Citat:
Ursprungligen postat av
BourbonStreet
Nu är det ju ett faktum att det sitter väldigt många SD:are på FB. Dessutom är ju var och varannat inlägg bajskastning emot myndigheter, regering, enskilda personer (läs statsministern och Tegnell främst). Det var bara en liten slev av sarkasm jag slängde iväg där. Så det lilla skämtet om Åkesson ska man inte ta på så blodigt allvar, eller hur? Det är ju så att oavsett politisk färg var och en bekänner sig till så är vi alla människor och sitter i samma båt. Den här katastrof-situationen vi alla står inför står långt över om du är röd, blå, grön, vit, brun eller svart. Det är våra LIV det handlar om!
Det är våra liv det handlar om och Tegnell spelar ett väldigt högt spel..
Antingen så drar det inte iväg i Sverige och han blir hjälteförklarad som killen som gick emot strömmen och gjorde rätt så vår lågkonjunktur blev lite mindre än i andra länder.
eller så går det som i resten av världen och det blir totalt kaoz med tusentals döda som följd.
Hade jag varit i beslutsfattande position hade jag aldrig tagit den risken han gör.
Jag hade gjort vad jag kunnat för om det blev kaoz så hade jag med gott samvete kunnat säga, jag gjorde vad jag kunde.
Tegnell är en epidemolog som inte tänker så, han ser virus, spridning, flockimmunitet, sina teoretiska modeller som han nu får testa.
Det är regeringens uppgift att lyssna på Tegnell och SEN FATTA BESLUT.
Fan, Trump står varje dag i TV och genomlider en presskonferens, Cuomo i New Yord sitter i timmar framför kamerorna dagligen, Nordens alla statsministrar har framträdanden varje vecka.
Det är bara Sverige regering som gömmer sig bakom tjänstemän och väntar på att dom skall fatta beslut.
Tyvärr så är det värre att inte göra något i fall som dessa, man kan inte skylla på någon annans felaktiga beslut senare. Det är regeringens JOBB att LEDA oss i tider som dessa.