2020-03-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Den Italienska kurvan är intressant.

Kurvan för ökat antal smittade följer kurvan för antal avlidna lite för perfekt. Utvecklingen för de avlidna borde ju komma med ca 2-3 veckors eftersläpning. Eller gör den det? Ser inte ut så iaf.

Någon som har en bra hypotes till förklaring?

Hur tänker du nu? Dom som dör och registreras som covidfall är såna som initialt blivit testade för covid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Sistaårseleverna kan få komma tillbaka till skolan

Gällande skolfrågan öppnar nu regeringen för att i stället mjuka upp reglerna kring hemundervisningen för sistaårseleverna, rapporterar DN.*

Anders Tegnell är positivt inställd till att låta sistaårseleverna komma tillbaka till skolan.*

– Det är en ganska liten grupp elever det rör sig om och ur ett folkhälsoperspektiv är det en stor vinst om de får möjlighet att slutföra sin skolgång, säger han enligt DN.*

I ett sms till tidningen skriver utbildningsminister Anna Ekström efter beskedet:*

”I det allvarliga läge som vi befinner oss i måste arbetet för att begränsa smittspridningen och skydda utsatta grupper komma i första hand”.

Ekström fortsätter:

”Om Folkhälsomyndigheten bedömer att vissa elever kan komma tillbaka till gymnasieskolan utan att det äventyrar smittskyddsarbetet och skyddet av riskgrupper, så välkomnar jag det, och kommer agera för att det ska bli möjligt”, säger utbildningsminister Anna Ekström.

https://www.expressen.se/nyheter/flera-nya-dodsfall-i-sverige-i-dag-/

Fler som ska trängas i kollektivtrafiken under rusningstimmarna med andra ord. Kanske inte riktigt det Sverige behöver just nu, särskilt inte Stockholm
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sverige kommer få rätt.

Har man inte de resurser som krävs för ett långdraget skyttekrig där vårdapparaten kan rädda 10 000-tals så är det ett blixtkrig som gäller med de förluster det kommer innebära. Det är det skonsammaste för samhället, ekonomin o individerna i stort.

Rent krasst: 80% kommer bli ordentligt sjuka. Drygt 90% kommer överleva.
9% är ren spekulation där de över 70 borde ta eget ansvar o sitta hemma o läsa böcker o vattna sina blommor.

Håll i er o upplev en historisk tidsepok i realtid.
Korka upp en Amarone o känn er levande.

"80% ordentligt sjuka" motsäger alla seriösa bedömningar. För de allra flesta, inklusive de jag själv känner, är det en mild influensa. Dödligheten mycket låg när man tar hänsyn till att viruset har extremt mycket mer spridning än vad som bekräftats.

Sprid inte skitsnack utan källor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Informerade bara hur ologiskt allt är i Sverige just nu..

Okej, bara lite lustigt att du påpekar det för mig som i 10 inlägg försökt förklara det för en annan stolle.
Citera
2020-03-26, 18:11
Medlem
arbetets avatar
Undrar hur vanligt detta är och hur det påverkar statistiken:

@********
I förrgår dog min gamla farmor i Falkenberg.

Igår kunde man läsa om att det konstaterats flera fall av Corona på hennes äldreboende. Hennes symptom var typiska för Corona, ändå reagerade ingen personal och nu efter dödsfallet mörkar boendet (ägs av Vardaga) när media granskar.
Ingen länk då det var en ganska personlig Tweet med tydligt namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Om skiten träffar Afrika med storm som i USA just nu så kanske vi har de där 10% på totalen. Vi har inte kommit till Afrika i tanken många av oss men nog är risken stor att de kommer drabbas lika hårt som alla andra och då kan vi snacka dödstal med råge
Absolut. Extremt många skulle kunna dö om de inte fick vård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Jag är rätt säker på att min mor fick dö iförrgår pga detta. Dagarna innan hon blev sämre hade läkare utan att kontakta mig beslutat att hon inte skulle in på sjukhus om hon blev sämre. Det beslutet kan jag inte förklara på annat sätt.

Beklagar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu visar dom på BBC.
Virus på metall överlever 3 timmar.
Virus på papper överlever 1 dygn.
Virus på plast överlever 3 dygn.
Fan.. detta är skrämmande!
Omöjligt att skydda sig med andra ord. Man kan ju inte desinficera tex all post, mat man köper i förpackning osv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Uppbromsning, isolera viruset. Som i alla de andra länder runt om i världen som gör detsamma.

Jaha men på vilket vis kommer samhället klara av viruset efter tre veckor utan produktion och logistik?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Läste att det hade försvunnit över 8 miljoner mobil abonnemang mer än normalt sedan januari i kina!🤔
Kina...från 70 000 smittade och tusentals döda...ner till noll på allt på tre veckor..vem tror på det.
Provisoriska sjukhus i en månad bara och sedan borta..
Dom mörkar alltihop helt uppenbart.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Orkar inte diskutera med folk som inte ens kan utläsa diagram. Vi får se om en vecka. Jag kan lova att jag är i alperna v. 18
Det är du, välkommen ut o njut av din skidsemester. Tegnell hade rätt, vi är på rätt sida ån. De gamla som dött kunde o har dött av andra skäl såsom svag hälsa, multisjuka osv. Så nu känns allt lättare igen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Orkar inte diskutera med folk som inte ens kan utläsa diagram. Vi får se om en vecka. Jag kan lova att jag är i alperna v. 18

Jag jobbar med att analysera statistik varje dag så håll käften eller redovisa hur du mäter, ditt mongo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in