Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Javisst är det galet av Trump att i den situationen vill öppna upp samhället på vid gavel och dessutom deklarera att viruset är relativ ofarligt, bara att snyta sig. Är Trump måhända i maskopi med Peking?
Det är väl en sak i att han spekulerar i att en total nedstängning kommer att kosta landet kopiöst mycket, men att han så tydligt uttrycker det gör att väldigt många inte riktigt tar Covid 19 på allvar. Det är lätt att vara raljant över hans väljarbas, framförallt med insikten att den är störst i de stater som drabbats mest av hans politik. Lågutbildade, fattiga och arga...
Generellt skulle jag säga att amerikaner är lite korkade. Jag har rest en hel del och det man frapperas av i USA är hur dålig allmänbildning jänkare har.
Nu tycker jag att Trump är den sämsta president de haft i mannaminne, men problemet är att Biden inte skulle vara mycket bättre. USA är inte en välfungerande demokrati, utan det är endast de rikaste som har någonting att säga till om och hela ekonomin är sjukt riggad för de rikaste. Till och med under demokraternas styre så har lönegapet växt...