2020-03-26, 04:45
Medlem
Eldre og syke bør nå sannsynligvis heller ha tilsyn fra sine familier eller andre som isolerer seg sammen med den utsatte, istedenfor fra omreisende hjelpepleiere og hjemmesykepleiere.

Kan dette være en mulig strategi for å begrense sykdom hos sårbare grupper?

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/03/19/kan-vi-begrense-covid-19-hos-sarbare-grupper/

Det høres ut som en god ide.
Citera
2020-03-26, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är noterbart att aftonbladet tagit bort artikeln om sexbarnsfamiljen som sitter fast på Maldiverna i helvetet på jorden.

Schysst AB att ni mörkar det istället för att aktivt bilda oponion för att få hem dom, Anders Lindberg på twitter saknas här med krav på repatriering.
Er det om denne saken?
https://www.tv2.no/a/11275722/

Pluss-artikkel her: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJOMbX/40-tal-svenskar-isolerade-pa-paradiso-efter-coronasmitta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Är egoistisk för jag vet att det här dödar mest män, så när det inte går två män per kvinna kanske jag lyckas få nån.

Det är flera miljoner nya män från Mellanöstern, Afrika och diverse delar av tredje världen på väg till Europa och Sverige. Så fort våra makthavare får möjlighet så kommer dessa män flöda in igen i ännu större mängder än tidigare.

Det finns stora fördelar med coronakrisen för vissa makthavare. Bort med vita gamlingar, in med unga bruna män.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Tegnell lever på lånad tid, bokstavligen talat.
Konsekvenserna ifall det blir en katastrof på grund av FHMs flockstrategi kan få genklang i decennier.

Vad fan skulle karln ha gjort?

Han insåg väl på 15 minuter att det var kört.

Brist på test kitt.
Brist på skyddsmaterial.
Brist på vårdplatser.

Att ställa sig i TV o säga att: Sorry det är kört. Var 5e av er behöver snart sjukhusvård o vi har varken plats, utrustning, medicin o när det drar ihop sig ingen personal. Sedan flaxa med händerna o skrika att spring o göm er...

På mötet så har någon frågat Tegnell att när tar den här mardrömmen slut. O Tegnell svarade att vetenskapen säger att pandemier dör ut när flockimmunitet inträffar. Vi kör på det. Vi säger att flockimmunitet är vår räddning. Då låter det som om det finns en plan.
Citera
2020-03-26, 04:49
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaanalys
Enligt Aftonbladet är Spånga och Kista 2 svårt drabbade områden i Stockholm. Vad är det för områden aldrig varit där?

...och du vill garanterat inte åka dit och besöka dem. Trust me.
Citera
2020-03-26, 04:51
Medlem
Senaste dygnet:
2 döda i Norge
2 i Danmark
22 i Sverige
Citera
2020-03-26, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Nu är det ju ett faktum att det sitter väldigt många SD:are på FB. Dessutom är ju var och varannat inlägg bajskastning emot myndigheter, regering, enskilda personer (läs statsministern och Tegnell främst). Det var bara en liten slev av sarkasm jag slängde iväg där. Så det lilla skämtet om Åkesson ska man inte ta på så blodigt allvar, eller hur? Det är ju så att oavsett politisk färg var och en bekänner sig till så är vi alla människor och sitter i samma båt. Den här katastrof-situationen vi alla står inför står långt över om du är röd, blå, grön, vit, brun eller svart. Det är våra LIV det handlar om!

Det är våra liv det handlar om och Tegnell spelar ett väldigt högt spel..

Antingen så drar det inte iväg i Sverige och han blir hjälteförklarad som killen som gick emot strömmen och gjorde rätt så vår lågkonjunktur blev lite mindre än i andra länder.

eller så går det som i resten av världen och det blir totalt kaoz med tusentals döda som följd.

Hade jag varit i beslutsfattande position hade jag aldrig tagit den risken han gör.
Jag hade gjort vad jag kunnat för om det blev kaoz så hade jag med gott samvete kunnat säga, jag gjorde vad jag kunde.

Tegnell är en epidemolog som inte tänker så, han ser virus, spridning, flockimmunitet, sina teoretiska modeller som han nu får testa.

Det är regeringens uppgift att lyssna på Tegnell och SEN FATTA BESLUT.

Fan, Trump står varje dag i TV och genomlider en presskonferens, Cuomo i New Yord sitter i timmar framför kamerorna dagligen, Nordens alla statsministrar har framträdanden varje vecka.

Det är bara Sverige regering som gömmer sig bakom tjänstemän och väntar på att dom skall fatta beslut.

Tyvärr så är det värre att inte göra något i fall som dessa, man kan inte skylla på någon annans felaktiga beslut senare. Det är regeringens JOBB att LEDA oss i tider som dessa.
Citera
2020-03-26, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Er det om denne saken?
https://www.tv2.no/a/11275722/

Pluss-artikkel her: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJOMbX/40-tal-svenskar-isolerade-pa-paradiso-efter-coronasmitta

nej det är en annan artikel.

söker du på google på sexbarnsfamilj fast i helvetet på jorden så kommer inte AB artikeln upp i träffarna.
Citera
2020-03-26, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metaanalys
Enligt Aftonbladet är Spånga och Kista 2 svårt drabbade områden i Stockholm. Vad är det för områden aldrig varit där?
det är rinkeby tensta hjulsta och husby som menas fullt med Iranier och främst Somalier

de tror viruset e guds straff mot oss otrogna sa de kör pa som vanligt med moskebesök och sitter och fikar hela dagarna sen blir de själva smittade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Känns ju fan hopplöst att vidta åtgärder i sin vardag när ungarna ändå kommer hem i slutet av dagen efter att ha frotterats med 100-tals andra människor på sina skolor.

ja men barn kommer inte vara någon drivande faktor i smittspridningen så vill man göra skillnad måste man fokusera på det åtgärder som har bäst effekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är noterbart att aftonbladet tagit bort artikeln om sexbarnsfamiljen som sitter fast på Maldiverna i helvetet på jorden.

Schysst AB att ni mörkar det istället för att aktivt bilda oponion för att få hem dom, Anders Lindberg på twitter saknas här med krav på repatriering.

Det var en riktig idiotfamilj som sålde allt och åkte till tredje världen. Dock så är de svenskar och vita vilket är avgörande till deras nackdel. UD bryr sig bara om att flyga "hem" invandrare till Sverige. Svenskar skiter de i. Detta har de visat gång på gång. Media är likadana. Ali Baba och de 40 rövarna måste flygas "hem" till Sverige till varje pris medan Kalle och Lisa kan stanna där de är och dö på egen hand. Detta är UD:s policy.

Vi kommer få se mer av det här i coronakrisen.
Citera
2020-03-26, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Ja, det blir bättre! Även om vintern var omärklig. 😕

Har redan sett att våren är på väg i form av små gröna blad i nån blomrabatt, och nån tös med träningsleggings, så våren kommer komma även om den verkar lika seg som vintern just nu.

Jag tror att 70 plussarna nästan får skylla sig själva, senast igår var det ett reportage om att dom behövde sina räkmackor i östermalmshallen och tydligen så är 80% rebeller som inte alls tänker karantäna sig.

Nu kan man ju inte hoppas på instant karma men noterbar besparing om dom skulle gå och dö i stora flockar och bättre situation på bostadsmarknaden.

Jävligt otacksamt av dom när ett helt land går in i lågkonjunktur i försök att skydda just dom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in