2020-03-26, 22:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Diktaturen CCP (Kina) kan man aldrig lita på. Inte bättre än Nordkorea i många avseenden. De gör allt för att "save face" som det kallas i Kina. Deras rykte är mer värt för dom än människoliv. Ingen överdrift.

Deras siffror är inte trovärdiga och går inte att lita på.

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3902009

Absolut, men det går inte att lita på USA heller, sedan litar jag inte på Taiwan så där jätte mycket för jag vet att de som styr i Taiwan är fortfarande extremt låsta vid hur det var på 1980-Talet och har inte allt för bra koll på allt.
Citera
2020-03-26, 22:58
Medlem
USA har fortfarande stater där dom inte verkar testa så mycket om man kollar på antalet döda jämfört med hur många som är smittade.
Flera av dom har högre procent döda än sverige som bara testar folk som kräver sjukvård.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Citera
2020-03-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Du är dum i huvudet om du tror att vi har nått det värsta än.

? Nu står Lockdown länderna där och har ingen aning om vad de ska göra annat än förlänga de dumma karantäntiderna. Under tiden har alfa djuret Tegnell sett till att svenskarna samlat immunitetspoäng av bara helvete. U mad????
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Detta virus dödar, som alla influensavirus.
Detta värre.
Men att gömma sig i garderoben funkar endast om du gömmer dig till ett vaccin finns.
Annars är det lönlöst.
Och jag tänker inte gömma mig ett år.
Jag lever och jag dör.
Tänker inte vara levande död i min lägenhet ett år.

Jag är inte orolig för mig själv heller. Däremot så finns det hundratusentals sjuka och gamla människor i detta land som ligger desto risigare till...

Vi kanske borde tänka på alla dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ja, det är precis det jag också ser! Försöker du beskriva det där som en linjär funktion så går det absolut inte.
Så länge som det är en dubblering per tidsperiod är det exponentiellt även när ökningstakten avtar.

Ja men om du ser till hela kurvan är den inte exponentiell, utan den följer en kurva som kan beskrivas som en transition till stationär fas. En exponentiell kurva ser ut som ett linjärt förlopp på en logaritmisk axel. Ser du Italiens kurva följer i perfekt en exponentiell funktion mellan 26 februari och 6 mars, sedan börjar den vika av successivt.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Han verkar nästan chockad.
Han har kanske haft ett möte om prognoser precis innan.

Ja, nu när du säger det så... Ja. Han verkade tagen och virrig först. Mer sig själv nu. Kan vara ren stress också. Kom in andfådd och allt.
Citera
2020-03-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
En sorglig dag idag.

Bekräftade Coronavirus-fall:
500.542

526 K nu. Miljonen innan nästa vecka är slut
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Sluta låta dina känslor ta över, USA testar utav helvete och siffrorna som kommer stämmer bra med verkligheten. Det är vi och många andra länder som får falsk trygghet av att vi har "låga siffror".

Testar man inte, så finns det heller inte.

Jag använder inte mina känslor, du verkar ignorera att USAs president bokstavligen framställer Covid-19 är småpotatis och inget man behöver oroa sig för, han i rådande stund om förhandlingarna med Kina osv.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Är det sant att New york med 18 miljoner invånare räknar med att de har 30.000 för lite intensivvårdsplatser. Vi är 10 miljoner och har väll inte ens 3.000? :/

Nej det är 30 000 för få respiratorer de räknar med att de har. Ändå har de många fler tusen än oss i Sverige, vi har ju bara ett hundratal.

Inom 2 veckor måste de dessutom ha dessa enligt guvernören Cuomo. Annars blir det massdöd enligt deras beräkningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Som jag ser det antyder hon att tvångsåtgärder leder till sämre resultat än frivillighet.
Ja, det är precis det hon säger, eller åtminstone att det kan vara så ibland. Och det är väl väldigt rimligt? Hon argumenterar ju för det väl i texten du citerar.

Oavsett vad har det absolut INGENTING att göra med det vi diskuterade innan, då du skrev "Att med lag förbjuda människor umgås tros alltså av Sveriges "experter" leda till att - människor umgås mer.". Så jag förstår inte varför du ens tar upp det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det är egentligen bara bra att det naiva folket inte fattar hur körda vi är, för det hade bara skapat total jävla panik och anarki.

Enda vi skall vara glada för är att inte viruset är ett riktigt jävla dödsvirus som i filmen Contagion eller Outbreak.

Körda hur?
Citera
2020-03-26, 23:01
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Alla världens experter ansåg att jorden var platt för några hundra år sedan också...

Va? Jorden är platt vad snackar du om ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in