2020-03-26, 10:36
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Baron Rotschild ska ha sagt: "Buy when there's blood in the streets, even if the blood is your own."

Snart är vi i detta läge i USA. 1-3 veckor och det är köpdags. Var vaksamma nästa vecka!

Du tror inte att de flesta som tänker klarar av att projicera hur det ser ut framåt; att ingen förstår åt vilket håll det barkar och förstod detta redan när t ex USA hade 10 fall?

Börsen visar alltså vad folk tror om framtiden, något mindre vad som sker i realtid.

Om du annars tror på vad du säger gissar jag på att du ligger 100% i t ex:
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1070341/bear-omx-x15-ava-14
Citera
2020-03-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Det kommer du snart hinna göra igen.
Man är alltid femma på bollen i robothandeln...inte en chans.
Citera
2020-03-26, 10:53
Medlem
Helge-fossmos avatar
Tror ni volvo kommer sjunka under 100 snart igen? Om man ska sälja medans man fortfarande har vinst på 10%
Citera
2020-03-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Man är alltid femma på bollen i robothandeln...inte en chans.
Du, jag kan satsa min mormor på att Boeing kommer gå köpa en bra bit under 100 dollar i flera veckor inom en snar framtid.
Citera
2020-03-26, 10:58
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Samma tankar går här, dödstalen kommer eskalera i USA men när det ser som värst ut om det blir nästa vecka eller veckan därpå kommer jag börja tanka rejält, sen får vi se i efterhand om det var rätt eller fel.

Man kan inte bedöma ett beslut på utfallet. Lycka till, jag tror som du, och i längden blir det bra.

Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Du tror inte att de flesta som tänker klarar av att projicera hur det ser ut framåt; att ingen förstår åt vilket håll det barkar och förstod detta redan när t ex USA hade 10 fall?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Är inte det vi sett i veckan en solklar dead cat bounce?

Jag vet inte tekniskt vad som kvalificerar som en dead cat bounce. Men var en reaktion på att senaten i USA godkände ett enormt stödpaket. Tyvärr kommer det inte hjälpa särskillt mycket när folk sitter i karantän i 1-3 månader, tror jag.
Senast redigerad av Spalkin 2020-03-26 kl. 11:02.
Citera
2020-03-26, 11:16
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Samma tankar går här, dödstalen kommer eskalera i USA men när det ser som värst ut om det blir nästa vecka eller veckan därpå kommer jag börja tanka rejält, sen får vi se i efterhand om det var rätt eller fel.
Alltså, det är gamla/sjuka om dör, det behöver inte påverka aktiekursen.
Citera
2020-03-26, 11:20
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Alltså, det är gamla/sjuka om dör, det behöver inte påverka aktiekursen.

Överfulla sjukhus, stigande dödstal och hårdare och mer utbred karantän kommer inte påverka aktiekursen? Ok..
Citera
2020-03-26, 11:22
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Är inte det vi sett i veckan en solklar dead cat bounce?

Nej, då nedgång #2 skapade en högre lägstanivå än första.

Dead Cat Bounce:
https://www.investopedia.com/terms/d/deadcatbounce.asp

Det som utspelade sig var mer likt en sk dubbelbotten:
https://www.investopedia.com/terms/d/doublebottom.asp

En kort förklaring av en dubbelbotten är att marknaden två gånger i rad avfärdat en prisnivå/anser att en viss prisnivå är 'billig'. Saker som sker två gånger om är alltid en kraftig signal; samma sak gäller dubbla toppar (priset anses vara för högt två gånger i rad).

Annars kan man bara titta på graferna, nedan OMXS30 på 4h:
https://i.imgur.com/huHQmup.png
Citera
2020-03-26, 11:31
Medlem
Citat:
Överfulla sjukhus, stigande dödstal och hårdare och mer utbred karantän kommer inte påverka aktiekursen? Ok..
Då är det den hårdare karantänen som främst påverkar aktiekursen, en bieffekt av viruset, men fortfarande inte de döda gamla och sjuka som primärt sänker börsen...
Citera
2020-03-26, 11:44
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Inte nödvändigtvis, nej.
Citera
2020-03-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagrcarl
Köpte de på 100 USD Men svårt att se någon långsiktighet i det, säljer eventuellt av idag.

Satt och fundera på att köpa Boeing för ett par hundratusen förra veckan när det låg på under 100$, men gjorde det inte 😞. Så arg på mig själv nu!

Hur mycket aktier hos Boeing köpte du för?
Citera
2020-03-26, 12:08
Medlem
Någon som har sett vilka arbetslöshetssiffror marknaden räknar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in