2020-03-26, 19:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
hmm...tack så mycket,nej jag hade inte sett den bilden.
Så jädra vacker
Är det säkert att jackan inte är gredelin?
Citera
2020-03-26, 19:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
En metallbit var det som hittades på BP/FP.

Även en del av vad som såg ut att vara en del av ett större rör.
Citera
2020-03-26, 19:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Arrogans kan man verkligen kalla LW:s uppförande för, sen vilken det är smittsamt på får stå för dig.
Hur beskriver du då SD:s uppförande?
Citera
2020-03-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är det säkert att jackan inte är gredelin?

Ja, Tant Gredelin verkar ju ha en förkärlek för den färgen, men har sett flertalet
foton där hon har rosa jackor också! En nyans av rosa-gredelint kanske.
Citera
2020-03-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det var påkens princip jag tänkte på. Den kan vara kortare, som vissa polisbatonger på sina håll. Närmare ridspö. Samtidigt kan längd och tyngd ha en vits, medan bredd eller volym kanske inte har det. Jag må vara lite distanserad till saken som den sett ut, men att veva med nånting sjutton gånger... Alltså, det gör ”man” nog inte med vilken pryl som helst.

Och hammaren får man ta i med, och träffa huvudet, för att få resultat, men då blir det förvisso desto större... Nåt slags slagträ med spikar i?, ett stålrör eller -spett, ett bräckjärn..? Sen vill han väl inte behöva hålla på hur länge som helst heller förstås...

Samtidigt så ska han helst kunna ha det under jackan eller nåt. Eller ha lagt ut det i buskarna dagar innan. Det låg väl en hammare i en slänt där... Kanske reserven?

Hammare är kanske inte så dumt ändå. Nåt slags.

Tror att det kommer visa sig i slutänden att det ändå är en hammare som är mordvapnet, men vi får väl se.
Citera
2020-03-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Även en del av vad som såg ut att vara en del av ett större rör.

Ja precis, metallbiten var väl liten, som jag minns det.
Citera
2020-03-26, 19:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man får väl tycka, att om man vill ha en gift man (eller en som redan är med en annan) och vill att han ska lämna den andra och bilda par med en, är det väl ingen god strategi att ha 10 älskare i väntan på föremålet för kampen.
Finns då ingen - eller mindre - anledning för SD att (våga) ta det steget ...

Nöden och tillgängligheten kan stå i omvänd proportion till klarsynen... Det förekommer...
Citera
2020-03-26, 19:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror att det kommer visa sig i slutänden att det ändå är en hammare som är mordvapnet, men vi får väl se.

Jag konvergerar nog med dig mot ungefär samma mål där.
Citera
2020-03-26, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men är det vanligt att det tar över ett år
att fatta att han har valt sin fru?

Är det ”normalt” att vara så totalt utan
empati med hans bedragna fru? Helt utan
skuldkänslor för vad hon gör mot henne?

Första frågan ja. Det tar många år. Ta t.ex. de människor som råkat ut för en bedragare, han som är från sydvästra Sverige nånstans vill jag minnas. Många drabbade är från Umeå. I den härvan finns människor som fortsätter ge bedragaren pengar i tiotals år. Förmodligen med stora skuldkänslor gentemot dem det drabbar ekonomiskt. Men de kan inte sluta. ”Bara en tusenlapp till, sen får jag den utlovade miljarden.”

De andra frågorna är felställda. Det är normalt att man som offer beter sig illa mot sina nära och kära. Det beror på att offret lider av ångest, en känsla som är starkare än skuldkänslorna. Dessutom är offret förvirrad av manipulationen och följer därför inte längre sina egna värderingar. Det tar ytterligare ett par år att hitta tillbaka till dem, efter att man lämnat. Men det går. Om man får leva, vill säga.
Citera
2020-03-26, 20:03
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilga 168 s 184 ff mess från LW till Ch*ristian v*on *Bennlgsen

Lena Wesström
tror jag tar en dusch så länge. tar med telefonen in i badrummet,

Telefonen in badrummet, LW levde med sin mobil 24/7 , helt sanslöst, hon levde sitt liv genom mobilen.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-26 kl. 20:06.
Citera
2020-03-26, 20:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Första frågan ja. Det tar många år. Ta t.ex. de människor som råkat ut för en bedragare, han som är från sydvästra Sverige nånstans vill jag minnas. Många drabbade är från Umeå. I den härvan finns människor som fortsätter ge bedragaren pengar i tiotals år. Förmodligen med stora skuldkänslor gentemot dem det drabbar ekonomiskt. Men de kan inte sluta. ”Bara en tusenlapp till, sen får jag den utlovade miljarden.”

De andra frågorna är felställda. Det är normalt att man som offer beter sig illa mot sina nära och kära. Det beror på att offret lider av ångest, en känsla som är starkare än skuldkänslorna. Dessutom är offret förvirrad av manipulationen och följer därför inte längre sina egna värderingar. Det tar ytterligare ett par år att hitta tillbaka till dem, efter att man lämnat. Men det går. Om man får leva, vill säga.

Förståndigt och klokt.
Citera
2020-03-26, 20:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne

Tack. Intressant.

Och vad hade då behövts för att få henne
att lämna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in