Citat:
Ursprungligen postat av
Snuttis73
"80% ordentligt sjuka" motsäger alla seriösa bedömningar. För de allra flesta, inklusive de jag själv känner, är det en mild influensa. Dödligheten mycket låg när man tar hänsyn till att viruset har extremt mycket mer spridning än vad som bekräftats.
Sprid inte skitsnack utan källor.
När jag har influensa eller är förkyld så upplever jag det som om jag är ordentligt sjuk. Min käresta anser det som om jag bara lider av en vanlig förkylning.
Men vi rättar det till att 80% klarar av att ligga hemma o hosta i 1-2 veckor utan att ta större skada. Drygt 90% kommer att överleva.
Hur övriga 9% klarar sig beror på individernas ålder, grundkondition, gener, friska i övrigt samt Sjukvårdens förmåga att kunna ge den vård som behövs.
Det hela är naturligtvis bara statistik o siffror. Det som faktiskt har betydelse är varje individs val o livsstil.
Regeln är enkel: 1. Håll dig frisk. Undvik att bli smittad.
Den du möter har mött hundratalet personer som mött hundratalet personer som troligtvis mött någon som smittats.
Anders Tegnell kan inte hålla någon frisk. Det kan bara folk göra själva. Tycker man inte det är viktigt så dör folk.