Citat:
Ursprungligen postat av
Temporary84
Jo jag förstår dig, men väldigt många har inte det lyxproblemet med att få sina räkmackor från Östermalmsgallerian, de är ett fåtal. Vet att bostadsbristen suger. Men det kan ju lätta när vissa panchisar leker tonårsrebeller, vem vet? 😉
Nu hade dom ju gjort en undersökning och det var 80% av de äldre som struntade i social distansing mot coronaepidemin.
sen har ju våra äldre celebriteter gått man ur huse på twitter för att förklara för oss att dom måste visst få leva.
Ett fåtal är alltså här 80%.
Min gamla mor isolerade sig för en månad sedan och familjen har isolerat sig hemma med en höggravid dotter och jag själv sitter isolerad i Kuwait, på en femstjärning resort förvisso, men landet är stängt.
Nu kommer ju dessa 80% svämma över vården om några veckor och landet behöva vara stängt ännu längre än om dom hade gjort som dom blev tillsagda och gått i hemmakarantän.
Coronaviruset kryper ju inte direkt in genom brevinkastet.
Men just nu är det tuffare att visa att man är orädd 70 plussare än att förbereda sig för det värsta och problemet här är ju att coronaviruset sprider sig i tysthet genom asymptomatiska bärare så blir det en explosion så har dom fått det långt innan dom tror att dom utsatt sig för risk.