2020-03-26, 10:01
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart
Såg ett par med munskydd igår i mataffären. Bor i en av Sveriges 10 största städer.

Har bara ett en äldre kvinna men då bara munskydd. Stad med 40k invånare
Citera
2020-03-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja men nu är det ju svårt få tag i masker, för dem som inte har!Men jag saka använda min, då får väl folk ta mig för pesten om de så vill. Här gäller de att fler "vågar" - för vi är väldigt känsliga för att vara utmärkande vad jag märkt.
Hur många masker har du egentligen? Jag har tre FP3-masker i garaget för svetsning. Om jag använder dem dagligen kommer de ju att bli helt slutkörda om jag måste köra någon till akuten eller liknande. Det finns inte masker nog att använda för affärsbesök och liknande ...
Citera
2020-03-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Kan bara hålla med men det är svårt att få tag i masker för vanligt folk tyvärf.

Om du inte har mask, finns andra sätt. Bäst funkar dammsugarpåse som du får sy ihop själv. Bommulls t-shirt (100% bomull) halsdukar och annat du kan hitta. Finns råd från forskare på flutrackers.com
Kolla sökfunktion. Där finns också studier och rapporter från forskare över hela världen. Gå in på latest activity. Ocencurerat.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja men nu är det ju svårt få tag i masker, för dem som inte har!Men jag saka använda min, då får väl folk ta mig för pesten om de så vill. Här gäller de att fler "vågar" - för vi är väldigt känsliga för att vara utmärkande vad jag märkt.

Svenska folket har bunkrat masker som galningar sedan Januari. Men dom ligger kvar i byrålådan, trots att pandemin har brutit ut med full kraft i Stockholm. I Sverige har vi blivit avrådda av myndigheterna att använda masker. Dom är dessutom opraktiska att ha på sig en längre tid. Konsekvensen blir att dom flesta inte använder mask.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Jag funderar på mig själv , jag är snart redo att ta på mig ett sådant de få gånger jag veckohandlar, men vill väl inte väcka uppmärksamhet... hade önskat att fler hade såna här skydd så att man inte böev utstirrad...

Men vanliga munskydd då? De finns väl att köpa??

Såvida du inte är smittad är det onödigt med munskydd.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Sverige är bäst för vi testar minst!

Kan vara så.
Citera
2020-03-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Om du inte har mask, finns andra sätt. Bäst funkar dammsugarpåse som du får sy ihop själv. Bommulls t-shirt (100% bomull) halsdukar och annat du kan hitta. Finns råd från forskare på flutrackers.com
Kolla sökfunktion. Där finns också studier och rapporter från forskare över hela världen. Gå in på latest activity. Ocencurerat.

Glömde minst lika viktigt: HANDSKAR!!
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Wallenberg varnar för social oro. Källa: DI
Jamen, vad fan tror de? Jag tror att det är enda anledningen till att vi inte sätter Stockholm i lockdown.
Prestige och rädsla gör att vi istället offrar riskgrupper och den skötsamma skocken.
Det drabbar de ickeproduktiva främst: äldre, sjuka och fattiga (se Järva). Överklassen och medelklassen anser sig inte hotade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
När tror ni att vi får se människor med andningsmasker/munskydd på stan ? Eller i affärerna?

18 dog senaste dygnet... om vi kommer upp till Italiens eller Spaniens nivåer på antal döda (procentuellt) skulle ni då överväga att använda dessa skydd ?

Har sådana klassade skydd hemma fffp2

Vi borde börja bära dem NU! jag köpte mina i januari och jag har använt dem när jag handlat på ICA! Människor tittar konstigt men de är ignoranta! Det är bevisat att maskerna skyddar både dig och andra från att bli smittade.

Regeringar i västvärlden har gått ut och ljugit att de ”inte skyddar” för att de inte har tillräckligt många masker för vårdpersonalen. De försöker skrämma bort befolkningen från att bära dem genom att skambelägga mask-bärandet; eftersom. ”vården behöver dem mer”. Men hade dessa regeringar varit kompetenta och bättre förberedda hade alla kunnat få masker som skyddar till 80-97%!

Jag säger om ni har masker hemma, bär de när ni går ut på offentliga platser! Gör det nu! Ju fler av oss som har mask desto färre blir smittade i längden.
Citera
2020-03-26, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är väl fullständigt ointressant egentligen vad olika personer/grupper/religioner/ påstås ha förutspått. Läget är som det är och det finns ingen hjälp att hämta i profetior eller filosofiska tankar.

Det är väl just den attityd och inställning du visar här, som är själva problemet? Detta är ett inslag som är 25-30 år gammalt, och är mer högaktuellt än någonsin. Var och en är väl fria att tänka som dom vill kring saken. Lever vi rätt, och i harmoni med naturen? Det finns det väl ändå ingen, med lite mellan öronen, som hävdar...

https://youtu.be/-XagZt80bTs
Citera
2020-03-26, 10:04
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Glömde minst lika viktigt: HANDSKAR!!

Varför inte gasmask med och tjernobyl dräkt? Bäst att vara på säkra sidan.
Citera
2020-03-26, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Däremot lyssnar den svenska regeringen mer på experterna än man gör i exempelvis Norge. Hur det är i andra länder vet vi inte.

Därför tror jag på vad regeringen gör, de har inte bara tillgång till de mest kunniga personerna, de verkar också lyssna i hög utsträckning.
.

Är bra att man lyssnar på experterna. Dock blir man orolig när experter som tegnell utalar sig i media och har fel gång på gång... då är frågan vad det är för experter vi har och hur mycket man ska lyssna på dem. Experterna säger liksom att det inte blir värre och bara en dag senare blir det värre.

Även om de är kunniga är det inte speciellt förtroendeskapande och det gör folk antingen oroliga eller nonchalanta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in