2020-03-26, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
nej det är en annan artikel.

söker du på google på sexbarnsfamilj fast i helvetet på jorden så kommer inte AB artikeln upp i träffarna.
Takk! Google viser flere søkeresultater, bl.a. fra virusnytt.se
Citera
2020-03-26, 04:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag befarar också det. En fördubbling av dödsfallen på 24h är oroväckande.

Mer än hälften av alla dödsfall har skett i Stockholm, så kanske det kommer förbi när tiden går. Men jag tror även Göteborg och Malmö kommer se kraftigt ökade dödstal.

Det är jag som göteborgare helt säker på. Kanske har vi bara haft tur hittills att våra alpresande inte ramlade in på en bar med smittad personal. Att det för tillfället bara är en fjärdedel så många smittade i Västra Götaland betyder bara att vi här har mer att se fram emot
Citera
2020-03-26, 04:57
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Eldre og syke bør nå sannsynligvis heller ha tilsyn fra sine familier eller andre som isolerer seg sammen med den utsatte, istedenfor fra omreisende hjelpepleiere og hjemmesykepleiere.

Kan dette være en mulig strategi for å begrense sykdom hos sårbare grupper?

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/19/kan-vi-begrense-covid-19-hos-sarbare-grupper/

Det høres ut som en god ide.
Det kanske skulle vara bättre. Istället för att det dyker upp nya eventuella smittobärare varje dag.
Citera
2020-03-26, 04:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det går undan i testning ja - bra! Om 24h är de nog förbi Kina i konstaterade fall.

Men än så länge har t ex Sverige fler dödsfall än usa per capita.

Ja sverige har typ 25% mer per capita. Men det jag refererade till var att det var väldigt länge få röda smittoprickar på kartan.

O i princip från noll så fick Las Vegas över 20 smittade o dödsfall. Även Carson city är drabbat. Reno var ju väntat.
Citera
Medlem
Fontyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag velar hela tiden fram och tillbaka om vad jag tycker angående Sveriges agerande i den här pandemin.
Just nu kan jag tycka att det Sverige gör är bra men man skulle kunna göra det ännu bättre på vissa områden. Att testa personal inom vård och omsorg, särskilda omsorgen, hemtjänst tex. Områden där gamla och riskgrupper befinner sig.
Men tyckte jag läste idag i expressen att man skulle börja med det. Mycket bra.
Man satsar alla resurser på just riskgrupperna eftersom det är där de flesta dör, det har jag sett tydligt nu.
Att hålla på att ta prover på oss som eventuellt har covid-19 med lite symtom eller något värre symtom är egentligen endast resurskrävande. Finns ingen medicin ändå. Dessutom är förmodligen många smittade.
Bevisligen överlever de flesta i de här grupperna, än så länge iallafall. Om alla gick till sjukhuset skulle sjukvården rasa totalt.
Runt hela världen är det detsamma. Äldre och riskrupper dör.
Vi har skolor öppna. Barnen går som vanligt.
Allt fungerar något så när bra.
Hela landet kan inte stanna upp en, två månader.
Samtidigt känner jag osäkerhet och som att man chansar med människors liv.
Känner rädsla och olust .Tänk om det blommar ut helt bara smäller till och alla drabbas. Sjukdomen blir farlig för alla. Men som det ser ut och har sett ut är det riskgrupperna sjukdomen är livsfarlig. Om inte hela omvärlden ljuger förstås.
Jävla dilemma det här.

Har inget belägg för detta eller någon direkt källa att hänvisa som styrker detta. Men jag misstänker att när vårdplatserna är fulla så kommer covid-19 kräva fler yngre liv också. Som jag har förstått det är överlever nästintill alla som är 30-45 som får sjukhusvård (det behöver inte ens vara IVA) men om denna vård uteblir helt och hållet så bör det bli fler dödsfall bland yngre åldrar misstänker jag. Obehaglig situation oavsett..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det var en riktig idiotfamilj som sålde allt och åkte till tredje världen. Dock så är de svenskar och vita vilket är avgörande till deras nackdel. UD bryr sig bara om att flyga "hem" invandrare till Sverige. Svenskar skiter de i. Detta har de visat gång på gång. Media är likadana. Ali Baba och de 40 rövarna måste flygas "hem" till Sverige till varje pris medan Kalle och Lisa kan stanna där de är och dö på egen hand. Detta är UD:s policy.

Vi kommer få se mer av det här i coronakrisen.

Ja, det var nästan hysteriskt roligt att se intervjun före resan och sen läsa artikeln om det inte hade varit för att dom har sex små barn som mår allt sämre.

Nu är artikeln borttagen av AB, samma AB som pushade stenhårt för att ISIS terroristerna skulle tas hem...

Det var samma under tsunamin.

Vi pratar om humanitär stormakt men så fort vanliga svenssons kraschar utomlands så är det kalla handen direkt och det har varit så senaste 20 åren.
Citera
2020-03-26, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Google viser flere søkeresultater, bl.a. fra virusnytt.se

Precis, de sidor som har sparat artikeln visar den fortfarande.

Men AB har tagit bort den.

AB är en STOR oponionsbildare och att slänga denna familj under bussen för att det inte passar narrativet (nåt narrativ) är rätt risigt.
Citera
2020-03-26, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler

ja men barn kommer inte vara någon drivande faktor i smittspridningen så vill man göra skillnad måste man fokusera på det åtgärder som har bäst effekt.

Jo, barn är extremt drivande i spridningen av coronaviruset. Det är bara en av FHM:s och medias lögner att "barn inte driver smittan".

I Kina var barnen inte "drivande", men det beror på att alla barn var hemma redan från början och hölls hemma under hela krisen!
Citera
2020-03-26, 05:03
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontyl
Har inget belägg för detta eller någon direkt källa att hänvisa som styrker detta. Men jag misstänker att när vårdplatserna är fulla så kommer covid-19 kräva fler yngre liv också. Som jag har förstått det är överlever nästintill alla som är 30-45 som får sjukhusvård (det behöver inte ens vara IVA) men om denna vård uteblir helt och hållet så bör det bli fler dödsfall bland yngre åldrar misstänker jag. Obehaglig situation oavsett..
Ja det är förbannat obehagligt. Man kan i stort sett bara gå omkring och tänka på två sätt.
1. Det går åt helvetet.
2. Hoppas det går bra.
Det går inte att intala sig själv att det kommer att gå bra.
En gnagande oro.
Citera
2020-03-26, 05:03
Medlem
MrSokratess avatar
Sverige har 13e mest dödsfall i världen.
Kan man faktiskt inte tro när man följer media/FHM.
Citera
2020-03-26, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är flera miljoner nya män från Mellanöstern, Afrika och diverse delar av tredje världen på väg till Europa och Sverige. Så fort våra makthavare får möjlighet så kommer dessa män flöda in igen i ännu större mängder än tidigare.

Det finns stora fördelar med coronakrisen för vissa makthavare. Bort med vita gamlingar, in med unga bruna män.
Lite som schack, dom kör på med sina bönder hit. Kanske läge att flytta min pjäs till Finland till att börja med?
Citera
2020-03-26, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Känns ju fan hopplöst att vidta åtgärder i sin vardag när ungarna ändå kommer hem i slutet av dagen efter att ha frotterats med 100-tals andra människor på sina skolor.

Men varför i hela friden låter du ungarna gå till skolan?! Vill du döda din egen familj?

Många som tidigt fattade vad som var på gång har hållit sina barn hemma sedan flera veckor tillbaka. De har själva även sett till att stanna hemma från jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in