2020-03-26, 23:11
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Kan inte hitta inslaget på aktuellt. Kan ni?

Nej de verkar ha en uppdatering just ikväll, tycker jag sett att de ska ha det tidigare faktiskt.

Pga tekniska problem dröjer publiceringen av kvällens sändning. Vi beklagar detta och arbetar för en snar lösning.

https://www.svtplay.se/video/24741330/aktuellt/aktuellt-26-mars-21-00?start=auto
Citera
2020-03-26, 23:11
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Körda hur?

Total samhällskollaps med mer eller mindre anarki.

Vår västerländska vardag hänger på en mycket skör tråd. Men det fattar tyvärr inte väldigt många.
Citera
2020-03-26, 23:12
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du skrev ju nyss själv hur det gick med Japan när dom släppte på lockdown.

Ja, dom släppte för tidigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Diktaturen CCP (Kina) kan man aldrig lita på. Inte bättre än Nordkorea i många avseenden. De gör allt för att "save face" som det kallas i Kina. Deras rykte är mer värt för dom än människoliv. Ingen överdrift.

Deras siffror är inte trovärdiga och går inte att lita på.

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3902009

Om nån trodde kapitalism var motsatsen till kommunism:

Citat:

Reinfeldts miljonavtal med diktaturen Kina

Fredrik Reinfeldt tjänar miljoner på sin goda relation till den kommunistiska diktaturen Kina.

Han sitter i styrelsen för ett bolag som kontrolleras av kinesiska staten och har deltagit i möten med diktaturens högt uppsatta statliga politiker och tjänstemän.

https://www.expressen.se/nyheter/reinfeldts-miljonavtal-med-diktaturen-kina/

.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Han är en förnekare. Sjuka är att dessa är några av dom vi försöker rädda. Men när detta är över hoppas jag dom kan sova nätterna om dom säger samma saker till sina nära o kära om viruset som dom skriver här...

Du är å andra sidan en riktig alarmist. Hävdar massa saker du inte har belägg för. Som att halva Wuhan dog osv.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Tycker ni förnekare fortfarande covid-19 är en förkylning?
Det är många saker. De flesta märker inte någonting. Sen finns en stor grupp får milda symptom, och så finns en mindre grupp med allvarliga symptom, varav en del avlider. Det är ett himla stort spektrum, 0 till 100. Man kan inte förenkla det till att säga att det är antingen eller. För många är det till och med mindre än en förkylning. Förnekar du detta?
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Svensk beredskap är så pass god så att:
Citat:
Trots coronakrisen – storvarslet vid Karolinska ligger kvar
Ja, varför ska man dra tillbaka varslet tillsvidare? AT har ju lovat att det hela blåser över snart.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nAV16/trots-coronakrisen--storvarslet-vid-karolinska-ligger-kvar
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Wow...så illa. Har lite Securitas fortfarande på börsen, säljer allt nu.

USA kommer aldrig klara detta, världens finansiella stormakt.

Är inte det ett av få företag som kommer få mycket att göra?
Citera
Medlem
Italien och Spanien kommer landa runt 10k avlidna, Sverige runt 1500. Inte någon big deal ur ett större perspektiv, Men uppenbart att intensivvårdsplatserna inte räckte till. Corona hysterin kommer gå till historien som en överreaktion som orsakade en gigantisk ekonomisk depression. Keep this quote.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Det är verkligen sinnessjukt att det finns föräldrar som chansar och skickar sina barn till skolan. Vissa har inget val och de känner jag sorg för, men alla andra...idioter.
Håller med. Och skickar iväg dom på buss och tvärbana här i Stockholm. Skolan är uppenbarligen viktigare än hälsan. Jag har valt att inte träffa dessa personer trots att det är släkt. Vi håller barnen hemma sen 2 veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Han är en förnekare. Sjuka är att dessa är några av dom vi försöker rädda. Men när detta är över hoppas jag dom kan sova nätterna om dom säger samma saker till sina nära o kära om viruset som dom skriver här...

Jag är en förnekare.
Den mörka sidan.
Eftersom det bara finns två sidor. Ja-nej, god-ond.
Fan vad enkelt det måste vara att leva ett liv dör inget komplext existerar.
Citera
2020-03-26, 23:13
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Tankevurpa.

Ja, läkare är äldre, men de är inte så pass äldre att deras fördelning är densamma som samhällets i stort. Det är ju knappast så att det jobbar 90 åriga läkare på sjukhusen.

Med andra ord, i de ålderspann där många dör så räknas personerna som pensionärer. Så nej, bland aktivt arbetande läkare idag kan man inte få fram hur många som dött genom att ta andel läkare i samhället gånger antalet som dött. Och skulle det råka bli rätt så är det en tillfällighet.

Jag menar att det inte är speciellt uppseendeväckande när man tänker efter. Dels siffrorna jag skrev och så får du lägga på den ökade risken när dom utsätts för extremt mycket mer virus. Helst hade man ju haft 0 döda.

Faktum kvarstår att dom ingår i den officiella dödsstatistiken, så speciellt unga lär dom inte varit. Då hade vi sett fler döda i ung ålder i Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in