2020-03-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
På Aktuellt nu:

Stod det en polis med maskingevär utanför sjukhusdörren vid ett Stockholmssjukhus?

Vad ska han göra, ta kål på folk snabbare?
Citera
2020-03-25, 21:09
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, mycket märkligt. Och av allt dumt Dr Tengil sagt, kan detta vara det dummaste:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vdeo9/tegnell-om-danskbeslut-fullstandigt-meningslos-atgard

Det finns väl för fan TUSEN saker man kan använda tiden till! Bygga ut vårdkapaciteten, fylla på lagren med skyddsutrustning, få in fler leveranser av respiratorer, ställa om produktionen och börja tillverka mer utrustning, köpa in fler testkit, bedriva forskning på behandlingsmetoder, bedriva forskning på vaccinutveckling, komma närmare sommarvädret, planera omställning till distansarbete, planera för hemundervisning, studera hur andra länder hanterar epidemin och lära sig av deras erfarenheter, ja ni kan ju själva fylla på med hur mycket som helst.

Att den mannen fortfarande får uttala sig offentligt är för mig en gåta.
Världen är ingen hollywoodfilm. Människor kommer börja svälta om man följer dina råd. Komplett vansinne.

Att dra ut på tiden är bara mer smärtsamt för alla. Få det överstökat.
Citera
2020-03-25, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Varje dag kommer dessa nyheter ut i världen om fler och fler friska under 40 som dör i corona. Dock mest i deras lokala medier, detta hände ju i engelskspråkiga länder därför kan vi läsa om det. Men svensk media försker mörka detta så mycket som möjligt.. Vi kommer höra mer av det här med tidens gång tyvärr..

Hon var väl fan inte frisk, hon är sinnesjukt tjock det är bara att klicka på länken.

Jag kan säga redan nu att det kommer hagla in rapporter om att "unga" från USA dör av Corona. Det säger ingenting därför att hela deras land är antingen asfeta eller på metamfetamin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, mycket märkligt. Och av allt dumt Dr Tengil sagt, kan detta vara det dummaste:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vdeo9/tegnell-om-danskbeslut-fullstandigt-meningslos-atgard

Det finns väl för fan TUSEN saker man kan använda tiden till! Bygga ut vårdkapaciteten, fylla på lagren med skyddsutrustning, få in fler leveranser av respiratorer, ställa om produktionen och börja tillverka mer utrustning, köpa in fler testkit, bedriva forskning på behandlingsmetoder, bedriva forskning på vaccinutveckling, komma närmare sommarvädret, planera omställning till distansarbete, planera för hemundervisning, studera hur andra länder hanterar epidemin och lära sig av deras erfarenheter, ja ni kan ju själva fylla på med hur mycket som helst.

Att den mannen fortfarande får uttala sig offentligt är för mig en gåta.

När inkompetenta psykopater styr ett land och folk står och hejar på de. Då vet du du att landet är kört.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Läkare i SVT2 nu.

"Nya riktlinjerna för skyddsutrustning har ingen evidens. Man baserar användandet av skyddsutrustning på den vanliga influensan"

"Jag är orolig för att vårdpersonalen kommer blir sjuka, det finns risk att vårdpersonalen kommer dö"
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Läget är stabilt säger Tegnell, men stormen är här säger andra. ja vad ska folket tro nu...

Vad skall man tro om denna massiva ökning av coronasmittade, antalet inlagda på sjukhus och 26 döda idag?

Kan det vara möjligt att Tegnell är en farlig psykopat som förleder landet?

Vad tror du själv?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det skrev jag inte. Dessutom var det lite skämtsamt menat...

Jaha du ser det komiska i situationen nu då?

Jag ser det så här. Till hösten har de flesta ekonomier i världen kollapsat med massarbetslöshet, fattigdom och svält i hela västvärlden. Då har vi kommit ett steg närmare jämlikhet eftersom alla tillhör tredje världen.

Jag skämtar inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Där kom den i Finland.

Regeringen förbjuder in och utresor i Helsingsfors. Får se om Sverige snart följer men är ju ytterst tveksamt.

Inte bara Helsingfors utan hela Nylands län som jag förstått det.
Citera
Medlem
Titta på aktuellt. Läkaren säger som fb har sagt för flera dagar sedan...
Citera
2020-03-25, 21:11
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Vi behöver ha beredskap att stänga gränserna med kort varsel. Nästa epidemi kan vara ännu farligare än Covid-19. Europas samhällen behöver kunna fungera även utan flygförbindelser med omvärlden. (Ett pris vi får betala
Om du har rätt, vilket inte är helt omöjligt, så får du allt försöka övertyga folk i mera ansvarsfull ställning än vad du finner på flashback!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Alla länder har väl på ett eller annat sätt dragit hem smittan till sitt egna land eller hur fan tänker du? Jag trodde vi diskuterade åtgärder för att stoppa smittspridningen inom landet och där tycker jag Italien gör ett bättre jobb än oss.
Tycker du? Snart tredubbelt så många döda som i Kina, på vilket sätt är det att stoppa smittspridningen?

Vad ser du att Italien har lyckats så bra med då som Sverige har misslyckats med?
Citera
Medlem
Hur mycket sjukvårdsutrustning och hur många fältsjukhus har försvarsmakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in