2020-03-25, 20:13
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag har gjort precis som du och började bunkra i januari. När jag såg kaoset sprida i Wuhan så förstod jag att smittan kommer inte att stanna i Kina.
Nu har jag allt jag behöver och kan stanna hemma i flera månader om det behövs.
Jag går bara ut och går i skogen en till två gånger per dag. Jag har astma så är därför försiktigt.

Min familj har också bunkrat och vi jobbar hemifrån och barnen är hemma. Dock så måste man ju träffa folk ibland ändå! Idag till exempel fick vi leverans av jord och några plantor som vi behöver för att kunna odla (och därmed fortsätta vara självförsörjande om detta fortsätter). Vi har även små barn som behöver vaccinera och en katt som borde kastreras (det kan väl vänta iof). Men vi har äldre i familjen som behöver medicin som tyvärr inte kan bunkras. Usch det är svårt och läskigt det här!
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Immunsystemet fyller lungorna med vätska för att döda viruset, men dödar personen först.

Nästan alla de som hamnar i ventilator med CODIV-19 dör, tyvärr !
Ok skrämmande
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Under vilken tidigare "förkylningsepidemi" har man använd Scandinavium som bårhus?

https://www.gp.se/nyheter/ishallar-kan-bli-b%C3%A5rhus-vi-m%C3%A5ste-ta-h%C3%B6jd-1.25923049

Du menar att det ligger en massa döda på hög i scandinavium?

Eller.. Ahh nu läste jag artikeln, "Kan" användas som...
Dom är duktiga dom där "reportrarna"
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det kanske kom in yngre smittade som behövde respirator och då offrade man 18 gamla och sjuka?

Flera av de som dör ligger inte på IVA. Några är redan i palliativ vård eller är så pass sjuka av andra sjukdomar och/eller ålder att de inte klarar en IVA-behandling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oinbjuden
Är det någon som gjort smittspårning för att se hur många av de drabbade som var på Mello ?

Knappast Järvafältets somalier som går på mello. De kan ju inte svenska och därför är de sjuka nu.
Citera
2020-03-25, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Visst kan det barka åt helvete fortfarande. Jag sa bara att vi har tur att sjukvården har hunnit förbereda sig för annars hade det blivit ännu värre. Det var det du började säga emot på... Jag menar att det är bra att vi har tid att förbereda sjukvården. Varje dag är en vinst.

Är begränsat hur mycket du kan förbereda när respirator ofta inte hjälper. Du kan köpa fler respiratorer ja, men till vilken nytta?

Skyddsmaterial kan man köpa, då kan man nog rädda några läkare, 30 har dött i italien. Hur många sjukvårdare?

Det de verkar förbereda bäst i Sverige är hanteringen av lik. Kylcontainrar och ishallar. Den biten kommr man nog klara hyfsat.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Om vi har en dödlighet på 0.5% och 7 miljoner av oss blir smittade så kommer vi få 35 000 döda. Det är rätt skrämmande
Citera
Medlem
Ikväll kl 20.30 i SvT 2 sänds programmet utrikesbyrån från Italien nu och livet där nu.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Visst kan det barka åt helvete fortfarande. Jag sa bara att vi har tur att sjukvården har hunnit förbereda sig för annars hade det blivit ännu värre. Det var det du började säga emot på... Jag menar att det är bra att vi har tid att förbereda sjukvården. Varje dag är en vinst.

Förbereda med vad då? Vi har ingen utrustning att möta denna tsunami av intensivvårdspatienter som väntar och ingen personal heller.

Varför tror du Björn bönar och ber om att pensionärer och alla med sjukvårdsutbildning skall anmäla sig till sjukvården.

Tror du det skulle se ut så här om vi hade förberett oss?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Han och andra vill det men Damberg så igår att det är polisen som inte vill stänga skolorna.

Fy fan vilket skitland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det kanske kom in yngre smittade som behövde respirator och då offrade man 18 gamla och sjuka?
Låter verkligen skrämmande! Är det liamannen som går och drar ur slangar.
Vilket HELVETE dessa läkare har....
Citera
Medlem
26 dödsfall idag enligt. 219 Iva. https://c19.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in