2020-03-26, 22:44
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag kikar på Spaniens totala kurva för avlidna.

Början av epidemin, ökningstakt: Dubblering av antal döda var 1,67 dag.
Senaste fem dagarna, ökningstakt: Dubblering av antal döda var 2,81 dag.

Så kurvan avstannar (liksom för Italien).
Ja, det är precis det jag också ser! Försöker du beskriva det där som en linjär funktion så går det absolut inte.
Så länge som det är en dubblering per tidsperiod är det exponentiellt även när ökningstakten avtar.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Min farfar var sjuk för ca 1 vecka sedan med torrhosta och feber men blev sedan frisk.

Nu är han sjuk igen hög feber och har åkt in på Lasarett. De vet inte vad de är men jag själv misstänker Corona! Han är i riskzonen ca 60 år, har en ganska stor mage och är ju man. Så jävla irriterande att de inte testar, speciellt de i riskgrupp.

Någon som vet om det här viruset har dessa symptom? Att de kan ta en paus i några dagar för att sedan slå till igen?

Hoppas det går bra!

Det revodneb skriver är korrekt:
Ja tyvärr är det så det manifesterar sig. Först sjuk, sen bättre, sen sjuk igen,

Hoppas också att det går bra för din farfar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast samtidigt, jämför USA som federation och hur de hanterar det med hur Sverige hanterar det.

Som federation är USA snarare mer jämförbart med EU.

Men annars ligger USA på ungefär halva dödssiffran per capita mot Sverige, trots att de drabbades tidigare.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Säger Trump något nytt ikväll? Eller andas han mest in genom tänderna ännu? Jag orkar inte se honom varje kväll. Därför frågar jag.

Millions of masks, Millions of awesome, Billions of great dollars, we will quickly return to prosperity
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Oh fy fan, verkligen skrämmande

De går troligen förbi Frankrike i antalet döda på måndag och det finns risker om att USA kanske är det land som kommer att få se 1000+ döda om dagen
Citera
2020-03-26, 22:45
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Rysk militärkonvoj i Rom för att bekämpa coronan.

https://twitter.com/GermanoDottori/status/1242782227311792128
Löfvén: Oacceptabelt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Och booom! Direkt när dom öppnade började smittan spridas igen. Ett stort misstag!

Japan kommer få börja om och gå i LOCKDOWN igen.

Ja lås in er i ett är.
Kommer ett nytt virus stannar ni inne i 2 år.
Nemas problemas.
Citera
Medlem
Saker att göra under karantänen. Ung pappsing konverterade en kattbur till "babybur" med luftreningssystem för att skydda sin 2 månaders baby från virus. Mamsingen verkar lite tveksam men låter gubben hållas.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-china-baby-pod/chinese-father-builds-baby-pod-to-protect-infant-from-coronavirus-idUSKBN21C290
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det var helt klart den bästa hittills. Han ställde många av de frågor jag själv hade ställt om jag hade fått chansen. En enda fråga missade han och det var när Tegnell babblade om ”att inget land har facit ” så hade den naturliga följdfrågan varit att om vi nu seglar på helt okänt vatten, varför, varför, varför då välja den mest riskfyllda strategin. Undrar vad ha hade svarat på den frågan.

Ja jag måste också säga att Anders Holmberg i Aktuellt var mycket bra. Saklig, och är direkt vass i sina instick av frågor, när Anders hakar sig. Mycket bra!
Tror inte Anders Tegnell vill bli intervjuad av honom igen, iof tror jag att alla journalister börjar bli lite räddare och ser allvaret i den här pandemin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Vad hände här?

Den 24:e mars hade vi 334 st på sjukhus för Corona.
25:e 532
26:e 337

En jättetopp den 25:e alltså, och märkligt nog verkar dessa försvunnit redan dagen efter.

Likadant på antalet döda

24:e 3 st
25:e 27 st
26:e 7 st

Vad beror detta på?

https://coronawatch.se

De kanske missat en så där 195 döda ?
Citera
Medlem
Är det sant att New york med 18 miljoner invånare räknar med att de har 30.000 för lite intensivvårdsplatser. Vi är 10 miljoner och har väll inte ens 3.000? :/
Citera
2020-03-26, 22:46
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Läste någonstans att USA gått om Kina i officiella siffror bekräftat smittade? Vad i helvete, Trump ska ju öppna landet om ett par veckor

Tja Trumph är ju känd mest för sina genomtänkta beslut..eller hur ?

Nu har han nog mest problem med att agera för att skydda dem med pengar..Efter det kommer slaktarna från låg och medelklass att plocka ned honom och hans gelikar till marknivå..

Demokraterna lär vinna nästa val med en jordskreds seger och förmodligen för flera mandatperioder frammöver.. Obamacare skulle funnits fullt ut i USA nu anser nog många..Dock inte republikanerna.. Så det lär nli många lustiga turer i länder utan allmän sjukvård. Folk glömmer inte lik på gatorna så fort..Ens om det handlar om sjuka och fattiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in