2020-03-26, 18:08
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Problemet med karantän är att viruset dör bara ut på insidan av karantänzonen, inte på utsidan av den.

Så dagen man släpper på karantänen är man tillbaka på ruta ett, om man inte uppnått naturlig immunitet dvs.

Finns ju flera sätt, där att börja testa både mot anti-kroppar men även direkt för att se vilka som är smittade. Därmed kan man börja släppa ut människor som är immuna i samhället och börja isolera människor och områden där smittan är värst. Karantän ger oss just denna möjlighet, att få tag på test, få ner kurvan och andas lite. Eller rättare sagt, låta sjukvården få andas lite.
Citera
2020-03-26, 18:09
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Hur är vi på väg nedåt?

Orkar inte diskutera med folk som inte ens kan utläsa diagram. Vi får se om en vecka. Jag kan lova att jag är i alperna v. 18
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Vi är påväg neråt. Troll

Du satt ju och trodde att enbart Lombardiets siffror idag var hela Italiens, så vad fan vet du? Siffrorna där kommer snart och de kommer vara betydligt värre än igår. Spanien då? Sverige? Länka nu till FHM-folk och andra experter som säger att det är på väg nedåt, att det värsta är över. De finns givetvis inte ens. Troll.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Då det är svårt att sia om framtiden så jag ville förtydliga att detta endast är min åsikt. Känns konstigt att allt i Sverige får fortgå som vanligt när stora delar av Europa just nu sitter i husarrest. Fulla uteserveringar i min närhet och majoriteten av mina nära bara rycker på axlarna över detta virus. Jag är djupt bekymrad över detta virus och vill så gärna bara släppa skiten men jag kan inte. Sitter klistrad framför skärmen med all statistik och mår bara dåligt av skiten. Kan det vara sorg för vad som håller på att hända i världen?

Ekonomin går helt åt helvete också. Är orolig för vilken värld min son kommer växa upp i på grund av det här jävla viruset o dess konsekvenser. Rädd att förlora jobbet är man också. O rädd för nära och kära med bakomliggande sjukdomar.

Så, nu är jag klar. Behövde skriva av mig lite.

Jag besökte en gång i tiden ett konsultbolag som hade följande meddelande uppsatt på en vägg: 1 miljard flugor kan inte ha fel, bajs är gott.

Världens undergång kommer regelbundet o kan vara nyttigt. Ekonomier rasar men byggs snabbt upp igen så fort folk börjar arbeta.

Din son kommer växa upp i en bättre värld, en värld som tagit ytterligare några kliv framåt o anpassat sig.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Precis, det är vad Spanien, Italien, Iran, Frankrike, Schweiz, Holland och Belgien gör som har betydligt många fler döda per capita än vad vi har? Är du säker på att du vill följa deras exempel?

Ja, det är jag.
Jag tror att de annars hade haft fler offer.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Jag är rätt säker på att min mor fick dö iförrgår pga detta. Dagarna innan hon blev sämre hade läkare utan att kontakta mig beslutat att hon inte skulle in på sjukhus om hon blev sämre. Det beslutet kan jag inte förklara på annat sätt.

Beklagar verkligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Varför skulle de offra sig?
Jag arbetar inom socialtjänsten och arbetsvägrar hellre än att utsätta mig för frivillig smitta utan skyddskläder (som inte finns). Tillhör dessutom riskgrupp. Tror att det finns fler som tänker samma. Finns det skydd och bra rutiner så visst, saknas det=nej tack
Undrar hur det kommer sig att vi svenskar skiljer sig så från andra folk. Italienarna kämpar tills de stupar. En halv miljon engelsmän har anmält sig som frivilliga i vården och svensken pyser iväg så fort det hettar till.

Jag tycker att detta är intressant i ett större perspektiv. Nu efter 200 år av fred får vi äntligen se vad vi verkligen går för bakom alla dessa floskler som man gömmer sig bakom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Somalierna?
De också. Men de kan säkert ha dålig hälsa även vid lägre åldrar. Medellivslängden är inte så hög i Somalia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Två veckor är antagligen det enda som behövs för att stoppa den värsta smittspridningen

Och vad händer efter två veckor som gör att smittan inte tar fart igen?
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Jo, försöker tänka så men det är svårt när dom verkligen tror på det och inte kan utläsa enkla diagram

Håller med. Det är svårt och jag kämpar också med detta varje dag. Det kanske är bra social och mental träning dock, vad vet jag?

Angående det fetade.. tyvärr så tvingas man inse att det är precis så illa.. och t.o.m värre. Enkel grundskolematte klarar många inte heller av. Se diskussionen om dödlighet. För att inte tala om svensk ordförståelse och förståelsen av sådana ord som flock och immunitet.
Citera
2020-03-26, 18:10
Medlem
Fan vad tidningarna krånglar till det och rapporterar olika antal smittade och döda överallt. Ska det vara så svårt att hålla koll på
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Orkar inte diskutera med folk som inte ens kan utläsa diagram. Vi får se om en vecka. Jag kan lova att jag är i alperna v. 18

Orkar verkligen heller inte kolla din inläggshistorik men du trollar också, eller?
Citera
Medlem
6 153 nya fall 662 nya döda Italien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här