2020-03-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hela staterna kommer ju fucka, nu råkade det vara Trump som satt som vakt, Hillary hade tjorvat till det 5 ggr värre.
Men så stod det ju inte 2016:
https://www.commonwealthfund.org/blog/2016/health-care-reform-proposals-hillary-clinton-and-donald-trump
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Haha, jo dem kan ge dig heroin, fentanyl, metodon, oxy och klassikern, morfin blant annat.

är inte sånt som du köper på gatan, tro det eller ej så tillvärkas heroin commersielt och inte bara i källaren
Lille vän, först tycker jag att du ska lära dig att använda de och dem på ett korrekt sätt. Fentanyl används som smärtstillande. Vad menar du att de använder heroin till för sjukdomstillstånd inom sjukvården?

Oxy ( oxycodon, oxynorm mfl. ) är morfin, men du nämner det som om det vore ytterligare ett narkotiskt preparat förutom morfin? Hur tänker du där? Det heter metadon och kommersiellt.

Jag vill ha källor.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-03-26 kl. 22:40.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Att spridning kan ske är det nog ingen som betvivlar.
Men för denna sjukdom, och för luftvägsvirus i allmänhet, borde väl ändå smitta via hostningar (och nysningar) dominera?

Enligt David Sinclairs resonemang så säger han (ja, vilket vi vet) att viruset kan överleva flera dygn på metall, och åtskilliga timmar (dygn?) på andra material som plast, gummi. Han påstår att oväntat många smitningar kommer ske genom den vägen. Jag bara länkar, för jag tror många glömmer handtag, knappsatser i butikerna, etc.

Han säger egentligen inte emot att nysningar, hostningar skulle dominera, enbart den enligt han stora mängden som smittas genom olika fysiska kontaktytor, plast, metall, handtag, knappsatser etc.
Citera
2020-03-26, 22:37
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Testades positivt efter 12 symptomfria dagar.

Konstigt sedan att skiten sprider sig som en löpeld

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nApE2/henrik-testades-positivt-for-corona--efter-12-symtomfria-dagar
Citera
2020-03-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
I mina ögon ser det väldigt exponentiellt ut för både Madrid-regionen och för Katalonien.

Jag kikar på Spaniens totala kurva för avlidna.

Början av epidemin, ökningstakt: Dubblering av antal döda var 1,67 dag.
Senaste fem dagarna, ökningstakt: Dubblering av antal döda var 2,81 dag.

Så kurvan avstannar (liksom för Italien).
Citera
2020-03-26, 22:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Texas fortsätter att visa att den fria marknaden är viktigare än medmänsklighet!

Citat:
At a time when shortages of protective gear are putting health-care workers at risk, more than 750,000 medical-grade masks went up for online auction in Texas.

Bottles of Purell sold for over $40. A box of 16 masks went for $170. They could be had retail for $3 each before the coronavirus.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-24/medical-masks-auctioned-for-huge-markup-while-hospitals-run-out
Citera
2020-03-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Varför ger dem sådana starka läkemedel ? Vill dom ta livet av människor..? Trodde de hjälpte folk på intensivvården

För att ge dessa individer en stilla och smärtfri död när de endå ska dö
Citera
2020-03-26, 22:39
Medlem
santos_devilles avatar
Läste någonstans att USA gått om Kina i officiella siffror bekräftat smittade? Vad i helvete, Trump ska ju öppna landet om ett par veckor
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag kikar på Spaniens totala kurva för avlidna.

Början av epidemin, ökningstakt: Dubblering av antal döda var 1,67 dag.
Senaste fem dagarna, ökningstakt: Dubblering av antal döda var 2,81 dag.

Så kurvan avstannar (liksom för Italien).

Hoppa du har rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Alla djur som suger blod borde utrotas. Då skulle vi stoppa mycket skit.

Ja det har du rätt i

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/On7AXV/bilden-av-moderat-vanskapskorruption
Citera
2020-03-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är fall som blev smittade för 3-4 v sedan. karantänen gör att inga nya smittas. Givetvis fungerar karantän.

Ja så länge man inte släpper ut människor förrän ett vaccin finns om typ ett år.
Karantän i ett år och det kommer nya virus.
Varför inte bara gå i idé för gott?
Citera
2020-03-26, 22:40
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Skådespelaren Mark Blum död i sviterna av coronaviruset
Känd från ”Crocodile Dundee” och ”You”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jAqgW/skadespelaren-mark-blum-dod-i-sviterna-av-coronaviruset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in