2020-03-25, 21:07
Medlem
joh80s avatar
Kolla Svt2 nu.
Citera
2020-03-25, 21:08
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Sverige hade chansen att vända det här, nu är det försent.........
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Nästan 500 nya fall på 2 dagar, och totalt 66 döda.
Det börjar rulla på i Sverige nu.
Vad krävs för att Tegnell ska vakna?
Kommer han kunna ändra sin taktik utan att avgå?
Hur länge ska regeringen lyssna vidare på honom och inte ta egna beslut!?

Mörkertalet är dessutom stort i hela landet.
Alla län ökar stort på bara ett par dagar.

"Vi har läget under kontroll", "Det går som väntat" osv.
Verkligen Tegnell, är du helt säker eller är det din stolthet att inte erkänna hur fel du haft hela tiden som fortsätter att prata!?

Regeringens ansvar väger långt tyngre än FHM:s och Tegnell... Han är underordnad regeringen, inte tvärtom.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Dream on!
Europeiska myndigheter hade behövt isolera Europa från både Kina och USA före jul. Det var helt enkelt inte möjligt.

- Vi behöver ha beredskap att stänga gränserna med kort varsel. Nästa epidemi kan vara ännu farligare än Covid-19. Europas samhällen behöver kunna fungera även utan flygförbindelser med omvärlden. (Ett pris vi får betala, är att det inte kommer fler "ensamkommande flyktingbarn" som svenska kvinnor kan gulla med.)

Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Flockimmuniteten kommer förhoppningsvis som en välsignelse. Annars kan vi vara illa ute.

- Det är ett farligt spel med höga insatser.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Jag har tittat lite på dödligheten. Island har 3 döda på 500 smittade. 6 promille eller 0,6%

På det ger en siffra på 36 000 för 6 miljoner Svenskar. Är nog vad vi kan förvänta oss. Om inte sjukvården krashar då.

Tänk igen. Nu stämmer ju inte dina siffror, men om vi skulle anta att de gör det så kvarstår faktum att de resterande 497 knappast är friskförklarade. Hur många av dessa som kommer dö respektive hur många som kommer bli bra kvarstår att se.

Och självklart kommer sjukvården krascha. Vi har minst IVA-platser i EU och det råder ju kris redan nu och detta har knappt börjat.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om man måste vädra så är det katastrofalt ur en säkerhetssynpunkt vid en tidpunkt på dygnet som
är ganska utsatt när det kommer till rån osv. Jag kommer nog fan att hoppa installationen då. Tack för svar.

Farligt att vädra innan öppning butik?
Citera
2020-03-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Varje dag kommer dessa nyheter ut i världen om fler och fler friska under 40 som dör i corona. Dock mest i deras lokala medier, detta hände ju i engelskspråkiga länder därför kan vi läsa om det. Men svensk media försker mörka detta så mycket som möjligt.. Vi kommer höra mer av det här med tidens gång tyvärr..

Vad de vet om, nej. Man kan ju vara sjuk utan att veta om det? Tex. Ha hjärtfel, det är inte helt ovanligt.
Citera
Medlem
joh80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
Kolla Svt2 nu.
Bla Björn Eriksson, hälso- och sjukvårdsdirektör i Region Stockholm i studion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
På Aktuellt nu:

Stod det en polis med maskingevär utanför sjukhusdörren vid ett Stockholmssjukhus?

Var det inte en ordningsvakt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har googlat men fått lite olika svar. Vad gäller att lita på säljare så är det något jag har svårt att göra.
Sen beror det ju på hur mycket man kan och vill lägga ut..den jag skrev om tidigare tror jag gick på 3000 och uppåt, tar bort det mesta och dålig lukt sägs det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sveriges strategi är bättre. Det här måste stoppas av flockimmunitet eller vaccin (ett annat namn för flockimmumitet).

Din tanke är att Finland i framtiden ska göra som Sverige gör nu. Ganska bakvänd tanke.

Min tanke är att Finland i framtiden har reserestriktioner...

Det är inte vad Sverige gör nu...
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Där kom den i Finland.

Regeringen förbjuder in och utresor i Helsingsfors. Får se om Sverige snart följer men är ju ytterst tveksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in