2020-03-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag hör att du inte riktigt har grepp om läget i USA. Landet är hyperpolariserat och Trumpanhängarna lär inte släppa Trump för Biden. Den saken är nog klar. Sannerligen om Biden fortsätter in i Alzheimersdimman som det ser ut.

Jag märker att du är en sån där som tror att dagens läge går att använda som förutsägelse om morgondagens. De många som röstade på Obama och vände och valde Trump kan mycket väl vända igen, men vi får väl se. Trumps hattande fram och tillbaka kring SARS-CoV-2 kan få folk att känna sig osäker på honom. Han står inte så stabil nu. Alla presidenter får stora kriser att hantera och en del kan göra det bra och andra mindre bra. Han måste upp till bevis nu.
Citera
2020-03-12, 13:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jag märker att du är en sån där som tror att dagens läge går att använda som förutsägelse om morgondagens. De många som röstade på Obama och vände och valde Trump kan mycket väl vända igen, men vi får väl se. Trumps hattande fram och tillbaka kring SARS-CoV-2 kan få folk att känna sig osäker på honom. Han står inte så stabil nu. Alla presidenter får stora kriser att hantera och en del kan göra det bra och andra mindre bra. Han måste upp till bevis nu.
Jag använder mig av det jag ser idag och jag ser en kandidat som förmodligen inte ens vet att det florerar en Coronaepidemi som det verkar.
Citera
2020-03-12, 13:28
Medlem
Citat:
Jag använder mig av det jag ser idag och jag ser en kandidat som förmodligen inte ens vet att det florerar en Coronaepidemi som det verkar.

Kan ju vara så att Biden camp sitter still i båten och väntar på rätt ögonblick att gå in med sin inställning till skeendet kring viruset och ekonomin. Trump svamlar fram och tillbaka i hur allvarligt virussmittan är och att ge honom rep nog att hänga sig själv kan vara en strategi. Inte säkert att det lyckas för det.

För ett tag sen i den här tråden var flera inne på att det var rätt av Trump att säga att det absolut inte var någon fara att gå på hans rally. Nu har ju det visats sig vara fel. Så en del i detta ligger i att när en del blir sjuka vem är ansvarig? Jo, det är Trump som har ansvaret. På gott och ont. Det är inte bara det som går bra som har med honom att göra. Men gränsen mot Mexiko kanske bevakas hårdare. Från Mexikos håll? Eller bådas kanske.
Citera
2020-03-12, 13:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Kan ju vara så att Biden camp sitter still i båten och väntar på rätt ögonblick att gå in med sin inställning till skeendet kring viruset och ekonomin. Trump svamlar fram och tillbaka i hur allvarligt virussmittan är och att ge honom rep nog att hänga sig själv kan vara en strategi. Inte säkert att det lyckas för det.

För ett tag sen i den här tråden var flera inne på att det var rätt av Trump att säga att det absolut inte var någon fara att gå på hans rally. Nu har ju det visats sig vara fel. Så en del i detta ligger i att när en del blir sjuka vem är ansvarig? Jo, det är Trump som har ansvaret. På gott och ont. Det är inte bara det som går bra som har med honom att göra. Men gränsen mot Mexiko kanske bevakas hårdare. Från Mexikos håll? Eller bådas kanske.
Det Trump har att frukta är inte viruset i sig. Hela den saken kan han nog vrida till sin fördel ska du se. Vad som kan fälla Trump är ekonomin. Om som en del tror det finns risk för världsekonomin går in i en djup recession.

Där har Biden en politik som går ut på... Förlåt mig! Det finns absolut inte tillstymmelse till någon politik öht hos honom.

När jag närmare tänker efter: det finns öht någon sådan hos Demokraterna. Den enda som har någon form av plan, bra eller dålig sådan, är ju Bernie.
Citera
2020-03-12, 13:44
Medlem
Citat:
Det Trump har att frukta är inte viruset i sig. Hela den saken kan han nog vrida till sin fördel ska du se. Vad som kan fälla Trump är ekonomin. Om som en del tror det finns risk för världsekonomin går in i en djup recession.

Där har Biden en politik som går ut på... Förlåt mig! Det finns absolut inte tillstymmelse till någon politik öht hos honom.

När jag närmare tänker efter: det finns öht någon sådan hos Demokraterna. Den enda som har någon form av plan, bra eller dålig sådan, är ju Bernie.

Jag har ingen aning om vad Bidens politik går ut på heller. Men det behöver inte vara fel att låta Trump snurra in sig i en massa påstående och olika handlingar heller. Sen om de kan utnyttja det eller inte, får man väl se så småningom.

