Citat:
Ursprungligen postat av
mjohan84
När tror ni att vi får se människor med andningsmasker/munskydd på stan ? Eller i affärerna?
18 dog senaste dygnet... om vi kommer upp till Italiens eller Spaniens nivåer på antal döda (procentuellt) skulle ni då överväga att använda dessa skydd ?
Har sådana klassade skydd hemma fffp2
Vi borde börja bära dem NU! jag köpte mina i januari och jag har använt dem när jag handlat på ICA! Människor tittar konstigt men de är ignoranta! Det är bevisat att maskerna skyddar både dig och andra från att bli smittade.
Regeringar i västvärlden har gått ut och ljugit att de ”inte skyddar” för att de inte har tillräckligt många masker för vårdpersonalen. De försöker skrämma bort befolkningen från att bära dem genom att skambelägga mask-bärandet; eftersom. ”vården behöver dem mer”. Men hade dessa regeringar varit kompetenta och bättre förberedda hade alla kunnat få masker som skyddar till 80-97%!
Jag säger om ni har masker hemma, bär de när ni går ut på offentliga platser! Gör det nu! Ju fler av oss som har mask desto färre blir smittade i längden.