2020-03-25, 21:31
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Märkligt att det hela tiden skall vara så luddigt kring vad man egentligen har kunnat bevisa när det gäller det som fanns på tvättmaskinen, och det är typiskt att medias ord blandas med vittnets på det här sättet i rapporteringen från rättegången.

Har åklagaren har sagt rent ut någon gång att blod från LW har kunnat konstateras på SD:s tvättmaskin, eller kan man se att något vittne från NFC någonsin har uttryckt sig klart och tydligt i den här frågan?

Skulle det kunna ha gått till så att t.ex. tvättmedel och/eller annat gojs gav falskt positivt svar vid ett snabbtest för blod, och att NFC sedan vid en analys av topsen bara kunde konstatera förekomst av LW:s DNA?
Du får nog bara läsa om rapporteringen helt enkelt. Ta det lugnt och andas, försök föreställ dig att det inte är frågan om en enorm feministisk konspiration, så ska du nog se att det blir klarare för dig
Citat:
Ja, du ser. Lika med det här i NA och Aftonbladet om att händelsen natten mellan den 11 och 12/5 skulle ha ingått som en del i 45-åringens lömska mordplan. Har åklagaren verkligen gett uttryck för en sådan teori under rättegången, eller är det journalisterna själva som har hittat på det där?
Vad är ditt problem egentligen? Det är ett direkt citat av kriminalteknikern. Ta dig i kragen nu hörru!
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Du menar alltså om det står i FUP eller om det, som när jag citerade, gått omvägen via en journalist?
Han trollar nog?
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
1: ) "Skulle det kunna ha gått till så att" .....

2: ) "Kan det möjligtvis vara så att" .....

3: ) "Borde det i så fall inte vara" .....

Det är på kriminalteknisk väg tagna prover på SD:s tvättmaskin, det blev så småningom konstaterat blodförekomst, SD:s imaginärt skapade historier bakom detta gällande vederbörande:s tvättmaskin är det samma som, hokus pokus kirri kanabel, SD får både betar, och snabel, ifrågavarande är osannfärdig så det står som spön i backen. Polisen och KammarÅklagaren Åsa Hiding är inga fåntrattar som låter sig föras bakom ljuset av SD:s imaginärt skapade historier om L*na Wesstr*m, det gäller även inom rätts-salen.

SD:s försvarsadvokat vid namn: Ing*ar Backm*n tycks ha tappat stinget totalt inom rätts-salen när det gäller att försvara sin klient på bästa möjliga sätt, man kan undra varför?

Mvh/ @JokerMannen
Jag tror det kan vara så att Stefan Davidsson konsekvent försöker mästra advokaterna om vad som är bäst försvar och de har tröttnat på idioten bara😁
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-03-25 kl. 22:06.
Citera
2020-03-25, 21:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Från rapporteringen i "scribble" - vilket man kan tro på eller ej.

23 mar 2020 10:51
Vittnet har jobbat på NFC sedan 2015.
---
23 mar 2020 11:01
Blodet från Lena Wesström som hittades på tvättmaskinen hos 45-åringen har undersökts flera gånger på NFC.
23 mar 2020 11:03
Finns det någon osäkerhetsfaktor i att det är Lenas blod?
– Det här resultatet kan man lita på.
Ja, du ser. Lika med det här i NA och Aftonbladet om att händelsen natten mellan den 11 och 12/5 skulle ha ingått som en del i 45-åringens lömska mordplan. Har åklagaren verkligen gett uttryck för en sådan teori under rättegången, eller är det journalisterna själva som har hittat på det där?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-25 kl. 21:35.
Citera
2020-03-25, 21:33
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag är inte så säker på att det spelar
mindre roll eftersom jag tror att det
förklarar det verkliga motivet.

Jag är rädd för att ÅH ska förlora det här
p.g.a. att hon är för feg för att lyfta fram
LWs negativa sidor.
Hon kanske har samma policy som NA när
det gäller BO?

Om hon frågat expertvittnet hur LWs hot
och stalkning kunde ha påverkat MGM så
tror jag att hon kunde ha fått ett intressant
svar som kunde ha förklarat varför han
mördade henne.
Nja du har nära nog en poäng där, faktiskt. Men jag tror inte experten är den som ska utfrågas om det. Nej men SD kanske går igång på lite sympati. Hans UPPLEVELSE av hur Lena var mot honom kan vara intressant. Hans subjektiva syn på hur hon vägrade lyda, hotade avslöja, krävde bevis på hans kärlek eller åtminstone åtrå, det vill vi gärna höra honom berätta om.
Citera
2020-03-25, 21:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, du ser. Lika med det här i NA och Aftonbladet om att händelsen natten mellan den 11 och 12/5 skulle ha ingått som en del i 45-åringens lömska mordplan. Har åklagaren någonsin gett uttryck för en sådan teori, eller är det journalisterna själva som har hittat på det där?
Du menar alltså om det står i FUP eller om det, som när jag citerade, gått omvägen via en journalist?
Citera
2020-03-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Redan på -90 talet så blev det här ett problem för kriminalvården, Allt fler psykisk sjuka blev dömd till fängelsestraff istället för vård vilket skapade problem för både personal och fångar. Framförallt för personalen som inte hade utbildning för att handskas med psykisk sjuka människor. Än i dag har kriminalvården stora problem med att placera psykisk sjuka människor ut på anstalt.Eftersom dom har svårt att placera psykisk sjuka med "friska" fångar.

