2020-03-26, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej Tegnell har jag respekt för.
Alla skräckfyllda harar i denna tråd skulle jag däremot inte vilja ha med mig ut i strid.
De skulle häcka kvar i sin falska säkerhet bara.

Nu öser det in män på intensiven, 75 %.

Du kan glömma din strid, imorgon är det kaos - på Måndag stängs Stockholm.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Mitt råd till dig är att lyssna på någon av de youtube-videor som förklarar betydelsen av R-noll-värdet.

Kanske Tom Britton inger dig förtroende?
https://www.youtube.com/watch?v=gSqIwXl6IjQ

Tack för rådet, men jag behöver ingen vidare introduktion till R-noll-värdet
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://boingboing.net/2020/03/26/trump-to-rank-the-coronavirus.html

Här visar Trump att han tänker köra över guvernörer och säger åt dom att ta paus gällande covid restriktionerna. Alltså redan igång med sin livsfarliga styrning. Att människor dör skiter han i. Money, money, money.

Han säger också-
"I'll kiss it goodbye" about a pandemic.

Nej. Varför ljuger du?
Kiss it goodbye - han menade fartyget med sjukvårdsmaterial.

Tänk er löfven stå där framme och svara på journalisternas frågor.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Det är så illa alltså.

Vi kan tacka Alliansen och deras nedmontering och utförsäljning av allt efter 2006 för att vi inte har fler IVA platser
Citera
2020-03-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
USAs kurva går spikrakt uppåt, våran kurva är inte lika grov så vi har inte samma nivå av helvete än

Är vi inte bara några dagar efter de?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Skulle snarare säga att dödskurvorna har ungefär samma form, om man jämnar ut Sveriges siffror lite, dock har vi en ledning med en faktor 2 per capita.

Svenskar vågar åtminstone söka läkarhjälp, i USA så tenderar folk att dra sig för att söka hjälp så långt det går för att de inte har råd, så vi får se hur det går med dödstalen.
Citera
Medlem
Citat:
USAs kurva var redan högre än Kinas för bara några dagar sedan, det sjuka är att Trumpadministationen har fokuserat mer på att sälja aktier än att få ordning på allt innan det kokade över.

Diktaturen CCP (Kina) kan man aldrig lita på. Inte bättre än Nordkorea i många avseenden. De gör allt för att "save face" som det kallas i Kina. Deras rykte är mer värt för dom än människoliv. Ingen överdrift.

Deras siffror är inte trovärdiga och går inte att lita på.

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3902009
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men han är ovanligt icke-konfrontativ verkligen. Då fattar man att det är allvar. Berömmer demokrater, Kina och t o m säger att det inte är den förra administrationens fel (!). Annars mest svammel. I början var det face palm-nivå...
Han verkar nästan chockad.
Han har kanske haft ett möte om prognoser precis innan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Tack tack! Äntligen någon. Kan du då kanske svara på hur din kära Tegnell nu skall lösa läget när han inte har en tidsmaskin?

Med tanke på att vad han än gör, ger resultat först efter 1 månad. För att inte nämna att han inte ens vet hur stort mörkertalet är.

Ja, vilket i sin tur då leder till att han inte har en jävla aning om ifall vi får en total kollaps i vården om 1 månad eller inte, något som skulle döda många oskyldiga.

Kommentarer till detta?

Detta virus dödar, som alla influensavirus.
Detta värre.
Men att gömma sig i garderoben funkar endast om du gömmer dig till ett vaccin finns.
Annars är det lönlöst.
Och jag tänker inte gömma mig ett år.
Jag lever och jag dör.
Tänker inte vara levande död i min lägenhet ett år.
Citera
2020-03-26, 22:57
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Nu öser det in män på intensiven, 75 %.

Du kan glömma din strid, imorgon är det kaos - på Måndag stängs Stockholm.

På måndag kommer INTE Stockholm att stängas.

Tvärt om, man kommer öppna upp så mycket som bara möjligt!

Helst skall hela jävla landet smittas inom en vecka! Tegnells våta dröm...
Citera
2020-03-26, 22:57
Medlem
Citat:
USAs kurva var redan högre än Kinas för bara några dagar sedan, det sjuka är att Trumpadministationen har fokuserat mer på att sälja aktier än att få ordning på allt innan det kokade över.

Sluta låta dina känslor ta över, USA testar utav helvete och siffrorna som kommer stämmer bra med verkligheten. Det är vi och många andra länder som får falsk trygghet av att vi har "låga siffror".

Testar man inte, så finns det heller inte.
Citera
2020-03-26, 22:58
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Börjar bli mer och mer uppenbart att Sverige är det enda landet som valt den rätta vägen. Lockdown länderna har inte en aning om vad de ska göra nu. Satan vilken kung Tegnell är ändå

Hur menar du? Han har ju aldrig vetat vad han skall göra eller ens gör.
Han har inga mer åtgärder..möjligen att upprepa "Tvätta händerna".. Regeringen slipar redan på sitt eftermäle.. Innehåller hittills 8 st "vi har varit naiva" och 3 st "Läget har varit ovisst" och hittills en "Folket tog inte sitt ansvar i dessa svåra tider".

Spara gärna mitt inlägg tills allt detta är över och regeringen drar sitt försvarstal så kan ni spela lite bingo så kallat "bullshit/floskel bingo"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in