2020-03-25, 23:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
En förhoppning är inte lika med immunitet!

Nej, men tecken på immunitet
Citera
Medlem
Kinessnuvan ställer till stora problem i världen... Smittan är absolut läskig, men det världskrig som garanterat kommer bryta ut om ekonomin rasar i tillräckligt många länder skrämmer mig mer. Världen var redan en krutdurk innan viruset.
Citera
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Det verkar växa fram en allt starkare rörelse i Sverige nu som tycker folk ska "sluta sprida oro och rädsla". D.v.s. PRECIS samma meta-argumentation som kring invandring och brottslighet.
Logiken verkar än en gång vara - Göm undan och tryck problemet så långt bort det bara går så kanske det försvinner.

I själva verket hopar det sig och blir totalt oöverkomligt i slutändan. Igen!
Vafan är problemet med svenskar?!

Ett starkt psykologiskt motstånd mot att erkänna att världen och livet inte är så tryggt som man tror. Häpnadsväckande starkt motstånd bland svenskarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
För envis för att jag är trött på felaktig matematik? Folkmängd spelar ingen roll i början av en epedemi.

Den är inte felaktig din dumma åsna.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
vet inte varför du har tonen du använder?

Vad menar du att jag använder för ton? Att jag förutsätter att alla våra goda samhällsmedborgare i våra områden Hjulsta, Tensta, Rinkeby, Akalla, Husby förstår vikten av att spärra av dessa tillfälligt (under max några månader) för att minska smittspridningen?

Jag tror på allas inneboende godhet, och jag är säker på att de förstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
vet inte varför du har tonen du använder?

Den där personen "VitruvianskeMannen" har helt klart nån sorts problem. Bitterhet, hat mot invandrare, gud vet vad, men hens inlägg här i tråden har sedan dag ett varit färgade av någon sorts önskan att de går åt helvete. Man får vänja sig vid att filtrera och ignorera i de här trådarna...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är väl precis i linje med var och varannan idiot här på fb som hatar journalister och media överlag?

Nej, inte alls faktiskt. Vanligt folk hatar inte journalister. De åker på skidsemester och kollar på mello, när de inte jobbar jobb.

Folk som hatar journalister tar ofta del av media och det är därför de hatar journalister.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Oväntat. Dom vill ta över. Vi har två problem:
1: Smittan.
2: Att vissa grupper tror att dom kan få allt här i sverige.

- Båda problemen har exponentiell tillväxt.
Citera
2020-03-25, 23:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-svensk-sjukvardpersonal-coronasmittade-av-patienter

Uppgifter: Svensk sjukvårdpersonal coronasmittade av patienter

Märkligt.., mycket märkligt :

Situationer då det saknats tydliga riktlinjer för sjukhuspersonalen, brister i kommunikation och felaktig skyddsutrustning kring patienter med misstänkt coronasmitta. Smittade patienter har transporterats utan skydd.

”Personal från avdelning ifrågasätter om patienten ska vårdas hos oss i väntan på provsvar men får meddelande att man från akuten varit i kontakt med infektionsläkare som säger att risken är liten. Patienten kommer upp till avdelningen. Visar sig dock att han var Corona-positiv och flyttades över till infektion under natten.”

Det ovanstående är sånt som sker i en "banan-republik". Kunskapen saknas inte inom den Svenska sjukvården. Den finns där. Erfarenheter har hämtats ifrån jordens alla hörn.

Det är saker i denna story som saknas (helt medvetet), det är jag 100 på !
Citera
2020-03-25, 23:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
21 årig kvinna utan några underliggande sjukdomar dör av Corona viruset.

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/uk-england-beds-bucks-herts-52041709

Läskigt!

Det dör unga människor varje dag av dolda hjärtfel, multiresistenta bakterier och fall i duschen varje dag. Också läskigt.
Citera
2020-03-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Planen är att 6 miljoner svenskar ska smittas. Eller har planen ändrats?
6 miljoner är så många det är, oavsett yta.

Slutresultatet är 6 miljoner smittade svenskar, oavsett vad vi gör. Ingen kan ducka den här kulan mer än tillfälligt, gäller alla länder i världen.
Citera
2020-03-25, 23:28
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
För envis för att jag är trött på felaktig matematik? Folkmängd spelar ingen roll i början av en epedemi.

Det är iofs en pandemi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in