Kan tänka mig så. Det är en chansning att placera sjuka bland friska, att hoppas att personalen ska klara av dem.
Det behövs mer kvalificerad bedömning verkar det ju som.
Kommer att tänka på border line - fall, i a f en personlighetsstörning,när jag läser om SD. Grav sådan.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-25 kl. 21:46.
Citera
2020-03-25, 21:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är kanske på sin plats att jag poängterar varför jag ser det som värdefullt att en RPU blir utförd vid fällande dom.

En person med de tydliga drag av allvarliga personlighetsstörningar som SD uppvisar, bör av rättssäkerhetsskäl inte rakt uppochner kastas i fängelse. Han bör undersökas genom en RPU.
Även om den landar i att han kan dömas till fängelse, så kommer i så fall KV ha stor nytta av den genomförda undersökningen när det handlar om hur han skall skötas. T ex hans farlighetsgrad kommer då att vara bedömd redan innan han anländer till Kumla.

Skoj med Carinah-hyllning i dessa trista Corona-tider.
Tack!
Ingen är intresserad av varför du ser det som värdefullt att en RPU blir genomförd.
Det intressanta är om Tingsrätten anser det och det kan vi nog utesluta.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Åklagaren har inte mer än sammanfattat i sakframställan, vad de menar att SD gjort sig skyldig till. Några teorier om exakt hur det gått till hör inte hemma förrän i slutpläderingen. Då ska de uppgifter som lagts fram förhoppningsvis leda fram till bevis för vad åklagaren menar har hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Märkligt att det hela tiden skall vara så luddigt kring vad man egentligen har kunnat bevisa när det gäller det som fanns på tvättmaskinen, och det är typiskt att medias ord blandas med vittnets på det här sättet i rapporteringen från rättegången.

Har åklagaren har sagt rent ut någon gång att blod från LW har kunnat konstateras på SD:s tvättmaskin, eller kan man se att något vittne från NFC någonsin har uttryckt sig klart och tydligt i den här frågan?

Skulle det kunna ha gått till så att t.ex. tvättmedel och/eller annat gojs gav falskt positivt svar vid ett snabbtest för blod, och att NFC sedan vid en analys av topsen bara kunde konstatera förekomst av LW:s DNA?

Det är på kriminalteknisk väg tagna prover på SD:s tvättmaskin, det blev så småningom konstaterat blodförekomst, SD:s imaginärt skapade historier bakom detta gällande vederbörande:s tvättmaskin är det samma som, hokus pokus kirri kanabel, SD får både betar, och snabel, ifrågavarande är osannfärdig så det står som spön i backen. Polisen och KammarÅklagaren Åsa Hiding är inga fåntrattar som låter sig föras bakom ljuset av SD:s imaginärt skapade historier om L*na Wesstr*m, det gäller även inom rätts-salen.

SD:s försvarsadvokat vid namn: Ing*ar Backm*n tycks ha tappat stinget totalt inom rätts-salen när det gäller att försvara sin klient på bästa möjliga sätt, man kan undra varför?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-25, 21:42
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Jag tycker mig se på denna bild, att leendet når faktiskt inte ögonen. Eller inbillar jag mig, färgad av vad jag förstått om hans personlighet? Men när jag zoomar in ser jag att hans ögon är öppnare än de andras. De andras ögon är smalare med rynkor runt.

Och för er som inte visste. Det är så man kan avslöja en psykopat. Leendet når inte ögonen. De härmar grimasen de ser andra göra när andra skrattar.
Mitt i prick! Påklistrat leende. Jag mötte honom på cykel sommaren 2019. Han verkade helt frånvarande och hade blicken mer i marken än på trafiken, men det fåniga flinet satt ändå i hans nylle.
Detta går igen i stort sett på alla publicerade bilder av honom. Dessutom flinet under rättegången.
Senast redigerad av Skibladner 2020-03-25 kl. 21:57.
Citera
2020-03-25, 21:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vill inte svara emot varken dig eller Dream Twister men kan nog hålla med om att vi långt tidigare borde kunna få del
av viss genomgång av andra möjliga GM som avfärdats, det kan man kanske utan att skriva namn på dem.
Vi behöver inte få reda på det.

Antagligen finns de i slasken och det viktiga är att advokaterna har tillgång till detta.
Det var antagligen orsaken till att åklagaren uppmanade advokaterna att läsa slasken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan man inte tänka sig att hans spel för gallerierna, låtsaslekar och bisarra skratt i TR kan diagnostiseras
med vårdbehov som följd? Han verkar inte precis verklighetsförankrad - men spelar verklighetsförankrad.
Bara en tanke.

Alltså förstår inte: att SD under förhandlingen skulle försöka spela sig till en rpu genom att försöka framstå som verklighetsförankrad?🤔
Borde han inte då i stället göra sitt bästa för att spela knäpp?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen
Jag tror Backman vet vad han gör och blåser sitt krut i pläderingen.
Och eftersom du i tidigare inlägg visat att du kan skriva normalt... varför inte skippa dina konstlat krystade inlägg? Det skulle öka din trovärdighet. Imho ofc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in