2020-03-25, 21:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han kan ha varit en av de som JG och SD spårade upp o hotade.

Då borde det vara åklagarens fråga
Så vad har försvaret i sikte?
Citera
2020-03-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Spelar ingen roll om dom beslutar 10 st RPU på SD så hamnar han i alla fall på kåken finns inte på kartan att han får psykiatrisk vård.

Så är det nog. Men det var inte det saken handlade om.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
En redig ficklampa i aluminium duger säkert att slå ihjäl någon med men borde det inte funnits glassplitter på platsen isf? Linsen är väl av glas även nu för tiden?
Har dessutom svårt att se att det går att slå såna märken i träden med en ficklampa?

Håller med. Ser inte ficklampa som troligt vapen. Har en mindre maglite och den har glaslins. Men oavsett så är en ficklampa knappast något som någon väljer vid ett planerat mord; en sån består ju av ”rörliga delar”, man måste ju kunna skruva upp den för batteri- och lampbyte.
Som GM hamnar man ju i ett något jobbigt läge när ploppen lossnar och batterierna yr vida omkring.
Och tror inte heller att det skulle bli såna märken i trädet (om nu trädskadorna har med mordet att göra).
Citera
2020-03-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
MGM säger: "Så kan man i alla fall lysa en ficklampa på nån om inte annat ( ohörbart) kanske
dom .. om dom har tagit nån och bråka med."

Undrar vad MGM lägger i bergreppet "lysa" är det underförstått hota med "baseboll ficklampan?"

Absolut troligt och väldigt otäckt. Hans sanning finns strax under ytan hela tiden.
Som i samtal med en vän (K*****) som "retoriskt" frågar om vem som kan vara GM om inte han (SD)
är det. Han ställer frågan mer än en gång i samma samtal.
Och SD svarade lika retoriskt: "Ja vem om inte jag ..". Det var väl menat att uppfattas som ironi.

Men ..
Kanske man NÄSTAN måste bekänna färg för att kunna ljuga på ett balanserat sätt hela vägen?
Man bör i vilket fall hålla sanningen nära och uppdaterad så att man hitta tillbaka till lögner
som sluter tätt intill för att få det hela logiskt.
Det är därför han "inte minns" alla de gånger det uppstår för stor differens mellan sanning och lögn.
Han spelar sann - och samma man sa i förhör att han låtsades stalka LW i trädgården.
Komplicerat värre.
Makabert.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-25 kl. 21:26.
Citera
2020-03-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Bild på burkletargänget.....

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10152568360481538&id=721321537&set= gm.10155041848355492&source=57&refid=18&__tn__=EH-R

Jag tycker mig se på denna bild, att leendet når faktiskt inte ögonen. Eller inbillar jag mig, färgad av vad jag förstått om hans personlighet? Men när jag zoomar in ser jag att hans ögon är öppnare än de andras. De andras ögon är smalare med rynkor runt.

Och för er som inte visste. Det är så man kan avslöja en psykopat. Leendet når inte ögonen. De härmar grimasen de ser andra göra när andra skrattar.
Citera
2020-03-25, 21:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Som jag läst och tolkat så är det helt klart att det konstaterats blod tvättmaskinen.
Däremot verkar det som om resten av tvättstugan är "kontaminerad" med tvättmedel så att säga. Om det är för att det helt enkelt är en tvättstuga, eller för att det gjorts ordentlig städning där, undandrar sej min bedömning.
Det är just pga. av sådana här oklarheter jag ställde två enkla och raka frågor. Men du vet alltså inte heller då.
Citera
2020-03-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gällande en så kallad kul-hammare vill jag deklarera följande sagt, oavsett om kul-hammaren:s så kalkade kul-huvud eller hammaren:s platta sida slås eller genom svingande slag träffar trädstammen, uppstår inte en splittrings-skada med en diagonal linje så som även kallad för kant, dessutom sagt, hade det räckt med två hårda slag mot offret:s huvud för att sålunda orsaka svåra krosskador i offret:s skallben.

En del av er som läser mina tidigare skrivna inlägg gällande dessa splittrings-skadorna i trädstammen, tycks vara tröga likt en sengångare till att få komprehensibilitet över vad jag vill få framfört.

Splittrings-såren eller skadorna i trädstammen har varsin diagonal linjer eller kant, och till observandum, det vill säga, något som man bör lägga märke till när man studerar fotografierna, är att de två olika splittrings-skadorna i trädstammen uppvisar att den diagonala kanten eller linjen inte är på exakt samma plats då komparationen görs dem emellan, det vill säga, gällande de två uppkomna splittrings-skadorna i trädstammen.

