2020-03-26, 09:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja, så länge som hans väljarbas är rätt korkad så kommer han klara sig. Folk dör... men ingen fattar hela bilden, Trump har kör hårt på "fake news" så alla sammanställningar om att USA klarat sig sämst (de som kommer) lär bli kallade fake news, eller skyllas på demokraterna...

Och väljarna kommer svälja det med hull och hår. Trump blir omvald som "hjälte".
Ser också det som ett väldigt troligt resultat, då amerikaner är väldigt korkade.
Även så kommer ju detta med COVID-19 ta slut före valet, så där kan trumpen köra fake news hela tiden och alternativ fakta(dvs ljuga)

Börsen verkar gå mot en nedgång idag, men väntat att det kommer hoppa upp och ned nu det närmaste.
Då man har en stor spekulering nu.
Citera
2020-03-26, 10:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja, så länge som hans väljarbas är rätt korkad så kommer han klara sig. Folk dör... men ingen fattar hela bilden, Trump har kör hårt på "fake news" så alla sammanställningar om att USA klarat sig sämst (de som kommer) lär bli kallade fake news, eller skyllas på demokraterna...

Och väljarna kommer svälja det med hull och hår. Trump blir omvald som "hjälte".
Du läser kanske att dessa undersökningar, som demsen är så nervösa för, gäller oberoende väljare.
Citera
2020-03-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du läser kanske att dessa undersökningar, som demsen är så nervösa för, gäller oberoende väljare.

Ja, din poäng är - Amerikanare är korkade? Inte bara de 25% i hans bas....
Citera
2020-03-26, 10:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja, din poäng är - Amerikanare är korkade? Inte bara de 25% i hans bas....
Aha, jag kanske lät mig luras av att verkligen läsa ditt inlägg där du skrev:
hans väljarbas är rätt korkad
Citera
2020-03-26, 10:58
Medlem
Citat:
Aha, jag kanske lät mig luras av att verkligen läsa ditt inlägg där du skrev:
hans väljarbas är rätt korkad

Blev du så lurad. Det är rätt intressant att han försöker ta död på sin egen väljarbas och de ser inget. Förstår inget.
Citera
2020-03-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det kinesiska kommunistviruset har nu smittat 472,529 personer.

Dom kinesiska kommunistdiktatorerna har nu mordat 21,304 personer.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Demokraternas hopp, den gamla barntafsaren, sitter insparrad i Delaware. Nar kommer han att visa sig offentligt igen?
Javisst är det galet av Trump att i den situationen vill öppna upp samhället på vid gavel och dessutom deklarera att viruset är relativ ofarligt, bara att snyta sig. Är Trump måhända i maskopi med Peking?
Citera
2020-03-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Javisst är det galet av Trump att i den situationen vill öppna upp samhället på vid gavel och dessutom deklarera att viruset är relativ ofarligt, bara att snyta sig. Är Trump måhända i maskopi med Peking?
Det är väl en sak i att han spekulerar i att en total nedstängning kommer att kosta landet kopiöst mycket, men att han så tydligt uttrycker det gör att väldigt många inte riktigt tar Covid 19 på allvar. Det är lätt att vara raljant över hans väljarbas, framförallt med insikten att den är störst i de stater som drabbats mest av hans politik. Lågutbildade, fattiga och arga...

Generellt skulle jag säga att amerikaner är lite korkade. Jag har rest en hel del och det man frapperas av i USA är hur dålig allmänbildning jänkare har.

Nu tycker jag att Trump är den sämsta president de haft i mannaminne, men problemet är att Biden inte skulle vara mycket bättre. USA är inte en välfungerande demokrati, utan det är endast de rikaste som har någonting att säga till om och hela ekonomin är sjukt riggad för de rikaste. Till och med under demokraternas styre så har lönegapet växt...
Citera
2020-03-26, 12:13
Medlem
DjPuttes avatar
Lite stats från Trumpland US:
68581 Bekräftade fall av Corona
1036 Döda
428 utskrivna

Nya Fall:
NY +47 tot 33013 fall
Ca +160 tot 38158 fall

Sammanlagt nya fall TOTALT US:
+370 so far och den siffran stiger allt efter som det inrapporteras!

Så det stiger med rasande takt detta virus i Trumpland och han funderar väl ännu stängde jag inte gränserna & är det inte April snart då viruset ska vara borta, Jobbigt läge för han att måste tänka eller rättare sagt han pratar innan han tänker och har en massa cirkus då han ska säga hur viruset minskar som han ser det....
Citera
2020-03-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lite stats från Trumpland US:
68581 Bekräftade fall av Corona
1036 Döda
428 utskrivna

Nya Fall:
NY +47 tot 33013 fall
Ca +160 tot 38158 fall

Sammanlagt nya fall TOTALT US:
+370 so far och den siffran stiger allt efter som det inrapporteras!

