totalt.

Ok, så om två veckor kan vi skäppa lös viruset igen då?
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Dom pratar om processen att ta fram vaccin nu, på amerikanska presskonferensen.

Man kommer ta risker, det är säkert. Säger dom.

Mycket intressant.
Känns som att väldigt mycket som sker framför kamerorna nu är spel för galleriet. Allt för att gjuta hopp i investerare för att ge hopp till ekonomin.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Mitt citat gällde Italien specifikt. Så om du bor där, var glad.
I Sverige har vi det värsta framför oss. Bussarna går proppfulla och på barerna kan man smitta 498 andra individer per kväll.

Jojo det blir blodbad här oxå, men skönt att det lugnar ner sig efter en tre veckor..

Dead bodies everywhere och 100 000 döda i Sverige. Men jag trodde tidigare att det skulle bli 30 ggr värre. Total kollaps.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Såg ni presskonferensen i Amerika där deras smittsskyddschef pratade?

Han kommer ta risker och hoppa över steg i vaccin-proceccen.

Direkt man går in i "fas2" och märker att vaccinet funkar så kommer han beordra tillverkning av det. Utan att se resultaten av "fas2" (vilket är test på många människor för att se biverkningar). Man kommer istället se så djur inte får biverkningar före man gör massvaccination av folket.

Eh? Får man göra så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Inget land klarar karantän i 12-18 månader tills vaccin kan finnas för massdistribution.

Nej, det räcker med 1 månad (Hammer) för att dom som nu är smittade ska ha gått igenom sjukdomen.
Givet att alla dessa är isolerade hemma så har dom bara smittat sina familjer.
Då kommer samhället vara tillbaka till en hanterbar spridning som kan övervakas med testning och spårning igen. (Dance)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in