Citat:
Ursprungligen postat av
absolut221
Då det är svårt att sia om framtiden så jag ville förtydliga att detta endast är min åsikt. Känns konstigt att allt i Sverige får fortgå som vanligt när stora delar av Europa just nu sitter i husarrest. Fulla uteserveringar i min närhet och majoriteten av mina nära bara rycker på axlarna över detta virus. Jag är djupt bekymrad över detta virus och vill så gärna bara släppa skiten men jag kan inte. Sitter klistrad framför skärmen med all statistik och mår bara dåligt av skiten. Kan det vara sorg för vad som håller på att hända i världen?
Ekonomin går helt åt helvete också. Är orolig för vilken värld min son kommer växa upp i på grund av det här jävla viruset o dess konsekvenser. Rädd att förlora jobbet är man också. O rädd för nära och kära med bakomliggande sjukdomar.
Så, nu är jag klar. Behövde skriva av mig lite.
Jag besökte en gång i tiden ett konsultbolag som hade följande meddelande uppsatt på en vägg: 1 miljard flugor kan inte ha fel, bajs är gott.
Världens undergång kommer regelbundet o kan vara nyttigt. Ekonomier rasar men byggs snabbt upp igen så fort folk börjar arbeta.
Din son kommer växa upp i en bättre värld, en värld som tagit ytterligare några kliv framåt o anpassat sig.