Om folk börjar dö i den omfattning som sker i Italien så kan nog folk hålla Hillary Clinton ansvarig. Eller Obama. Eller Trump. Finns en del att välja på. Beror väl på väldigt mycket så det är svårt att förutspå något kring det. Men en president brukar ses som ansvarig för landet. Trump måste låta som han bryr sig. Kan han det? När det gällde personerna på Grand Princess så pratade han att de borde vara kvar på båten för att siffrorna inte skulle höjas för antalet coronafall i USA. Vilket är rätt absurt resonerat.

Men Trump har väl ett litet tag till på sig i alla fall. Men han har svårt att klämma fram ett empatiskt ansiktsuttryck och han låter ännu värre som oftast. Men det kanske ändras nu.
Citera
2020-03-12, 14:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag har ingen aning om vad Bidens politik går ut på heller. Men det behöver inte vara fel att låta Trump snurra in sig i en massa påstående och olika handlingar heller. Sen om de kan utnyttja det eller inte, får man väl se så småningom.

Om folk börjar dö i den omfattning som sker i Italien så kan nog folk hålla Hillary Clinton ansvarig. Eller Obama. Eller Trump. Finns en del att välja på. Beror väl på väldigt mycket så det är svårt att förutspå något kring det. Men en president brukar ses som ansvarig för landet. Trump måste låta som han bryr sig. Kan han det? När det gällde personerna på Grand Princess så pratade han att de borde vara kvar på båten för att siffrorna inte skulle höjas för antalet coronafall i USA. Vilket är rätt absurt resonerat.

Men Trump har väl ett litet tag till på sig i alla fall. Men han har svårt att klämma fram ett empatiskt ansiktsuttryck och han låter ännu värre som oftast. Men det kanske ändras nu.
Jag tror nog att han aldrig kommer att låta empatisk. Hos dig menar jag. Det är problemet med din analys. Som sagt jag tror att det finns en påtaglig risk att Trump rör till det här och om ekonomin går kaputt så sitter hans andra termin löst. Viruset i sid kan han nog vrida till sin fördek.

Jag satt precis och lyssnade på ett hopklipp av Bidens utfall mot väljare. Den stora skillnaden mellan när Trump förolämpar någon och när Biden gör det är att Trump förolämpar dem som hans väljare inte gillar. Biden går ut och förolämpar väljare.
Citera
2020-03-12, 14:25
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
USA fortsätter att hålla sig stabila :

USA 1,336 +35

Döda 38

Seriöst sjuka 10

Ja, så länge som man inte har några testkit i många delstater dvs inte testar för viruset så kommer det att vara "stabilt".

Fast inte lika "stabilt" som i Nordkorea, för där säger regimen att det inte finns några fall över huvud taget. Det är "stabilt".
Citera
2020-03-12, 14:32
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Be careful what you wish for!

Det bästa scenariot är naturligtvis att detta blåser över med sommaren och värmen. Tyvärr ser det ut som att världen riskerar en recession. Ja, Trump har skött detta dåligt och det kan slå tillbaka så hårt att han inte får en andra termin som president.

Men i andra laget håller man på som bäst att måla läppstift på en gris. Hur tänker man egentligen? Hoppas man på att Biden vinner för att sedan dö? Bara man tillsätter en rejäl vice-president så ordnar det sig.

Tror inte det. I läget med finansiell kris att Trump förlorar efter machinationer från Demokraternas sida. Lycka till med det. Det lär bli inbördeskrig då.

Om 3 minuter så kommer marknadens dom..

Tyvärr så är detta virus inte en en-veckas händelse.. Hade USA gjort som sydkorea så hade det kanske varit en 14-dagars grej. Men USA har hittills skött sig lika "bra" som Iran och det kan bita Donald i röven länge och hårt.
Citera
2020-03-12, 14:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Tyvärr så är detta virus inte en en-veckas händelse.. Hade USA gjort som sydkorea så hade det kanske varit en 14-dagars grej. Men USA har hittills skött sig lika "bra" som Iran och det kan bita Donald i röven länge och hårt.
Där dök DJI under -7%.

Vi får se om de automatstoppar.
Citera
2020-03-12, 14:39
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Där dök DJI under -7%.

Vi får se om de automatstoppar.

Jupp ser inte kul ut! Men väntat.

Donald personlige advokat, Rudi, har även en åsikt om Media och Corona viruset (4 timmar sedan):
Citat:
MORE PROOF SWAM MENIA IS CORRUPT!
https://twitter.com/RudyGiuliani/status/1238039291588116485
Citera
2020-03-12, 14:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jupp ser inte kul ut! Men väntat.

Donald personlige advokat, Rudi, har även en åsikt om Media och Corona viruset (4 timmar sedan):

https://twitter.com/RudyGiuliani/status/1238039291588116485
Handeln är nu stoppad på NYSE.
Citera
2020-03-12, 14:41
Medlem
Citat:

Sydkorea har 153.5 fall per 1 miljon

USA har 4 fall per 1 miljon

USA sköter det bättre än någon

Eller så har bara länder med äldre befolkning det sämre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här