2020-03-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Nej det är 30 000 för få respiratorer de räknar med att de har. Ändå har de många fler tusen än oss i Sverige, vi har ju bara ett hundratal.

Inom 2 veckor måste de dessutom ha dessa enligt guvernören Cuomo. Annars blir det massdöd enligt deras beräkningar.

Cuomo sa i sitt tal att deras worst case scenario så behöver NY 140k sängar och 40k IV platser.
Idag har dom 80-90K bäddar och 3K IV platser.
Citera
2020-03-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja. Du kanske börjar se varför Sverige gör som vi gör.
Men för att inte vårusla vårdkapacitet ska nraka ihop är det bättre med två veckors blockdown på vissa 8mråden som skolorna och bussar mm. En lättare lockdown pga krisen i vården.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Svenskar vågar åtminstone söka läkarhjälp, i USA så tenderar folk att dra sig för att söka hjälp så långt det går för att de inte har råd, så vi får se hur det går med dödstalen.

Samtidigt har USA utfört en halv miljon tester under de senaste 10 dagar. Sverige utför inte tester pga bristen av test kits.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Desto snabbare Sverige går i LOCKDOWN, desto snabbare blir Sverige kvitt viruset.
Citera
Medlem
sannes avatar
Trump

Det är en jätteliten del av befolkningen som dör, jag blev faktiskt förvånad själv. Det är bara en liten liten del.

Asian befolkningen tycker jag väldigt mycket om, och som du vet känner jag några.

https://www.youtube.com/watch?v=Z3i1qyZOumc&feature=youtu.be
Senast redigerad av sanne 2020-03-26 kl. 23:07.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tycker ni förnekare fortfarande covid-19 är en förkylning? Många av er som sa det i början försvann ett tag men kom tillbaka och började följa Tegnell har jag märkt.m

Det är en influensa.
Citera
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Varför tar ni inte tag i er dödsångest istället för att sitta här och gråta? Titta upp mot stjärnhimlen, inse att vi är ett obetydligt bip, den kortaste parentesen i universums historia. Titta upp, och hitta er styrka.

Håller med carl sagan är mitt lugnade

https://youtu.be/EWPFmdAWRZ0
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Using WHO data on the cumulative number of deaths to March 1, 2020, mortality rates would be 5·6% (95% CI 5·4–5·8) for China and 15·2% (12·5–17·9) outside of China.

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
https://www.svd.se/snabb-behandling-av-sepsis-kan-radda-sjuka

"Det är känt att den nya coronasmittan kan orsaka lunginflammation. Nu står det klart att de patienter som utvecklar svårast symtom ofta drabbas av virusframkallad sepsis, ett akut livshotande tillstånd."

Ajajaj. Sepsis är livsfarligt, även när det finns IVA-platser.

Folk kommer att dö som flugor.

Det var jävligt illa!
Storstadsbor behöver mao låsas in och hindras från att sprida smitta i landet!
Har man ens bevis för att immunitet uppnås?
Det är väl mer en gissning?
Citera
2020-03-26, 23:05
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En god idé att alltid minska risken för att smittas av något, influensa eller Covid-19, ja, finns inget bättre alternativ.
Risken att de smittas av en "flockimmun" är väl inte så hög?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Nej det är 30 000 för få respiratorer de räknar med att de har. Ändå har de många fler tusen än oss i Sverige, vi har ju bara ett hundratal.

Inom 2 veckor måste de dessutom ha dessa enligt guvernören Cuomo. Annars blir det massdöd enligt deras beräkningar.
Jag reagerade på det där med. Jag hoppas innerligt att uttalandet mest är ett sätt att visa politisk handlingskraft eller roffa åt sig federalt stöd. För om det är det verkliga behovet i NY så kommer det blir otroligt extremt jävla överjävligt i Sverige, även om vi plattar ut kurvan rejält jämfört med NY.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Tack tack! Äntligen någon. Kan du då kanske svara på hur din kära Tegnell nu skall lösa läget när han inte har en tidsmaskin?

Med tanke på att vad han än gör, ger resultat först efter 1 månad. För att inte nämna att han inte ens vet hur stort mörkertalet är.

Ja, vilket i sin tur då leder till att han inte har en jävla aning om ifall vi får en total kollaps i vården om 1 månad eller inte, något som skulle döda många oskyldiga.

Kommentarer till detta?

Tbh, ingen vet heller om det hjälper att stänga skolor etc heller. Vad tror du att uttråkade ungdomar gör, sitter dom och virkar munskydd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in