2020-03-26, 18:22
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Ok, men inte utan polisiära
och militära insatser.

Det krävs givetvis. Finland sägs ha militär vid sina gränser.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Exakt! Just därför är flockimmunitet en mer
önskvärd lösning, iallafall som det ser ut nu.

Flockimmunitet är enbart en bra idé om man kan uppnå det med vaccin. Annars dör det tusentals.
Citera
Medlem
Virus Outbreak: Women require longer quarantine: study (Källa: Flutrackers.com)

Staff writer, with CNA

Women with COVID-19 should be quarantined for a longer period than men, because they have a longer incubation period, a Chinese study said.

A research team from the Renmin Hospital of Wuhan University said in a paper, titled “Women May Play a More Important Role in the Transmission of the Corona Virus Disease (COVID-19) than Men,” that women exhibit different characteristics from men in the transmission of the virus after analyzing the sex ratio of those infected.

The researchers, who reviewed 6,013 confirmed cases at the hospital through Feb. 20, said that women accounted for a lower proportion of admissions early in the outbreak, but their ratio increased in the later stages. //Har sett flera studier angående detta.
Citera
2020-03-26, 18:23
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Undrar hur det kommer sig att vi svenskar skiljer sig så från andra folk. Italienarna kämpar tills de stupar. En halv miljon engelsmän har anmält sig som frivilliga i vården och svensken pyser iväg så fort det hettar till.

Jag tycker att detta är intressant i ett större perspektiv. Nu efter 200 år av fred får vi äntligen se vad vi verkligen går för bakom alla dessa floskler som man gömmer sig bakom.

Vi har ingen sammanhållning homogeniteten finns inte längre Hur många kan säga att jag är svensk sedan 5 generationer??? Vad bryr jag mig om den sura serbiskan, ryssen, romen, den småkriminella kurden, den helkriminella syrianen. Det gör jag inte för de har sina egna klaner, sina egna samhällen i samhället och dom skiter i mig om jag behöver hjälp.

Smittan utsätter verkligen vårt samhälle för påfrestningar som kan få det att spricka om det blir värre än nu.
Citera
2020-03-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobb
För att stänga ner arenor.
Nästa logiska begränsning är att man stänger ner även större sammankomster där hundratals människor är involverade. Såsom mindre konserter, nattklubbar, after-ski och dyl.

En begränsning på 10(eller 2) skulle också innebära att vi inte packar folk som sillar i vår lokaltrafik.

Om du inte håller med om att en gräns på 500 är tillräckligt får du gärna redogöra för varför. Att hänvisa till att Tegnell vet vad han håller på med duger inte då jag kan kontra med 2000 Svenska forskare som tycker motsatt.

500 är för att stänga evenemang där folk reser från annan ort.
Efter det är det folksamlingar helt.
Ska vi åka 8 personer per tbanetåg? En i varje vagn?
Givetvis kommer kollektivtrafiken fungera tills den stänger helt.
Kollektivtrafik är inte en folksamling.
Citera
2020-03-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Omni man nekas respirator kommer man åtminstone få moffe? Det är väll det minsta man kan begära?

Jupp, horse får du om du ber om det och håller på å dö... Men det är inte en 80 årings första fråga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Suck... Vad gör man med en legitimerad vän som säger så här...? ; " Men detta är en droppsmitta, inte luftburen. Partiklarna är tunga och flyger inte med vinden. Kan däremot finnas på ytor." Jag blir trött av dessa Tengele-lärjungar som inte har någon fantasi själva... Har vi några övertydliga (!) undersökningar/länkar tt svara med...? Tacksam för svar från en i självvald karantän.

https://www.youtube.com/watch?v=JNQUHc8wbRc
Citera
Medlem
Jag undrar om vi inte har alldeles för kort karantän? CORONAVIRUS/China study suggests 14-day COVID-19 quarantine too short for women
Taipei, March 6 (CNA) A Chinese study on the globally-spread epidemic caused by the new coronavirus (COVID-19) that first appeared in late 2019 in China's Wuhan, suggests there should be different control approaches between men and women, including a longer quarantine isolation period for women.
Citera
2020-03-26, 18:25
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
När experter talar om 50-70% smittade då pratar man om scenarion där staten och folket inte tar till åtgärder och viruset slutar smitta av sig själv eftersom flockimmunitet uppstår. Dessutom talar vi då om flera cykler som pågår under 2-3 år obehindrat för att nå till till 50-70%. Förhoppningsvis så får vi ett vaccin till nästa år då de flesta länder har bara några få procent smittade.

Detta är svaret på varför det inte funkar.....

A recent time-delay adjusted estimation indicates that mortality rate of COVID-19 could be as high as 20% in Wuhan, the epicentre of the outbreak.
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjhame
Norge
Antal smittade: 3191
Avlidna: 14

Sverige
Antal smittade: 2855
Avlidna: 78

När idioter styr landet så blir utfallet så här och det är bara början. om 2-3 veckor kommer vi att ha hundratals avlidna i onödan medan våra grannländer med sina sunda förnuft kommer ligga på mindre än femtio. Det talas inte överhuvudtaget om att prioritera mellan patienter i Norge. och här förbereder man sig riktlinjer. samma startpunkt, samma förvarning men olika beslut. befolkningsstorleken spelar ingen roll här. åtgärderna som togs för att bromsa smittan var avgörande.

Eftersom olika länder testar på olika sätt kan man inte jämföra som du försöker göra. Det enda siffran säger är bekräftat smittade, vilket givetvis inte är samma sak.

Det kan lika gärna vara att pga den nedlåsande som Norge har så är deras testade smittade nära totala sanningen men enorm föröda på ekonomin. Medan Sverige har i praktiken 10x smittade men svårt att säga eftersom man enbart testar vid behov. Och det utan nedstängning och ekonomisk depression som kommer drabba många länder efter detta är över.
Senast redigerad av allan78 2020-03-26 kl. 18:27.
Citera
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Roligt att man tystar ner mer och mer för varje dag och sen baam "18" döda. Snart kommer det en ny baam....
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
”Katastrophenmediziner haben sich ein Bild von der Lage in Straßburg gemacht - und berichten über dramatische Zustände an der Grenze zu Deutschland. Demnach arbeiten infizierte Mediziner an der Universitätsklinik Straßburg weiter mit Corona-Patienten und über 80-Jährige werden nicht mehr beatmet. Stattdessen erfolge "Sterbebegleitung mit Opiaten und Schlafmitteln"”

Äldre patienter nekas nu respirator och vård i Strasbourg.. De ges istället sederande (sömnmedel) samt opiater för en lugn och smärtfri död.

Redan nu är drygt 70 IVA-platser (respirator) av totalt ca 130 upptagna i Stockholm. You do the math!

Det är alltid klädsamt att lägga i källan till uppgifterna när man gör anmärkningsvärda inlägg som detta.

Så lägg gärna in länken till källan så kan man undersöka påståendet. Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in