2020-03-25, 19:47
Medlem
burberrys avatar
Jag vet inte om jag är ute och svävar. Jag tolkar som när man har sett presskonferenser från FHM att det upp till regeringen om man vill minska antalet personer i sammankomster, stänga skidanläggningar osv. Jag uppfattar som att Tegnell inte kan göra mycket mer än vad gör.
Citera
2020-03-25, 19:48
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Varför bara räkna på ett år för att avgöra överdödlighet?

Var fri istället och tänk att alla en gång kommer att dö. Med ett tillräckligt långt tidsperspektiv kan det inte finnas någon överdödlighet alls.

I det perspektivet blir det också löjligt med allt ståhej kring sjuka och avlidna. Naturen tar hand om dem utan att vi bryr oss.
Så om 270 svenskar dör i en flygplanskrasch, så har du med din "logik" bevisat att 100 000 svenskar om året kommer att dö i flygplanskrascher? (eller varför inte i minuten!) Allt för att försöka skapa panik Panik PANIIIK för ingenting.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
vad har det med mitt påstående att göra?

Har jag vart många gånger, men nästan uteslutande på vinterhalvåret.
Sen jag började skärpa mitt intag av c vitamin har jag inte vart förkyld nån gång dom senaste åren.
Bob koncentrerade lättdrycker några glas om dagen kan jag rekommendera.
Tror även detta har bra skydd mot covid 19.

Jag menade att det sprids som ett förkylningsvirus. Om det hjälper med C-vitamin är oklart.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Haha.
Nä det är bara alla arbetslösa och rädda fegisar här som Hoppas på stängda skolor och skit som får mig att tolka 95% av inläggen i tråden som helt efterblivna, "vi som Hoppas på domedagen" typ.

Jag minns när när flashback samlade hjärnor. Men det är en svunnen tid uppenbarligen.
Har läst långt från alla inlägg men tycker de flesta är ganska logiska och sansade.
Att detta är värre än en säsongsinfluensa kan man ju inte säga emot.
En vintermånad läggs det in mellan 5-10pers på IVA. Nu mellan kl 14:00 och 17:00 lades det in 18pers pga C-19. Och detta är precis i början.

Fortsätter det så här så kan en sprucken blindtarm eller en bilolycka som kräver omedelbar operation vara livshotande om sjukhusen inte hinner med.

Sjukvården skickar även redan avbokningar till många som är uppskrivna på en operation eller röntgen pga detta.

Obs: Ingen domedag utan enbart fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Spridningen har redan nått ett antal fängelser i usa

Bra. Då slipper vi fundera på spridningen i Stockholms lokaltrafik.
Citera
2020-03-25, 19:49
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Nån som såg från sjukhuset i Italien på rapport?

Fy fan, folk shippar efter andan, en dör medans reportern är där

Läkarna säger: Stanna hemma, sätt alla i karantän.. det kommer sluta som här i Sverige!!

Alltid lika sorgligt att se reportagen från Italien

Och trots att italienarna varnar oss gång på gång så sitter säkert Tegnell hemma i TV-soffan med en grogg och skrattar åt allt. Det är hans metoder som är de enda rätta, alla andra är idioter.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tvärtom. Allt talar för att han haft rätt i det mesta han sagt.

Nu skrev du allt väldigt fel. "Paolo" Tegnell har haft FEL i det mest han har sagt..
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Nästan hälften av världens befolkning i karantän

Meanwhile in Sweden: Allt håller öppet. Ingen isolering. Ingen karantän
Staten har lagt ansvaret på folket. Och detta är ju inga problem om alla som är infekterade uppvisar symptom. Det spekuleras i att det är asymtomatiska människor som driver smittan.
Citera
Medlem
Skicka den här länken till Tegnell och regeringen nu ni som bor i sverige!!!
Det slår hål på hela om immunitet hjälper en patent var smittad av två olika coronavirus samtidigt på island...
Dom har hittat 40 olika typer när det har muterat på island...
Det kommer att bli väldigt jobbigt att få flock-immunite...

https://illvet.se/medicin/sjukdomar/liveblogg-om-coronaviruset-har-far-du-overblick
Citera
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Så om 270 svenskar dör i en flygplanskrasch, så har du med din "logik" bevisat att 100 000 svenskar om året kommer att dö i flygplanskrascher? (eller varför inte i minuten!) Allt för att försöka skapa panik Panik PANIIIK för ingenting.
Är du trög på allvar? Om plan kraschade regelbundet, med ett ökat antal dödsoffer för varje dag som gick, hade din jämförelse varit bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är väl bara för dig att räkna om du vill det. Inga eller få åtgäder, 50% av befolkningen smittad under en tidsperiod, minst 15% till sjukhus och 5-8% döda. Sen kanske det är en bra idé att även dom som inte har allvarligare symtom går på jobbet och smittar vidare, då kan vi få upp andelen smittade i samhället till 70%.

Du är svagbegåvad som postar dessa siffror.
Citera
2020-03-25, 19:50
Medlem
persona.von.gratas avatar
Hur presenteras data för "döda senaste dygnet i Stockholm"?
Är det 00:00-24:00 för dagen innan (typ de senaste 18, är 24/3)?
Eller bryts dygnet vid vid senare tillfälle?
Jag undrar för att Stockholms siffror kommer alltid på eftermiddagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in