Mvh/ @JokerMannen
Jag har läst några av dina tidigaste inlägg, och jag blir minst sagt förvirrad. Jag har tagit dina inlägg på sistone på fullaste allvar. Har du varit ett troll som gått över till goda sidan?
Jag har lagt märke till dina observationer om splittringsskadorna, men eftersom inget mordvapen finns så säger det inte mycket.
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är just pga. av sådana här oklarheter jag ställde två enkla och raka frågor. Men du vet alltså inte heller då.

Från rapporteringen i "scribble" - vilket man kan tro på eller ej.

23 mar 2020 10:51
Vittnet har jobbat på NFC sedan 2015.
---
23 mar 2020 11:01
Blodet från Lena Wesström som hittades på tvättmaskinen hos 45-åringen har undersökts flera gånger på NFC.
23 mar 2020 11:03
Finns det någon osäkerhetsfaktor i att det är Lenas blod?
– Det här resultatet kan man lita på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Jag tycker mig se på denna bild, att leendet når faktiskt inte ögonen. Eller inbillar jag mig, färgad av vad jag förstått om hans personlighet? Men när jag zoomar in ser jag att hans ögon är öppnare än de andras. De andras ögon är smalare med rynkor runt.

Och för er som inte visste. Det är så man kan avslöja en psykopat. Leendet når inte ögonen. De härmar grimasen de ser andra göra när andra skrattar.

Tycker bilden är för liten för att man ska se ögonen riktigt, men du kanske sett bilden i större format?
Riktigt så enkelt är det kanske inte att fastställa att någon är en psykopat ..
men det ligger mycket i vad du säger.
Att han härmar och spelar normal är även min uppfattning.
Finns kanske border line - drag hos denne man?
Senast redigerad av Moschata 2020-03-25 kl. 21:24.
Citera
2020-03-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
MGM säger: "Så kan man i alla fall lysa en ficklampa på nån om inte annat ( ohörbart) kanske

Undrar vad MGM lägger i bergreppet "lysa" är det underförstått hota med "baseboll ficklampan?"

Han lägger förmodligen samma värdering i det som att den som har ficklampa vinner.

I mina öron insinuerar han makt och kontroll med värdet av att ha en ficklampa.

Funderar på om ficklampa kan finnas runt stugan där NB skorna hittades.

Jo släcka lyset för någon är talande.
Citera
2020-03-25, 21:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja ficklampa är onekligen ett möjligt och oskyldigt vapen som inte heller väcker uppmärksamhet mitt i natten.

Har kikat igenom beslag och diverse bilder utan hittat någon ficklampa. Ser bara de beslagtagit en hammare utan spår.

citat från AB under SD:s förhör:

”– Varför behövde du bättre lampa den här gången?
– Det fanns en risk att något skulle hända igen. Då vinner någon som har e n lampa inte snorungar som inte har en.”

Gissar han var på G redan den 11:e och att poliserna såg mordvapnet där och då.

Killen har issues hur man än vänder på saken... 😂 Här ska han fingera möjliga GM i buskarna men lyckas mest framställa sig själv som höggradigt instabil. Kunde allt ha tänkts igenom ett par gånger till. Och förhoppningen att polisen inte skulle komma ihåg honom nu desto bättre kom på skam den också. Gör om och gör rätt...

Däremot tror jag ju att en så fin ficklampa 1) högst ogärna skulle offrats av MGM, och 2) skulle ha lämnat nån form av spår på BO och på BP. Därtill är den högst kopplingsbar till honom, vilket kunde anses olyckligt. Och inte det enklaste möjliga att göra sig av med.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-25 kl. 21:33.
Citera
2020-03-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville:

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
:
Han lägger förmodligen samma värdering i det som att den som har ficklampa vinner.

I mina öron insinuerar han makt och kontroll med värdet av att ha en ficklampa.

Funderar på om ficklampa kan finnas runt stugan där NB skorna hittades.

Jo släcka lyset för någon är talande.

Moschata:

Ja vi som inte betraktar ficklampor som maktmedel i allmänhet, måste ju tänka till en stund innan vi kommer på hur han menar!
När man sedan förstår mer mellan raderna blir det väldigt kusligt, att han
svarar en polis på det sättet, utan vidare ansträngning ...som om svaret är en självklarhet för honom.
Citera
2020-03-25, 21:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan man inte tänka sig att hans spel för gallerierna, låtsaslekar och bisarra skratt i TR kan diagnostiseras
med vårdbehov som följd? Han verkar inte precis verklighetsförankrad - men spelar verklighetsförankrad.
Bara en tanke.

Redan på -90 talet så blev det här ett problem för kriminalvården, Allt fler psykisk sjuka blev dömd till fängelsestraff istället för vård vilket skapade problem för både personal och fångar. Framförallt för personalen som inte hade utbildning för att handskas med psykisk sjuka människor. Än i dag har kriminalvården stora problem med att placera psykisk sjuka människor ut på anstalt.Eftersom dom har svårt att placera psykisk sjuka med "friska" fångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in