2020-03-26, 12:47
Medlem
Squin.Teyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Hade Amilia varit lika hatad om hon hade samma kropp som Julia?

Troligen. Men fattar tankegången. Hade Amilia sett ut som Jassa hade folk kommenterat hennes utseende också. Det har man redan läst här.

För min del tycker jag utseendet är totalt ointressant. Mer intressant att följa det sociala spelet.

Finns bara en som aldrig själv initerat skitprat och det är Lennie. Där emot blir han indragen i det gång på gång eftersom andra i huset lever på skitsnacket.
Medlem
Honeyryders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Ändå en bedrift att missa, eftersom det är allt de pratar om på kvällarna
Självklart kommer man störa sig på varandra i den situation de är, men jag personligen förstår inte hur man kan prata om andra som de gör. Just Frida har blivit otroligt utsatt för skitsnack. Varför? För att hon är positiv och är glad. Hon har inte gjort någonting mot någon av dem (förutom att välja att inte hänga med dem), ändå avhandlar de henne i sin skitsnackarcirkel varenda. jävla. kväll. Om de snackar lika mycket skit utanför huset är ju svårt att säga, men jag tycker ändå det säger någonting om dem som personer (och då menar jag inte bara Amilia utan alla) att de kan förmå sig att prata ned andra på det sättet, utan att tycka att det är fel eller reagera över sitt eget beteende.

Givetvis, men det finns ju en gräns mellan att skämta på andras bekostnad med glimten i ögat och att vara direkt elak. Och jag tror ändå att alla med någorlunda sunt förnuft har en känsla för den gränsen, även om man uppfattar olika saker som humor. Amilia kan ju ofta inte ta att folk skämtar på hennes bekostnad och jävlas med henne, men hon kan gå runt och göra sig lustig över andra hela tiden.

Jag håller egentligen med dig i det mesta du skriver, jag resonerar på samma sätt i mitt egna liv och i mina relationer. Jag stör mig väldigt mycket på att ingen säger emot andra där inne, det hade nog satt stopp för mycket snack och fått de andra att tänka. När alla visar medhåll genom att aldrig säga emot så triggas ju skitsnacket ännu mer, det gör att det känns "rätt". Hade någon bara höjt på ögonbrynen och sagt minsta lilla emot när de andra snackar skit så tror jag allt sett annorlunda ut.

Men det jag menar är att jag tycker vi tittare ska försöka ha lite mer förståelse för den psykiska påfrestningen, som sedan kanske leder till just detta. Inte för alla, men för tex Amilia. Men kanske är hon precis likadan på utsidan, det vet ju inte vi. Oavsett så hade jag aldrig någonsin velat ha henne i min närhet, men att se henne i BB är lite roligt ibland

Jag får helt enkelt titta mer på liven
Medlem
herpesvårtas avatar
En del av mig vill att Sami ska hänga löst mot någon och bara köra ut den med huvudet före. Av de som hänger löst nu har Vicky jobbat sig upp på min utlista, fröken BUHU förtjänar ingenting mindre än att ryka på måndag.
Hennes sjuka pityparty hon drog till med i sovrummet nyss gjorde att jag höll på implodera. Fy. Fan. Det enda som gjorde mig lite nöjd dock var att hon slängde sin bff framför bussen, hoppas det når fram till Jasse.

Bästa scenariot just nu vore om Glasman vann över Julia (trots att jag inte direkt gillar honom vill jag inte ha ut honom först) för jag tvivlar att Mr STD har någon chans mot någon i gula laget. Hänger han löst ryker han med stor sannolikhet.
2020-03-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Fast hon är inte från förorten
Nej, hon är från någon liten håla i Norrland. Men hon använder sig fortfarande av förortsbord som ingen normal, vuxen människa använder sig av. Skulle skämmas ihjäl om folk i min omgivning sa göt (heter det ens så, vet knappt vad det är) och gäris. Herregud, prata svenska istället!
Medlem
Ofcoursemyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boonk
Längtar.

