2020-03-26, 20:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Stämmer bra, det var han som Lena var tillsammans med i Sälen den
13 - 14 januari -18 när hon bröt benet. Det var han som skjutsade Lena
i pulka, så du har inte blandat ihop det!

Foto från den 10 maj -18:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2Fcc59b591-ab84-4ab9-954b-60f774258de2_l. jpg

De var ju en fint par ju ,så synd det inte sa LOOOOVE inuti LW där !!!!!
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack. Intressant.

Och vad hade då behövts för att få henne
att lämna?

Jag tror tid. Hon sökte rätt hjälp. Men förmådde inte ta steget. Hon var för fast. Jag tror dock att om SD och HD hade flyttat och han hade kapat banden riktigt med henne så hade hon kanske succesivt fixat det. Ibland måste man nå botten innan man kan ta sig upp. Hon hade nog inte gjort det än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilga 168 s 184 ff mess från LW till Ch*ristian v*on *Bennlgsen

Lena Wesström
tror jag tar en dusch så länge. tar med telefonen in i badrummet,

Telefonen in badrummet, LW levde med sin mobil 24/7 , helt sanslöst, hon levde sitt liv genom mobilen.
Det verkar som om flera i gänget levde i sina mobiler. Läskigt.
Citera
2020-03-26, 20:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tack. Intressant.

att lämna?
Och vad hade fått honom att lämna... utan att mörda. Det är snarare den stora frågan.
Hon befann sig i ett mentalt nedgånget tillstånd hon inte kunde ta sig ur utan hjälp; är det henne vi primärt ska klandra?

Eller kanske det är så att mördaren är den som faktiskt är ultimat ansvarig för det tragiska utfallet?

Jag benämnde honom fel i ett tidigare inlägg; han är naturligtvis Den fnissande mördaren (släng dig i väggen Dr. Lecter)
Citera
2020-03-26, 20:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag vet också att jag har läst samma om samtalet till Polisen.
Kollade bakåt i tråden bara för att uppge vart mitt vaga minne angående MP och JG förde mig och slutsatsen:
Ihåligt och inte så värst sant det här med att JG var och petade runt i MP, med andra ord...

Sorry..

Sorry utav mig också ,måste ha tolkat allting fel gällande JG och Missing People!?!?
Citera
2020-03-26, 20:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Sorry utav mig också ,måste ha tolkat allting fel gällande JG och Missing People!?!?
Jelly anmälde sig som volontär till MP iaf. Alltid nåt.
Citera
2020-03-26, 20:18
Medlem
landbandys avatar
Tycker det är fint att vi alla härinne skriver i tråden ,det gör att LW:s minne finns kvar bland vänner och vi som bryr oss . <3
Citera
2020-03-26, 20:22
Medlem
Citat:
Tack. Intressant.

att lämna?

Hjälp utifrån. Men jag vet inte hur. Det är ännu ett mysterium för mig. Hon bad ju om hjälp. Ändå tog hon den inte. Eller fick hon inte den hjälp hon behövde? Kanske AA:s tolvstegsprogram (10?) eller liknande skulle ha hjälpt. Men det kräver ju fortfarande att man har kraften att självmant ta sig dit. Och hur ska man få den kraften när man är så svag och förvirrad och har svikit inte bara sig själv utan en massa andra också?

En annan sak jag noterat är att omgivningen, och man själv, har så svårt att se hur illa det faktiskt är. ”Han som är så trevlig och snäll. Så illa är det nog inte.” Det är så svårt för en vanlig människa att tänka sig in i hur en människa utan känslor handlar. Så svårt att acceptera att lögnen är så stor, att allt är lögn. ”Tyckte han inte om mig ens det allra minsta?” Nej, han ville bara tömma. Han var inte glad ens när han skrattade.
Citera
2020-03-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han kan knappast agera efter vad som kommer fram i rätten, han ska vittna... innan dom fallit.
Sanningen är vad han ska hålla sig till, om han har någon ryggrad, och efter det kommer rättens utslag. Han kan inte både ha kakan och äta den.

Ja absolut ska han vittna. Menar att han får/ ska förhålla sig till var som framkommit i TR, som att deras frågor är ju relaterade till vad de vet.
Alltså TR är beroende av vad de fått veta och ställer frågor därefter och JG borde svara på dem.
Oavsett vad han tycker.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-26 kl. 20:45.
Citera
2020-03-26, 20:30
Moderator
Maviels avatar
Jag har återgått till att grotta ner mig i FUP igen efter alla diskussioner om tvättmaskinen. Vid första undersökningen kunde jag bara läsa mig till att handfat och vattenlås på wc uppe topsats - preliminärt blod - men efter test på NFC inte blod. Blodiga shorts - preliminärt blod - visade sig vara SD eget blod. Läser vidare. Inte helt lätt det här.
Citera
2020-03-26, 20:32
Medlem
Citat:
Om inte syftet var att göra honom
svartsjuk så att han till sist skulle välja
henne. Om han insåg/trodde att han var på
väg att förlora henne också.

Men SD kände redan till att LW hade andra.
Ville hon ha honom helt för sig själv krävdes någon form av ändring
på statusen. Inte att fortsätta samma desperata väg.
Båda hade måst ändra sig; först, förmodligen, hon, som ofta bytte partner.
För hans del gällde det i så fall att lämna det mer trygga invanda livet -
lättare kanske få HD monogam än LW.
Men nej, tror inte heller han skulle överväga lämna HD för LW i det läge
som var, och i det affekttillstånd LW under så lång tid var i.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-26 kl. 20:44.
Citera
2020-03-26, 20:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja absolut ska han vittna. Menar att han får/ ska förhålla sig till var som framkommit i TR, som att deras frågor är ju relaterade vad de vet.
Alltså TR är beroende av vad de fått veta och ställer frågor därefter och JG borde svara på dem.
Oavsett vad han tycker.
Då tycker vi olika. Han ska inte förhålla sig till ett smack annat än att svara ärligt och fullständigt på de frågor han får; sanningsenligt och utan att ägna sig åt personlig tyckande och troende eller att försöka killgissa varåt det barkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in