Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Fram till i dag var du ju inte så fel ute med tajmingen den 12/3, du borde ligga en del på plus nu.
Eller har du tagit hem vinster?
Vad är strategin framåt och inte minst hur går det för grabben?
Jag hade personligt ATH igår 73 mkr på kontot, dvs en ganska liten uppgång på 5% sedan augusti 2019 när mitt senaste ATH var. Jag köpte även före absoluta botten (så hår långt) och ligger t.ex 1mkr back på Swedbank och Elux (så här långt).
Jag kommer inte att sälja en enda aktie som inte stigit 35% från absoluta botten. De flesta bolag har dragit in sin utdelning i år så avkastningen blir 0, men jag räknar med att corona är ett minne blott i höst och då kommer utdelningen tillbaka. Alternativt nästa år, sälja i april 2021 spekulerar jag i kan vara något för mig. Det faller naturligtvis om corona fortfarande härjar då. I så fall kan OMX lätt sjunka 25% till.
-10% till från dagens läge och jag går in med mina sista 20mkr. -25% till så börjar jag nog låna och köpa aktier, jag kan låna 100% på avanza. Jag har lånat några få gånger under mina 20 år t.ex 2008, för att få större utväxling. Men det är långt ifrån det läget nu, när USA bara precis stängt ner. Vänta och se vad t.ex 2 månaders nerstängning av USA ochy 50.000 amerikaner döda gör med Dow Jones...