Drömmen är att Amilia åker mot Glasman i en duell. (Sami är för uppenbart att han vinner)
Förstå Daniel Glasman sträcker upp sina händer i luften, Sami och Julia kramandes runt honom. Bredvid sitter Lennie och tröstar Stapelfeldt, o Mergim kan inte hålla sig för flin i bakgrunden.
Det är en vacker vision, helt klart!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
En del av mig vill att Sami ska hänga löst mot någon och bara köra ut den med huvudet före. Av de som hänger löst nu har Vicky jobbat sig upp på min utlista, fröken BUHU förtjänar ingenting mindre än att ryka på måndag.
Hennes sjuka pityparty hon drog till med i sovrummet nyss gjorde att jag höll på implodera. Fy. Fan. Det enda som gjorde mig lite nöjd dock var att hon slängde sin bff framför bussen, hoppas det når fram till Jasse.

Bästa scenariot just nu vore om Glasman vann över Julia (trots att jag inte direkt gillar honom vill jag inte ha ut honom först) för jag tvivlar att Mr STD har någon chans mot någon i gula laget. Hänger han löst ryker han med stor sannolikhet.
Du har nog rätt. Bästa chansen är att Glasman vinner nu mot Julia. Annars får vi lägga all hopp på Sami (om han blir räddad imorgon) eller Frida i makttävlingen.
2020-03-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Det scenariot i huset skulle få mig att gå lös på möblemanget. Det hade varit störtkul. Jullan eller Glasman, någon kommer sitta säkert. Sami vinner tittarna det är stensäkert. Man kan ju hoppas att Frida kan på något sätt vinna makten .Trots allt alla uträkningar så tror jag i slutändan att någon av de fyra kommer sitta på elstolen på måndag. Lite sjukt att varken Glasman eller Julia inte får tävla vidare. Men nu är det så och man kan spekulera sig till döds varför det är upplagt så.
Ja det hade varit drömmen att få ut någon utav de 2, Glasman vs vickan hade oxå varit ett rimligt scenario eftersom sami o frida suger snopp på tävlingar, Det positiva är ju att det inte kan bli som förra veckan att både jullan o glas sitter mot varandra, alla tittare vet ju att sami tar vem som helst i huset och kommer bli räddad ifall han nu inte skulle vinna immuniteten idag... vickan mot julia/glasman då ryker vickan hoppas jag!
2020-03-26, 12:51
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det bästa som kan hända nu är att sami vinner immunitet idag,
då hänger lennie,jasse,viccan (glasman/julia)
Sami/frida vinner makten och räddar glasman/julia
Jasse/lennie räddas av tittarna
Drömmen vore jo ifall jasse satt mot viccan. tror alla har övertag på viccan när det gäller omröstningar av tittare av alla de som kommer hänga löst
Vilken DRÖM det hade varit det om det stod mellan Vicky och Jassa på måndag. Sweet baby Jesus.
2020-03-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyryder
Eller så tycker man olika?
Jag är en av de som stör mig på Amilia rejält många gånger, men jag kan fortfarande skratta när hon säger något roligt och jag avskyr inte hela hennes existens.
Jag håller med. Men nu har Amilia gnällt sedan i lördags om sin fot så inget rolig har kommit ur hennes kakhål.
2020-03-26, 12:53
Medlem
FarbrorAgges avatar
Victoria är en ointelligent och självgod liten tjock snorunge på 22 år. Snackar bondläppsdialekt men vill vara ball och cool. Kan och vet allt, enligt egen utsago. Har sprutat in skit i ansiktet för att det är så man ska göra idag. Tyvärr ser hon helt missbildad ut pga av detta. Fläskläppar de luxe. Ful som stryk och dessutom en skitsnackare och kappvändare av rang! Ut med fanskapet.
Medlem
Citat:
Vilken DRÖM det hade varit det om det stod mellan Vicky och Jassa på måndag. Sweet baby Jesus.
Ja det hade varit njutning till max, bästa hade varit ifall båda fick lämna annars lär det bli vickan som får åka
Medlem
Boonks avatar
Citat:

Hahaha den är så jävla svår dessutom. Boosta Rainbow genom att skicka ut Jasse, eller spräcka Världsvana-Vickys ego genom att skicka henne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in