2020-03-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det märks att du gjorde det i MatLab när man ser den där strängen. Usch för MatLab.

Ja det är ett märkligt språk där nästan allt är tillåtet som ger kompileringsfel i nästan alla andra språk

V=[2 5 7];
V(end+5) = 4

ger då vektorn

V = [2 5 7 0 0 0 0 4]

så galet om man är van vid andra programmeringsspråk hahaha. Men väldigt bra för simuleringar och analys av komplexa problem som det inte finns något direkt läroboksfacit på hur man ska lösa.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Kan du förklara din andra mening?
Det är det som vi epidemiologiskt kunniga kallar trippelimmunitet.

Blodgrupp 0 är dock nästan viktigare än flockimmunitet

Blodgrupp 0 är den mest eftertraktade blodgruppen nationellt och internationellt.
Citat:
Bärarna av blodgrupp 0 beskrivs i litteraturen som krigare

https://motpol.nu/oskorei/2016/04/01/den-viktiga-blodgruppen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För att inte tala om att fransmännen har likt spanjorerna och italienarna en kultur av att röra vid varandra när man hälsa osv, vi svenskar har det redan inbyggt i våran kultur att ha ett socialt avstånd, vi har det inte på samma sätt som i Japan men vi har det betydligt mer än de sydeuropeiska länderna har.

Man tar i hand med folk utanför släkt och familj. Det är heller inte kindpussar utan luftpussar.

Vi kramas med vår släkt och familj. Tar i hand det är något som vi är uppfostrade alltid göra i Sverige. Så skillnaden är inte så stor.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Regeringen lyssnar på Tegnell och svenska folket likaså.
Undra hur vi hade haft det om Björn Olsen hade haft Tegnells jobb?

Runt 100000 färre döda i Sverige under året 2020? (genom att sjukvården inte kollapsade lika totalt som den gjprde under Tegnell under perioden april-maj)
Citera
2020-03-26, 12:34
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Jag läste att ”vi” fortfarande befinner oss ganska tidigt i Coronautbrottet i Skåne. Enligt min fru som är läkare i Lund ligger man i beredskap för en eventuell ökning de kommande dagarna.

Men rent generellt får jag uppfattningen att det är under hyfsad kontroll i Skåne. Lite drygt 250 konstaterade fall på 1,4 miljoner känns bra.

Men som sagt. Det kan slå till hårdare om någon dag.

Jag förstår att det kommer även hit, men jag har legat isolerad från omvärlden i två veckor. Helt i onödan, det är saker som detta som gör att en riktig karantän inte kommer fungera.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Förstår inte varför inte Folkhälsomyndigheten förlagt sina konferenser till typ 19.00 eller så. 14.00 innebär ju att många missar konferensen (lika bra det hittills iofs) och att fel siffror enklare redovisas. Känns som en otroligt simpel åtgärd att bara senarelägga den?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Finns det någon sida där man kan se hur ökningen av smittade osv ökat för varje region dag för dag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Hade de velat stoppa spridningen så hade de börjat med att stänga skolorna. Men de nöjer sig med att mörka statistiken, det är ju bara siffrorna som räknas ändå i slutändan. De döda kommer de aldrig se röken av, för de gömmer man diskret undan i containrar hyrda med skattemedel.

Tror du på allvar att man dumpar lik i containrar utanför sjukhusen?
I så fall är det väl en rent praktisk åtgärd.
Citera
Medlem
Alla dessa helikoptrar i Nordsjön just nu? Trodde ett tag att det kunde ha med Covid att göra.
Men kan snarare vara den "ryska aktiviteten" i Nordjön. Tror ni ryssen kommer för att rädda oss?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Kan inte svara för alla men har i Skåne verkar allt mer och mer börja gå tillbaka till det normala då spridningen verkar vara hyfsat kontrollerad och isolerad till fall kopplade till folk som varit ute och rest.

Fler elever och lärare är tillbaka i skolan och arbetsplatser börjar säga till sina anställda att de kan komma tillbaka från att jobba hemifrån.
Positiva nyheter! Nu blir domedagsprofeterna på flashback besvikna.
Citera
2020-03-26, 12:35
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite? Vi har för fan inte ens basal skyddsutrustning till personalen?

Att i ett läge där vården är ansträngd och vi snabbt kommer nå taket om antalet svårt sjuka exploderar så är Tegnell strategi helt sinnesjuk.
Vad är “ positivt”?

Jag skrev ju det. Att vi fått mer tid på oss att förbereda oss än Italien t.ex. Det är positivt. Det är positivt att Sahlgrenska hittat antikropparna och snart har ett inhemskt test för viruset. Det är positivt att unga verkar klara IVA relativt bra med covid19.

Finns massor av positiva tecken. Men skygglapparna är på hos dig märker jag. Det är inget konstigt. .

Sen är allt åt helvete ändå. Men det finns små små ljusglimtar här och där.
Citera
2020-03-26, 12:35
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tegnell hade kunnat leka ”big dick playah” om vi hade haft test för antikroppar och man visat att det redan fanns en enorm del som hade haft det.

Nu framstår man dock så arroganta som inte tar till sig forskningsrönen.

Att hävda att studier inte är tillräckligt vattentäta i början av en pandemi är helt jävla sanslöst. Ungefär som att påstå att ett nyutvecklat vapen inte är dödligt för man inte skjutit en människa med det.
Jag tycker ändå T*gnell bättrat på sin image genom att vässa bulan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in