2020-03-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Jag är lite förvirrad när det kommer till nya fall i Sverige.. Varför har så många källor olika resultat just nu? Har det dött 66 st totalt eller är vi fortfarande på 44?

Citat:
DÖDSFALL I SVERIGE:

Hittills har 63 personer dött av coronaviruset i Sverige.
Uppdaterad: 25 mars 19:04
https://www.expressen.se/nyheter/ud-flyger-hem-personal-fran-utlandet/
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Men ge dig, gamla dör varje år i influensan, årets siffror är än så länge ungefär desamma som 2019.
Men fortsätt du med dina fantasier om det får dig att må bra.

Hoppas du spelar dum, annars är det illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Han rekommenderar att skolor/förskolor inte ska stängas till skillnad från hela Europa och tiotals andra länder.
Skolor/förskolor är enorma smittohärdar. Mycket farlig psykopat.

Smittan är utom kontroll. Men visst skulle man kunna stänga skolan i 2-3 veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Säg att man har det på en timer som går igång en halvtimme efter att sista personal lämnat lokalen, sedan kanske den går 2 timmar eller något vad jag har förstått? Om det sedan dröjer 5 timmar tills morgonpersonal anländer, kan man anta att det är säkert då? Ventilation är bra och det finns även AC.
Men finns det ingen bruksanvisning...det är säkert olika från en till en annan, men jag tror inte det är bra använda allt för ofta..men jag kan ju ha fel. Var väl nåt norrländskt företag som tillverkar ..nåt som är storsäljare idag.
Citera
Medlem
Italiensk stad stoppade smittan på två veckor
Två dagar efter det första dödsfallet i staden Vò Euganeo, sattes alla i karantär. Allt utom livsmedelsbutiker och apotek. Stängde. Numera inga nya fall i staden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Går ju köpa maskiner från 6-700 sek.... Ända att tänka på är att köra på timer.
Så att ozonet hinner börja omvandlas till syre innan öppning butik.
+ Vädra ordentligt minst 30 min innan öppning. Kan vara livsfarligt om man slarvar.
Går inte att vara NOG FÖRSIKTIG när de kommer till ozon maskiner. Vi hade en stog å ticka på jobbet som hade nån jävla UV lampa i sig. Och den skulle tydligen inte va så farlig påstod chefen.. Så vi läste på baksidan av den igår .. "Longterm Health blabla for this machine has not been investigated".

Jadajada håll er borta från dessa prylar så gott det går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vilsenipannkakan
Det var inte kul att se hur människor låg på rad som stora jättebäbisar kopplade till respiratorer och kippande efter andan innan de dog, på filmen inifrån ett Italienskt sjukhus. Jag bara hoppas att man får morfin om man hamnar i den situationen, så att det ges dödshjälp. Hur sjutton kan Sveriges regering och Tegnell säga att det är lugnt. Personligen tror jag Sverige kommer vara ett av de värsta länderna om några veckor, jag vet inte hur de ska lyckas dölja siffrorna, men de kommer absolut att försöka göra det. Jag tycker jag ser paniken i många politikers ögon.

Jag är tämligen säker på att det ges något som antingen är - eller är väldigt nära - dödshjälp i Italien & Spanien. Samma sak kommer hända i Sverige inom ett par veckor, såvida inte svenskar är i hög grad skyddade mot Covid-19 genom t ex sin genuppsättning.

Se exempelvis den här hjärtekrossande videon med en spansk läkare, som talar om att ge personer i sextioårsåldern lugnande medel för att de sedan avlider, då det inte finns tillräckligt med respiratortid:

https://www.youtube.com/watch?v=4lwcxBstSt4
Citera
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Hittills 219 vårdtillfällen för corona. Uppdateras i "realtid" här:

https://portal.icuregswe.org/siri/report/kumulativ-corona

Totalen för influensa är 154 och 37, för typ A respektive B. Detta är då totalt sedan v40. Första coronapatienten dök upp i v10, så summan 219 är för 2,5 vecka. Det läggs i nuläget in 30-40 nya om dagen för corona.

Ok! Tack för länken!
Citera
2020-03-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Tar respiratorerna slut, så är alla riskgrupper.

Inte om man klarar sig utan dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur är det MÖJLIGT att Anders Tegnell fortfarande åtnjuter något som helst förtroende?
Hans uttalanden:

- Inte en chans att smittan kommer till Sverige
- Vi kan komma att få se enstaka fall här i Sverige
- Det är osannolikt att vi får någon inhemsk smittspridning i Sverige
- Toppen kommer att bli på torsdag (5:e mars, sagt några dagar innan detta)
- Toppen kommer att bli på tisdag (10:e mars, sagt några dagar innan detta)

Under tiden som alla dessa uttalanden har gjorts, ända sedan slutet av januari, har flera av oss mer eller mindre förutspått exakt vad som kommer att hända! Jag tycker det är helt osannolikt att någon fortfarande lyssnar på, och har förtroende för, Tegnell.

Det är bara att kolla vad som händer när man kör total karantän, folk hyr hund på Blocket och går ut ändå. Såna åtgärder är helt meningslösa. Tegnell bryr sig inte om vad intelligensreserven på Flashback har att säga, han garvar åt er och kör sitt rejs.

Tegnell är den nya kungen av Sverige.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det ledde inte till någon permanent immunitet.

Och minst fyra vaccinkandidater misslyckades p.g.a. cytokin storm d.v.s. överreaktion i immunförsvaret. Alltså det som tog liv hos SARS och det som tar liv hos COVID-19 idag.
Förlåt, men det finns så många disparata idéer i den här tråden, och ingen människa med ett liv utanför flashback förmår minnas vart och ett av de geniala förslag som presenterats här.

Vad är det du förespråkar?
Vad har du emot partiell och temporär immunitet?

(Och jag för min del sätter inte mitt hopp till något vaccin på ett bra tag. Men det var väl inte det som det handlade om nu, väl???)

Jag för min del hoppas på både farmaka och antikroppstester. Jag tror att bäggedera kommer att vara tillgängliga inom överskådlig framtid, varför det är meningsfullt att "köpa tid" även om det sker till priset av en ekonomisk nedgång som saknar motstycke efter Andra världskriget.

Men vad är din plan?
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Flockimmunitet kräver att 50-80 % av befolkningen smittas.

Om det sker i maj så har vården kollapsat och vi har hundratusentals döda svenskar.

Jag har tittat lite på dödligheten. Island har 3 döda på 500 smittade. 6 promille eller 0,6%

På det ger en siffra på 36 000 för 6 miljoner Svenskar. Är nog vad vi kan förvänta oss. Om inte sjukvården krashar då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in