Citat:
Kanske lite OT men en teori (inom vård o vetenskap) är ju att de mest drabbade länderna, däribland italien, spanien, iran etc etc (listan kan göras lång här) har väldigt hög procent av multiresistenta bakterier. Därav så blir ju komplikationerna såsom bakteriell lunginflammation osv inte botbar då de helt enkelt har varit för frikostiga med antibiotika förut. Därav att folk dör som flugor av komplikationer som kräver antibiotika.
Sverige (+ övriga Skandinavien) har ju, tack och lov, inte varit lika frikostiga med detta medikament och därav har vi troligen en helt annan spelplan än många andra länder och riskerar därmed inte samma utfall med dödsfall och intensivvårdspatienter.
Sen kan ju detta komma att ändras, då man hela tiden får ny information kring detta jävla virus, men jag har en förhoppning om att det blir färre komplikationer här till följd av detta.
Detta är dock inget argument jag hör att Tegnell el liknande rör sig med, men det kan ju vara just för att han inte är särskilt begåvad eller insatt i ämnet.
Sverige (+ övriga Skandinavien) har ju, tack och lov, inte varit lika frikostiga med detta medikament och därav har vi troligen en helt annan spelplan än många andra länder och riskerar därmed inte samma utfall med dödsfall och intensivvårdspatienter.
Sen kan ju detta komma att ändras, då man hela tiden får ny information kring detta jävla virus, men jag har en förhoppning om att det blir färre komplikationer här till följd av detta.
Detta är dock inget argument jag hör att Tegnell el liknande rör sig med, men det kan ju vara just för att han inte är särskilt begåvad eller insatt i ämnet.
Det kan förstås bidra, men mer sannolikt är väl att de lever som de gör, generationer bor ihop, man umgås regelbundet med släktingar. Man röker mycket, livsstilen är väldigt social. Tror Tyskland skiljer sig från medelhavsländerna och deras relativt få dödsfall styrker väl det. De har inte fått in smittan bland de äldre på samma sätt och då kan vården behandla de få som får komplikationer.
ENDELIG, jeeeeezes det tok lang tid...