2020-03-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Flockimmunitet är enbart en bra idé om man kan uppnå det med vaccin. Annars dör det tusentals.

Det kommer att ske vare sig du vill eller inte med eller utan vaccin.
Frågan är bara hur lång tid det tar och vad vi har för samhälle när det skett.
Citera
2020-03-26, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Japp, har kollat alpresor.se, känns som att det kommer öppna upp i alla fall innan vecka 20. Då borde vara högtryck. Tack vännen. Japp allt känns bra nu.

Du analyserar och mäter inget annat än kukar ditt mongo, fan ska jag vara hövlig för när du har den tonen. Jag mäter diagrammet i staplar: höga, låga, datum.

Nej, är du medveten om att vissa har andra åsikter??

"Orkar inte diskutera med folk som inte ens kan utläsa diagram."

Det var inget hövligt svar whatsoever så du förtjänade skit. Jag är övertygad om att jag kan analysera diagram och statistik bättre än dig.
Citera
2020-03-26, 18:26
Medlem
Acid-Brains avatar
Om vi skall gå på officiella siffror så kommer Italien att gå om Kina angående störst antal smittade fr.o.m imorgon.

Dock så är det ju högst sannolikt att de rapporterade siffrorna från Kina inte motsvarar verkligheten.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Jag jobbar med att analysera statistik varje dag så håll käften eller redovisa hur du mäter, ditt mongo.

Titta då på grafen "Newly Infected vs Newly Recovered" på https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/.

Ser du vad som händer efter den 21:a på new cases? Vet du vad "neråt" betyder?

Du kanske skulle byta jobb?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
99% i kommentatorsfältet är kritiska mot FHM och regeringen: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=513211149368277&id=3713497534 4&_rdr

Dom kan dra åt helvete!

Tegnell har skött det är väldigt bra tillsammans med FHM. Det man hade kunnat önska hade varit att:

1. Dom hade stoppat samtliga inresor till Sverige när den första svensken blev sjuk. Dom skulle bara ha tillåtit svenskar att komma hem, och då skulle dom svenskarna(som kom från Iran, Kina, Österrike, Italien) sättas i kontrollerad karantän.

2. Dom borde IDAG stoppa samtliga utresor från Stockholm.

Men utöver det har dom skött det väldigt bra. Tegnell ska fan få ett tackbrev från mig när detta är över.

Norge som för två veckor sedan införde extrema restriktioner, stängde gym och allt, dom har idag 240 nya bekräftade fall. Noll effekt efter 2 veckor, NOLL. Det har dom insett själva och ni vill dom därför införa ännu större begränsningar. Som givetvis inte kommer göra någon större nytta!

Belgien som ligger efter oss i fas, har idag 40 dödsfall och 1300 nya bekräftade fall.

Holland som också ligger efter oss i fas har idag närmare 80 döda, bara idag!
Senast redigerad av .Adidas. 2020-03-26 kl. 18:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag besökte en gång i tiden ett konsultbolag som hade följande meddelande uppsatt på en vägg: 1 miljard flugor kan inte ha fel, bajs är gott.

Världens undergång kommer regelbundet o kan vara nyttigt. Ekonomier rasar men byggs snabbt upp igen så fort folk börjar arbeta.

Din son kommer växa upp i en bättre värld, en värld som tagit ytterligare några kliv framåt o anpassat sig.

Tack för uppmuntran ! Hoppas det!!
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Jupp, horse får du om du ber om det och håller på å dö... Men det är inte en 80 årings första fråga

Bra, får ha en lapp om halsen... Söv ner mig och skjut upp mig.
Citera
2020-03-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Under pressträffen var statsepidemiolog Anders Tegnell positivt inställd till att låta sistaårseleverna komma tillbaka till skolan.

Vi måste släppa på restriktionerna, detta är positivt.
Det vore trevligt om det lättades upp. Sverige har enligt mig varit för restriktiva, även om nästan hela omvärlden är klart värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Coronasmittade Henrik Tidefjärd har tillbringat två veckor i hemkarantän.

Trots att han länge varit symtomfri och ansågs frisk enligt myndigheterna – visade ett nytt test att han fortfarande bär på viruset.

– Det kan bli katastrofalt om man säger att alla symtomfria kan gå ut igen och fortsätta smitta, säger han

https://www.expressen.se/nyheter/henrik-friskforklarades-har-fortfarande-corona/

Också från artikeln:

Henrik Tidefjärd misstänker dessutom att han smittade andra personer dagarna efter skidresan, trots att han var symtomfri. Innan han började känna sig sjuk gick han på teater i Berlin med en vän, som senare insjuknade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Detta är svaret på varför det inte funkar.....

A recent time-delay adjusted estimation indicates that mortality rate of COVID-19 could be as high as 20% in Wuhan, the epicentre of the outbreak.
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext

Då borde den vara samma i Sydkorea som har testat fett många och har bra koll på andelen smittade, sjuka, svårt sjuka och döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det här kanske är en idiotfråga, men om man nu inte kan bli immun, hur kan man då bli frisk?
Är det typ inte samma mekanism som gör att man blir frisk från sjukdomen?

Frågan är vad man menar med immunitet. Till exempel sägs det att coronavirus bara ger immunitet i 3 månader. Det andra är att det kan finnas olika varianter av viruset så det är inte säkert att man är immun mot alla. Dessutom kan det vara så att man kan bära på viruset utan att bli sjuk. Det verkar vara så det är med fladdermössen som viruset kommer ifrån. Så frågan är inte så enkel att besvara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Eftersom olika länder testar på olika sätt kan man inte jämföra som du försöker göra. Det enda siffran säger är bekräftat smittade, vilket givetvis inte är samma sak.

Det kan lika gärna vara att pga den nedlåsande som Norge har så är deras testade smittade nära totala sanningen men enorm föröda på ekonomin. Medan Sverige har i praktiken 10x smittade men svårt att säga eftersom man enbart testar vid behov. Och det utan nedstängning och ekonomisk depression som kommer drabba många länder efter detta är över.

Antal döda går givetvis alldeles utmärkt att jämföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in