2020-03-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Hur kunde det gå så illa i Italien?

Kolla på SVT2 kl 20.30. Italien-special om Coronakrisen där.

....men i Sverige, var man följer experternas råd, kommer allt att gå bra, det studsade lite en dag, men nu är det stabilt ... tvätta händerna - SVT2
Citera
2020-03-25, 20:06
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Hur sjutton kan 18 dö på en dag!? Stängde de av alla respiratorer på sjukhuset eller? Det är ju sanslöst många på en gång?
Ja jag fattar inte heller. Får man respirator så är det ju en maskin som andas åt en. Inga problem då eller?
Citera
2020-03-25, 20:07
Medlem
Hamsterbolls avatar
Nu bygger de bårhus av ishallar även i Sverige. Fy sjutton. Är det apokalypsen?

https://www.gp.se/nyheter/ishallar-kan-bli-bårhus-vi-måste-ta-höjd-1.25923049
Citera
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Vi följer inte riktigt Italiens utveckling av antal döda efter ca 7dagar.
Italien
Från 11 till 79 på 7dagar
Från 79 till 631 döda på ytterligare 7dagar.
Från 631 till 2503 döda på ytterligare 7dagar
Från 2503 till 6820 döda på ytterligare 7dagar
Och då har Italien haft karantän ett bra tag.

Sverige
Från 10 till 62 på 7 dagar

Men vi har tillräckligt skrämmande siffror ändå just nu om utvecklingen fortsätter.
Fortsätter utvecklingen i Sverige har vi minst 350 döda om 7 dagar

Utvecklingen i sthlm ser onekligen oroande ut
Skrämmande! Betänk också att Italien har 60.5 miljoner invånare jämfört med våra drygt 10 miljoner.
Citera
Medlem
Får se hur sverige landar efter den här krisen. För nu verkar det som att det kommer spåra totalt och toppen ska vara nådd i maj säger dom. 18 döda på ett dygn bara i stockholm är rätt mycket imo
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ni har varit med och bidragit till att spridda masshysteri som sedan politikerna är för svaga att stå emot, då de vill se handlingskraftiga ut. Masshysterin är mkt värre än sjukdomen, ert botemedel är värre än sjukdomen.

- Vi hade kunnat slippa både sjukdomen och smärtsamma motåtgärder, genom att stoppa flygtrafiken mellan Kina och Europa.

Även utan flygtrafik, så hade sjukdomen kanske nått Europa med tiden. Men vi hade haft tid att förbereda motåtgärder som inte är lika smärtsamma som dom panikåtgärder som nu genomförs i Europa.

Citat:
Om vi får en djup depression som följd av detta så kommer det orsaka bra mkt mer död och lidande än vad detta viruset gör, och det blodet har ni på era händer ...

- Nej. Det är Anders Tegnell som har blodet på sina händer.

Anders Tegnell har varit med och skapat samhällskollapsen som nu pågår. Anders Tegnell borde ha försökt hålla Covid-19 utanför landets gränser. Men Anders Tegnell struntade i att försöka hejda sjukdomen i tid, och resultatet är att samhället nu håller på att stänga ner.

Citat:
... att ni inte har samvete och vett att sluta med det nu säger väl allt om er.

- Att låta några flygplan stå kvar på marken, hade inte fått samhället att sluta fungera. Samhället håller att haverera som en konsekvens av att flygplanen fick fortsätta att transportera resenärer från länder med pågående epidemi.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Ska inte Löfvén ta och krypa fram under sin sten ikväll...
Han sitter väl och äter pizza med Magdalena.
Rapporterna han får från kompisen Tegnell gör honom trygg.

Såg han på Rapport ikväll så kan han säkert få de till desinformation från SD så SVT får ta ner reportaget.

https://www.svtplay.se/video/25863676/rapport/rapport-25-mars-19-30?cmpid=del:an:03-25-2020:rapportla:lp-app
Citera
2020-03-25, 20:08
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Stockholm ökar IVA platserna från 90 till 180;
https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2020/mars/stockholm-rustar-for-fordubblad-intensivvard/

Piteå sjukhus görs om för att endast ta emot covid19 patienter;
https://kuriren.nu/nyheter/forsta-respiratorpatienterna-vardas-i-pitea-nm5326546.aspx

Vi har tur som har en platt kurva så sjukvården hinner förbereda sig på dessa sätt.

Puss.

IVA platserna du refererar till är en piss i Mississippi. Anstormningen som är i sin början kommer visa att dessa inte räcker på långa vägar och det kommer leda till massdöd bland våra äldre.

Har du missat att 18 personer har dött i Stockholm det senaste dygnet? Hur tror det kommer se ut om en vecka?

Nej Tegnells råd har banat väg för den största katastrofen i modern tid för Sverige...Puss på dig
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Jag har varit hemma med låst dörr i nästan fem veckor, köpte mat och toapapper i mitten av januari, så jag är inte rätt person att fråga om det, jag vet inte varför folk inte stannar hemma ?

Jag tror det beror på att det finns många idioter i alla länder, och det är därför det måste vidtas strikta åtgärder.
Inte alla lyssnar på lösa rekommendationer, alla andra länder har förstått detta, utom Sverige.

Jag har gjort precis som du och började bunkra i januari. När jag såg kaoset sprida i Wuhan så förstod jag att smittan kommer inte att stanna i Kina.
Nu har jag allt jag behöver och kan stanna hemma i flera månader om det behövs.
Jag går bara ut och går i skogen en till två gånger per dag. Jag har astma så är därför försiktigt.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ja jag fattar inte heller. Får man respirator så är det ju en maskin som andas åt en. Inga problem då eller?

Det kanske kom in yngre smittade som behövde respirator och då offrade man 18 gamla och sjuka?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Stormen är här

Björn Eriksson :

-”Vi ber deltidsanställda gå upp i timmar och erbjuder pensionärer att gå tillbaka i vården”

Meanwhile hemma hos pensionerade rökande groggande vårdbiträdet Annika 72 år:

-”SHAldrig i vhelvete *hick* erujävla galen ha ha *raap*”
Jag tror många hade hoppat in och hjälpt om det fanns skydd..
Citera
2020-03-25, 20:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Skjuts det inte längre i Sverige under coronatider, och inga större detonationer heller? Eller är det bara så att media inte har tid och intresse att berätta om sånt nu?
Jodå har varit ett par dödsskjutningar och en explosion senaste veckan men de drunknar i corona bruset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in