Så det stiger med rasande takt detta virus i Trumpland och han funderar väl ännu stängde jag inte gränserna & är det inte April snart då viruset ska vara borta, Jobbigt läge för han att måste tänka eller rättare sagt han pratar innan han tänker och har en massa cirkus då han ska säga hur viruset minskar som han ser det....

Jag tror att kärnväljarna än så länge tror på Trump. Det hela är som en mild influensa och är snart het borta. Samt att vissa typer som guvernör Coumo överreagerat och är hysterisk.

Frågan är inte om, utan NÄR de upptäcker att folk i deras närhet både blir svårt sjuka och dör, vad händer då? Hur kommer de att tänka? Att det Kina och demokraterna som tillsammans har spritt viruset över hela världen för att sätta dit Trump? Inte alls omöjligt, de är så extremt hjärntvättade att verkligheten når dem. Man mår betänka att många tror på Gud och redan där är det för sent att komma med något vetenskapligt.

Men det är bland dessa corona kommer att skörda flest offer. Så gudligheten och verklighetsförnekarna minskar i antal. Inte för att jag önskar att någon dör men den effekten är bra för världen.
Citera
2020-03-26, 12:32
Medlem
whogivesafucks avatar
Trumps inställning är väl t o l lite mildare än hans kompis i Brasilien.

Men nu har han läge att visa att han och hans lydhundar "walk the walk"
Trump skall gå in i ett rum med 100 personer med vetskapen att just nu är 15 av dessa smittade.
Han skall köra på som vanligt. Handskakningar, dra personer nära intill sig för att prata och allt han håller på med.

Trump skall köra igång ett av sina väckelsemöten. Tydliga instruktioner till alla som väntar att komma in att det bland alla besökare kommer finnas 15% smittade personer. Samma trängsel som vanligt. Handviftande och skränande bland besökarna.
Samma handskakningar och allt han gör på väg in och ut för egen del.

Allt skall vara precis som vanligt. Tvättade han inte händer efter dylika evenemang tidigare får han inte göra det nu heller.

Löper han linan ut eller kommer han backa ur?
Vad gör de som väntar på att komma in på väckelsmötet när denna information blir känd?
Citera
2020-03-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Trumps inställning är väl t o l lite mildare än hans kompis i Brasilien.

Men nu har han läge att visa han och hans lydhundar "walk the walk"
Trump skall gå in i ett rum med 100 personer med vetskapen att just nu 15 av dessa smittade.
Han skall köra på som vanligt. Handskakningar, dra personer nära intill sig för att prata och allt han håller på med.

Trump skall köra igång ett av sina väckelsemöten. Tydliga instruktioner till alla som väntar att komma in att det bland alla besökare kommer finnas 15% smittade personer. Samma trängsel som vanligt. Handviftande och skränande bland besökarna.
Samma handskakningar och allt han gör på väg in och ut för egen del.

Allt skall vara precis som vanligt. Tvättade han inte händer efter dylika evenemang tidigare får han inte göra det nu heller.

Löper han linan ut eller kommer han backa ur?
Vad gör de som väntar på att komma in på väckelsmötet när denna information blir känd?

Jag tror att han är så mån om sig själv att han kommer att hitta på någon ovidkommande anledning att inte träffa någon. Kanske han till och med kan hitta på att han ÄR smittad så att HAN inte kan träffa andra med omtanke om dem. Bara för säkerhets skull och att han inte vill skada någon ANNAN.

De tar ju tempen på dem innan de sätter igång att jobba före presskonferenserna. Så Trump är ju inte så lugn som han låtsas inför farorna. Men däremot är han ju inte lugn för de ekonomiska konsekvenserna. Ekonomin är det han tänker på. Därför han börjar se lite tärd ut. Har han inte tappat lite hår också? Klistrar de på nytt ibland?
Citera
2020-03-26, 13:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ljugmedias största problem nu verkar inte vara själva viruset:

Andrea Mitchell (MSNBC) Fears ‘Skyrocketing’ Approval for Trump Amid Pandemic
We’re also seeing some polls indicating the President’s approval ratings among Democrats and independents skyrocketing to their highest levels yet. Some 60% approval ratings for the way he’s handling this crisis as he continues to hold these briefings. The briefings are working for the President.
https://www.newsbusters.org/blogs/nb/kyle-drennen/2020/03/25/andrea-mitchell-fears-skyrocketing-approval-trump-amid-pandemic

Så det verkar gå rätt bra för Trump alltså.

Med tanke på att man nu ska dela ut en engångdonation på 1300 dollar som sedan skall beskattas så förvånar det mig inte alls, frågan blir om det håller i sig från o med April månad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in