2020-03-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
På Aktuellt nu:

Stod det en polis med maskingevär utanför sjukhusdörren vid ett Stockholmssjukhus?

Man kan undra varför?
Citera
2020-03-25, 21:27
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Våra sansade grannar stänger alltså ner ett helt län och inför undantagstillstånd medans vi fortfarande krökar på uteserveringar. Någon kommer att ha dragit katastrofalt felaktiga slutsatser.
Jag bodde åtta år i Helsingfors och kan inte förneka att jag just nu känner en viss längtan tillbaka.
Inte specifikt för just detta beslut, utan för att finländare generellt har lättare för att avgöra vad som är på allvar och vad som inte är det.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Sent skall syndaren vakna. Undra hur många här som kommer erkänna sitt eget högmod och idioti när ekonomin har kraschat och de varken har råd att värma upp huset eller mätta sina barn.

Skäms på er, coronaprofeter.

Hoppas att det inte var mig du avsåg med coronaprofet. Lag Corona har ju utmålat mig till mästarförnekare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
365 dagar.

Hur länge har vi haft corona i sverige?

Exakt
Det jag säger
En del som jämför säsongsinfluensan med ca 2-300 döda med covid-19 statistik.
Inte i närheten. Vi har 63 döda de senaste 2 veckorna.
Och sannolikt över 300 döda redan nästa vecka.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
På Aktuellt nyss, ett inslag från ett sjukhus i Italien. Intressant att läkaren sa att en stor riskfaktor är fetma. Tyckte han tryckte mer på fetma än ålder och underliggande sjukdomar som riskfaktor.

Ja, mycket feta människor har ju svårt att andas av rent fysiologiska skäl, även i vanliga fall. Så det är inte konstigt. Vidare blir hjärtat mer ansträngt av att det ska pumpa in blod i de pyttesmå blodkärlen som går in till varenda fettcell... Detta orsakar ju också högt blodtryck, som är en riskfaktor i sig. Allting hör ihop, och fetma startar en mycket dålig spiral i sådana här fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag får rysningar av det jag ser och hör på aktuellt just nu. Är vi verkligen förberedda i Sverige? Tegnell? Jag tror inte det.

Ja, de såg väldigt allvarliga nästan desperata ut. Inte en chans att Stockholm kommer klara av detta. Det kommer gå fullständigt åt helvete. När skyddsutrustningen tar slut eller inte har tillräckligt hög kvalité och patienter svämmar in i rasande takt samtidigt som läkare och sjuksköterskor blir sjuka och inte räcker till i antal... Ja det kommer braka samman totalt.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Intressant layout på Aftonbladets webbsida just nu. Först en artikel där Björn Eriksson säger att stormen är här och att det råder akut resursbrist i Regions Stockholms sjukvård. Och nedanför en artikel där Anders Tegnell säger att läget är stabilt. Nån som tror att Björn Eriksson ljuger och Tegnell talar sanning?

Ja de som röstar S, MP, L, och C är de som håller Dr Mengele under armarna.. Även dessa som sprider "love bomber" på honom i media och Ansiktsboken, twitter och andra ställen (även här) panikåtgärder för en av de egna PK ryttarna..7-Klöverns 5 största hänger sig åt dammage control i alla medier just nu.. Och flertalet idiot svenskar köper skiten och love bombar Dr Mengele å det grövsta..Aftonbladet i synnerhet..
Citera
2020-03-25, 21:28
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
42 döda i Sverige idag 25 mars. Vad får du 66 ifrån? Livlig fantasi?
66 döda: https://c19.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Finland förklarar avspärrningen av Helsingfors med omnejd ganska enkelt.

Av 800 fall så är 500 upptäckta i Helsingfors med omnejd. Därför avskärmas den delen av landet.

Enkelt.
Vi kanske skulle ta lärdom av Finland. Enkelt!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jo det är precis så det är, råkar du ut för en bilolycka eller något annat otrevligt och respiratorerna är fullbelagda så är du rökt. Då har ju sjukvården nått sin maxkapacitet.

Ja, fast nu handlade diskussionen om utsatthet för viruset. Sjukvärden har dödat många de senaste tio åren så det är ingen nyhet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Våra sansade grannar stänger alltså ner ett helt län och inför undantagstillstånd medans vi fortfarande krökar på uteserveringar. Någon kommer att ha dragit katastrofalt felaktiga slutsatser.

CASHEN måste in till blatteföretagarna, annars blir det LA-92 i våra 24000 No Go Zoner.
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-25 kl. 21:30.
Citera
2020-03-25, 21:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
hur kan du tro att du har bättre koll på detta än en myndighet med flertalet experter som har förberett sig hela sitt aktiva yrkesliv för denna händelsen? för att du har suttit och läst lite kommentarer på flashback och sett ett nyhetsinslag gjort av kinesiska troll?

snacka om att folk har hybris.

Utfallet av det här, kommer att visa att man inte ska tro blint på diverse experter. Det finns ett bra talesätt som lyder: "be om råd men bestäm själv". Det borde någon ha sagt till Löfven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in