2020-03-26, 14:10
Medlem
different_trips avatar
Regeringen fattade IGÅR beslut om att Socialstyrelsen ska ansvara för inköp och fördelning av avancerat utrustning.

Jag känner att man kan bara gråta nu, man kan inte skratta längre. Detta är så misskött att det är sanslöst, särklass sämst i världen. Sverige har är världens "downie".
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Hoppas känns som ett förtroendegivande ord.

Vi kan tacka folket på djurgården och många äldre i Stockholm för att man nu hoppas på saker, det talas om att isolera Stockholm nu för att man är rädd för att folk ska sticka ut till sina sommarstugor och sprida skiten ytterligare
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej, precis.

Just nu lyssnar jag till Tegnell babbla om samma saker som alla andra dagar.

Nyhet dock, en jättestor informationskampanj riktad mot de äldre. Bra där 🙈😩
Man ska annonsera i TV-kanalen Axess. Låter ju som en tung insats...
Citera
2020-03-26, 14:11
Medlem
Stockholm 146 nya smittade idag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Hur många procent av befolkningen är hörselskadade? Helt ofattbart att de får egen tolkning i halva tv-bilden. Jävla PK-trams.

Många gamla hör dåligt.
Citera
Medlem
"Jag betonar att ingen sjukvårdsanställd ska känna sig otrygg"

Nej nej, men i verkligheten så har ni inget material för att bedriva denna typ av vård. Sjukvårdsanställda har all rätt att vara otrygga. De som jobbar på äldreboenden har all rätt att vara otrygga. Gör något istället för att betona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hahaha, Tegnell är så jävla dum i huvudet. Nu har kaoset börjat men vi ska vänta och se några dagar vad som händer.

VARFÖR BEDRIVER NI FOLKMORD?!?!?!

Folkmord...
Det går ju inte ta kritiken här på allvar för ni kan inte uttrycka er seriöst.

Kritisera gärna Sveriges taktik men gör det med klass som man kan ta till sig.
Inte idiotiska inlägg som man bara reagerar negativt mot.
Kontraproduktivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vilken skräll att Tegnell säger samma sak i dag igen. Är hans röst bandad så han bara behöver röra på läpparna?

Tror att han är ett hologram.

Fattar inte varför han inte hälsar folk välkomna och att han tänker på de som har det svårt, i vården som sjuka eller som personal.

Och var har han den trygga och starka röst som behövs för att man ska känna något hopp.

Jag blir fan tokig av den där jäveln.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Regeringen fattade IGÅR beslut om att Socialstyrelsen ska ansvara för inköp och fördelning av avancerat utrustning.

Jag känner att man kan bara gråta nu, man kan inte skratta längre. Detta är så misskött att det är sanslöst, särklass sämst i världen. Sverige har är världens "downie".

Jag skulle säga att USA sköter det betydligt sämre
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nu pågår politiska samtal om att isolera Stockholm, uppger källor för Aftonbladet.
– De är jätteoroliga för att folk inte ska stanna hemma utan åka till sommarstugan eller fjällen i påsk, säger en källa till tidningen.
Enligt uppgifterna ser man nu över vilka lagliga möjligheter som finns att stänga ner Stockholm.
Folkhälsomyndigheten avråder från icke nödvändiga resor inom landet.
Ja, Tegnell har ju sagt att det är helt ok att åka till Åre ( mm) i Påsk? Vad hade man räknat med? Jag förstår verkligen inte hur en myndighet kan säga detta när vi alla kan titta oss runt i Europa och se hur katastrof ser ut i vetkligheten? 🤦🏼‍♀️😩
Citera
2020-03-26, 14:12
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Poängen framför han ju själv att de fall som kommer till IVA är smittade för ett par veckor sedan. Fortsätter vi på den nu inslagna bana - med inga restriktioner alls typ - kommer det fortsätta strömma in fall till IVA. Jag fattar verkligen inte hur inte man belyser den logiken.

Nej han är helt ologisk i allting han säger. Han pratar emot sig själv hela tiden, och att han idag efter det varit 18 dödsfall i Stockholm, så säger han ingenting om det.

Det säger allt
Citera
2020-03-26, 14:12
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
"Jag betonar att ingen sjukvårdsanställd ska känna sig otrygg"

Nej nej, men i verkligheten så har ni inget materialför att bedriva denna typ av vård. Sjukvårdsanställda har all rätt att vara otrygga.

Tänkte på detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in