2020-03-26, 12:36
Medlem
Loooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Immunitet gäller alla muteringar.

Flockimmunitet+blodgrupp 0 + autoimmun sjukdom = Ubermench

Att blodgrupp O skyddar bättre förstår jag, men kan du förklara vad du menar med autoimmun sjukdom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Förstår inte varför inte Folkhälsomyndigheten förlagt sina konferenser till typ 19.00 eller så. 14.00 innebär ju att många missar konferensen (lika bra det hittills iofs) och att fel siffror enklare redovisas. Känns som en otroligt simpel åtgärd att bara senarelägga den?

Så Tegnell borde jobba kvällsskift varje dag?
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Vad är det för område du menar att vi ska sätta i karantän redan idag? Stockholm? Det är ett rätt stort område, ska de gräva av E4, E18 och E20?

Personligen tror jag svenska myndigheter har gjort en grundlig och ordentlig analys och förberadande planering. Den biten det brister i är kommunikation och media, hur man uttrycker saker och ting, för de uttrycker sig ofta som efterblivna idioter när de säger saker som "något vi får titta på". Självklart är tittandet redan klart.

Korrekt. Stänga av helt, sätt ut stridsvagnar och spärra av.

Som sagt, detta är inte ens ett problem. Man vill få det att låta som ett problem, varför? Processen är ju skitenkel.

Undantag: Nödvändiga leveransen (mat, sjukvård), matleveranser, räddningstjänst och blåljus. De ”civilia” med rätt att passera får ha passagekort precis som i Kina.

Detta stör mig som in i helvete. Hela mallen finns klar av Kina som gjorde grovjobbet men den kastar man ut genom ett fönster och ska prova själv.

Psykopater styr Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag förstår att det kommer även hit, men jag har legat isolerad från omvärlden i två veckor. Helt i onödan, det är saker som detta som gör att en riktig karantän inte kommer fungera.

Helt onödigt är det inte. Tror fortfarande att alla de konstaterade fallen i Skåne har koppling till någon som rest i drabbade områden utomlands.

Har man kunnat jobba hemifrån har man kunnat minska risken för samhällsspridning eller iaf dragit ut på tiden. Men håller med om att det är surt att komma tillbaka till jobbet för att få reda på att viruset löper amok istället.
Citera
2020-03-26, 12:37
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Ännu ett dödsfall

Lustigt att människor på äldreboenden verkar bli smittade titt som tätt, trots att personalen förmodligen har rätt strikta rutiner nu för att förhindra smitta. Det är som om folk vore smittsamma utan att de inser att de bär på smittan.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag skrev ju det. Att vi fått mer tid på oss att förbereda oss än Italien t.ex. Det är positivt. Det är positivt att Sahlgrenska hittat antikropparna och snart har ett inhemskt test för viruset. Det är positivt att unga verkar klara IVA relativt bra med covid19.

Finns massor av positiva tecken. Men skygglapparna är på hos dig märker jag. Det är inget konstigt. .

Sen är allt åt helvete ändå. Men det finns små små ljusglimtar här och där.
Situationen som vi är på väg in i hade kunnat hanteras om vi agerat tuffare ifrån start. Antagligen med mindre påverkan på ekonomin än Tegnells inkompetenta dödsdans.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Men de är ju åter igen väldigt dubbelt.
Dom ställer in sina 1a maj tåg för att det råder en nationell smittspridning.
Samtidigt tycker deras ledare och styre att man gått kan vara 500 personer tillsammans utan större fara.
De går ju inte att tolka på annat sätt än att dom skyddar sina egna först...

Det går att tolka så att alla har rätt att göra vad de anser är bäst så länge man inte överskrider 500, vill du diskutera politik och konspirationer så finns det trådar för det.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII

Hahaha!
Du tror att han flexar ut tidigare nu för tiden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det är det som vi epidemiologiskt kunniga kallar trippelimmunitet.

Blodgrupp 0 är dock nästan viktigare än flockimmunitet

Blodgrupp 0 är den mest eftertraktade blodgruppen nationellt och internationellt.

Ja chilenare är övermänniskor där 85% av befolkningen har O+. De med blodgrupp O klarade sig marginellt bättre än andra, dock ingen jätteskillnad.
Citera
2020-03-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nu kan jag ju bara läsa rubriken i Aftonbladet, men Tegnell säger att Norge är lika mycket försökskaniner som Sverige...

Det förstår jag inte hur han menar?

Norge stänger gränser och skolor för att folk inte ska bli smittade, i Sverige har vi skolor och gränser öppna...

Rimligtvis borde det innebära att färre i Norge blir smittade...

Försökskaniner kallas väl de som man utsätter för en smitta, man är ju ingen försökskanin om

'den här kaninen hållet vi isolerad så den inte blir smittad och ser om den överlever att inte bli smittad'

Jag förstår mig inte på hur Tegnell tänker....

Han avser nog hur problemet ska lösas långsiktigt, samt att även väga in alla negativa aspekter som helt stängda länder medför. Dvs inte 100% Corona fokus, utan antalet liv totalt som kommer kunna räddas till så låg kostnad som möjligt.

Kortsiktigt är ju ganska enkelt att dra slutsatsen att Norges strategi är bäst, det fattar en 7-åring, och 99% av alla manårs tankeverksamhet i den här tråden verkar fokusera på den biten. Men det långsiktiga är mkt svårare och där är alla "försökskaniner". Det kan vara så att Norges strategi är bäst och det exempelvis inom kort tid finns ett vaccin, annars är det troligt att Sverige kommer ta sig igenom detta blodbad med samma slutresultat avseende förlorade liv, men till väsentligt lägre kostnad.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Tredje dödsfallet i Skåne, majoriteten av de smittade här är mellan 40-60 år. Dessutom fler kvinnor smittade i Skåne än genomsnittet.

Källa, region Skåne, presskonf.

Ännu en person har avlidit i sviterna efter covid-19 i Skåne. Det var en äldre man som avled under onsdagskvällen. Därmed har antalet döda i länet till följd av smittan ökat till tre.
Dödsfallet offentliggjordes vid en presskonferens om smittsituationen på torsdagsförmiddagen. Där framgick också att antalet konstaterat smittade är 258, en ökning med 14 personer från i går. Majoriteten av dem är i åldrarna 40 till 60 år.

Fler kvinnor smittade i Skåne
Könsfördelningen bland de insjuknade är något annorlunda än för hela riket. Siffrorna för hela landet visar att 77 procent av de som insjuknat är män, i Skåne är 60 procent av de konstaterade fallen män.

Av de 254 skånska patienterna som konstaterats smittade hade 200 nyligen varit utomlands. Nu verkar dock smittan spridas även inom landet.

Fem personer per dag har lagts in i snitt under den senaste veckan. Igår steg siffran till elva.

Om ökningen är ett första tecken på att smittan nu sprids snabbare vet ingen ännu.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-03-26 kl. 12:43.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Eeeeh svar ja. Han är inte hårfrisörska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in