2020-03-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Onlinepokern har enbart påverkats positivt. Otroligt positivt till och med. Folk är hemma med sina pengar och det finns inte ens någon sport att betta på.

Onlinepoker boom nr 2 på gång

och travet.... ATG Tillsammans på nätet med V86 o V75
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Folkhälsomyndigheten har fortfarande 42 döda i Sverige som följd av Coronaviruset. När brukar de uppdatera informationen på sin webbplats?
Kl:14.00
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ännu en dag när Skåne i stort sätt står stilla, ingen panik här nere. Skönt

Jag läste att ”vi” fortfarande befinner oss ganska tidigt i Coronautbrottet i Skåne. Enligt min fru som är läkare i Lund ligger man i beredskap för en eventuell ökning de kommande dagarna.

Men rent generellt får jag uppfattningen att det är under hyfsad kontroll i Skåne. Lite drygt 250 konstaterade fall på 1,4 miljoner känns bra.

Men som sagt. Det kan slå till hårdare om någon dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nu kan jag ju bara läsa rubriken i Aftonbladet, men Tegnell säger att Norge är lika mycket försökskaniner som Sverige...

Det förstår jag inte hur han menar?

Norge stänger gränser och skolor för att folk inte ska bli smittade, i Sverige har vi skolor och gränser öppna...

Rimligtvis borde det innebära att färre i Norge blir smittade...

Försökskaniner kallas väl de som man utsätter för en smitta, man är ju ingen försökskanin om

'den här kaninen hållet vi isolerad så den inte blir smittad och ser om den överlever att inte bli smittad'

Jag förstår mig inte på hur Tegnell tänker....

Det kanske hjälper att isolera alla tillfälligt, vad händer sen då? Ingen vet. Blossar det upp igen ska norrmännen bomma hela landet en gång till? Är dom 100% säkra på att dom kommer lyckas utrota smittan nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
1. Det är inreseförbud i alla våra grannländer. Landvägen är helt stängd.

2. Knappt några flyg går längre p.g.a. att flygbolagen stängt ner p.g.a. att marknaden för tillfället inte finns. Väldigt få kan därmed flyga in i Sverige. De flesta flyg som fortfarande går är inom Europa.

3. Många flyktingar har inte råd med flygbiljetter, därav att asylvågen 2015 var vi landvägen.

4. Flygbolagen har fortfarande "Transportörsansvaret" att förhålla sig till, så de släpper inte ombord asylanter på flygplanen ens om de har råd till en biljett.

Så nej, Sverige har ingen asylinvandring att tala om i nuläget. Att du insinuerar annat gör dig till ett desinformationsspridande troll.

Gällande punkt 2.

Är du helt säker på det? Kikar man på flygtrafiken så har den absolut minskat drastiskt i öst och här i norr, men central/väst och framförallt i USA...

Kort och gott så ska denna smitta fortsätta spridas oavsett. Kika bara på flightradar24.com

Är det inte märkligt? När 9/11 skedde så stängde USA ned hela sitt luftrum. För ett par tusen döda, och självklart för att undersöka om det fanns "fler terrorister" och eventuell plan som kunde kapas.

Nu kan tiotusentals, rent av hundratusentals dö i USA... Då kör man på som vanligt? Någon som kan förklara så att min aphjärna förstår?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
3e plats i listan just nu... men de är ju ingen fara, de är ju bara en nationell spridning. De blåser snart över. Tegnell har koll på läget.

5,7,8,5,8,10 varje dag är ingen sammhällspridning. Stockholm är fucked men vi skåningar kan andas ut
Citera
2020-03-26, 12:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nope. Jag menar exakt det jag skrev. Att man blir totalsågad direkt man anser att något är positivt. Jag vet inte varifrån du drog hela den där harangen utifrån min text.

Jag menade att det var positivt att vår sjukvård har fått möjlighet att förbereda sig lite iallafall. Fick typ 10 inlägg där alla skrev hur jävla körda vi är ändå, hur lite skillnad det gör och hur förgäves det är med sjukvårdens förberedelser. Inte undra på att 10% av befolkningen äter antidepressiva. Kommer öka till 25% med denna takt.
Lite? Vi har för fan inte ens basal skyddsutrustning till personalen?

Att i ett läge där vården är ansträngd och vi snabbt kommer nå taket om antalet svårt sjuka exploderar så är Tegnell strategi helt sinnesjuk.
Vad är “ positivt”?
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ingen fara

Dom flesta visar inga eller få symptom.

Tegnell hade kunnat leka ”big dick playah” om vi hade haft test för antikroppar och man visat att det redan fanns en enorm del som hade haft det.

Nu framstår man dock så arroganta som inte tar till sig forskningsrönen.

Att hävda att studier inte är tillräckligt vattentäta i början av en pandemi är helt jävla sanslöst. Ungefär som att påstå att ett nyutvecklat vapen inte är dödligt för man inte skjutit en människa med det.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Folkhälsomyndigheten har fortfarande 42 döda i Sverige som följd av Coronaviruset. När brukar de uppdatera informationen på sin webbplats?
Var upp i 67 redan i går kväll men Folkhälsomyndigheten uppdaterar kl 14
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Jag håller med samtidigt som jag upplever regeringens uppmaning att inte bör munskydd som ytterst märklig, och det ligger nära till hands att tolka det som att de vill att smittan skall sprida sig.

Regeringen lyssnar på Tegnell och svenska folket likaså.
Undra hur vi hade haft det om Björn Olsen hade haft Tegnells jobb?
Citera
Medlem
Qaas avatar
Ännu ett dödsfall

Citat:
En hyresgäst på ett vårdboende i Karlskrona har avlidit efter att ha testats positiv för coronaviruset. Det är Blekinges första dödsfall med koppling till pandemin.
Övriga boende uppmanas hålla sig i sina lägenheter, rapporterar lokala medier.
Att personen var smittad bekräftades under onsdagen och då begränsades antalet anställda som fick delta i vården av den sjuka kvinnan och de fick bära skyddsutrustning. Hon avled på boendet under torsdagsmorgonen.
– Man kan befara att fler på boendet kommer att bli sjuka. Det var ett snabbt förlopp, säger Gunilla Råberg, förvaltningschef på Karlskronas äldreförvaltning, till SVT Nyheter Blekinge.
Anhöriga har underrättats.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

14.00 tror jag.

Alla andra sidor är snabbare än folkhälsomyndigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in