2020-03-26, 14:13
Medlem
peheals avatar
Jag är tacksam för det.

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Hur många procent av befolkningen är hörselskadade? Helt ofattbart att de får egen tolkning i halva tv-bilden. Jävla PK-trams.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Möjligt men i så fall är Sverige tvåa från slutet.
Tittar man på sveriges siffror, både smittade och döda så ligger vi riktigt bra till. Massor med länder har helt tappat kontrollen.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Tror att han är ett hologram.

Fattar inte varför han inte hälsar folk välkomna och att han tänker på de som har det svårt, i vården som sjuka eller som personal.

Och var har han den trygga och starka röst som behövs för att man ska känna något hopp.

Jag blir fan tokig av den där jäveln.
De skulle va mer intressant om han berättade vad han åt till lunch än de han säger dag efter dag...
Citera
2020-03-26, 14:14
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag skulle säga att USA sköter det betydligt sämre

USA gör ju exakt som Sverige gör nu, dvs inte ett skit.

Eller nej, USA tillverkar iaf skyddsmaterial och utrustning. Vi skickar iväg vårt till EU medan vi inte får leveranser vi beställt.

Vi är "downies". Dvs snälla, bryr oss om andra även om vi blir körda själv.
Citera
Medlem
Ska deras betoningar ändra verkligheten eller ska det bara låta bra? Om verkligheten inte stämmer överens med vad som betonas så har betoningen ingen poäng. Det som bör betonas är att idioterna kan sätta igång och göra något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Källa tack.

https://c19.se/
scrolla ner lite så är det specificerat
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Många gamla hör dåligt.
Ja, de ser inte bättre heller. De är inte på nätet osv. information skulle ha riktats kraftfullt mot denna grupp redan mycket tidigt i denna pandemi.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Så mina källor stämmer ännu en gång.

Det är kaos just nu och varit hela natten!
WHO och EU vill se hela Sverige i Lockdown.
Sveriges experter vill se åtminstonde stockholm i lockdown asap.
Tegnell vägrar och står emot....

Hur fick han så mycket makt?

Varför vill han exprimentera med sitt eget land?

Jag tror att Tegnell och FHM bara är en nickedocka åt Löfvén och regeringen. Man bryr sig inte om liv man bryr sig mer om ekonomin. Cyniskt jag vet.

Problemet är bara att ekonomin kommer få ett hårt slag oavsett om Corona får härja fritt eller ej. Så jag ser inte problemet varför man inte sätter Stockholm i karantän.
Citera
2020-03-26, 14:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
En sak kan Calle Bildt leverera o det är one liners.
Denna var ovanligt lyckad o populistisk.

Det är oppositionens plikt att utkräva ledarskap o det ansvar som där med följer.

Man ska inte gå med på regeringens gråtmilda vädjan om delat ansvar.

Sossarna har regeringsmakten o leder landet med MP o stöd av Centern o L.
Då ska de också leda landet o stå för konsekvenserna.

Exakt. Först reagerar man inte, de passerar. Men sedan inser man vilken fullblodssarkastiker han är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Undrar hur många tusen människors avslutade liv Tegnell kommer ha på sitt samvete när hans labb-experiment med svenska folket är över.

Inget. Varje människa med ett uns av samvete hade gjort precis tvärtom mot honom.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Redan uppe på 304 nya konstaterade smittade människor idag. Jämfört med 237 igår.

https://platz.se/coronavirus/
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
"Jag betonar att ingen sjukvårdsanställd ska känna sig otrygg"

Nej nej, men i verkligheten så har ni inget material för att bedriva denna typ av vård. Sjukvårdsanställda har all rätt att vara otrygga. De som jobbar på äldreboenden har all rätt att vara otrygga. Gör något istället för att betona.

Ja det där är snömos för att säga att de har slut på material över hela stockholm om 2 dagar sa någon häromdagen.
Nu pratar de om triangering.

Först om att de inte kommer "sortera" ut personer inom sjukvården, de kommer inte ta hänsyn till ålder, eller om personen har annan ställning i samhället, de kommer inte ta ställning till personen orsakat sin sjukdom själv.

Som slutkläm : Vi kommer därför att sortera personer utifrån den person som kan ha mest nytta av vården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in