2020-03-25, 16:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Glorious; varifrån har du fått det där med att L*ena planerade att åka till Norge med två älskare??? Jag har läst chatt med någon där hon berättat att det var J*immy hon var intresserad av, men hon var lite osäker på hans intentioner, då det verkade lite som att han inte var beredd att binda sig.

Hon var även intresserad av Rog*er.
De skulle dela hotellrum på norgeresan.

Jag kommer inte ihåg var jag läst det.
Citera
2020-03-25, 16:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Möta folk på stan. Precis. Lokalblaska som känner halva stan - därför blir det så otroligt subjektivt. Ta in ABs folk istället så det blir ordning på eländet. Detta är ett stort jävla skämt - och jag kommer aldrig någonsin läsa den här blaskan igen. Nånson. Ever. Riktigt jävla dåligt. Nu är jag sur. Hänsyn till befolkningen skall inte ligga i en journalists intresse. Hen skall bevaka media och rapportera om det. Svärmors systersons kompis får faktiskt tåla det. Idioter.
Fy faan!
Instämmer i vartenda ord.
Han har grovt missuppfattat sin roll som allmänhetens insyn i våra myndigheter.

Det märktes tidigt i tråden att det inte går att förvänta sig några obekväma frågor från NA i denna utredning.
Citera
2020-03-25, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men bilincidenten provocerade hon ju själv
fram för att ha något att hota SD med.
Och det var nästan 1 1/2 år innan mordet!
Är ÅK blind?
Hur orkar du hålla på att älta LW:s skuld till det hela. Hon är död och begraven och vi vet att alla att det är viktigt för dig att lyfta fram hennes skuld till sin egen död men nu är det ju inte så att hon självmant valde att just dö.. Om det var det hon var ute efter
hade hon förmodligen ställt sig framför ett tåg eller hoppat från Svampen. Ingen mening att tjata vidare om detta då det enda som återstår är att få fälla den som valde att ta hennes liv och ge den ett välförtjänt straff.
Citera
2020-03-25, 16:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon var även intresserad av Rog*er.
De skulle dela hotellrum på norgeresan.

Jag kommer inte ihåg var jag läst det.

Kanske bland en av Lenas tålmodiga lyssnare? Obs. Läses nerifrån och upp.

Aktbilaga 168 Lena Wesström 13 maj 2018 sid 12-13 Facebook Messenger.

Henrik Åhman
Skönt att du har vänner.
13 maj 2018 07:54

Lena Wesström
Och han har en vän som jag gillar supermycket, Roger. Det är tack vare honom vi ska till Norge.
Skulle tro jag kommer fortsätta vara vän med honom oavsett Jimmy
13 maj 2018 07:54

Lena Wesslröm
Kan orkar och vill
13 maj 2018 07:53

Lena Wesström
Men vi har jätteroligt, funkar asbra när vi är tillsammans. Jämnstarka som cachare, åtnjuter rätt stor
respekt i kretsen
13 maj 2018 07:52

Lena Wesström
Risken jag kan se är såklart att jag börjar fästa mig så mycket vid honom att det gör ont när det
avtar eller inte utvecklas. Han kan ju I princip ha nån annan, finns inga löften. Och jag har ju varit
med annan ...
13 maj 2018 07:51

Lena Wesström
Jag längtar efter honom, vill vara med honom, trivs med honom. Men vi leker bara, gör lattjolajban,
ingen vardag, ytterst lite dela livet och tankarna. Vi gör rätt olika prioriteringar. Tror det skulle vara
svårt. Men eftersom vi inte blandar in det och uttalat inte gör några ansträngningar att få ihop det så
gör det Inte så mycket
13 maj 2018 07:49

Henrik Åhman
Ok. Njut så länge det varar
13 maj 2018 07:48

Lena Wesström
Och tror faktiskt vi har det gemensamt att vi kommit dit att vi har det tillräckligt okej själva för att Inte
vilja riskera ordningen med nåt tjorvande
13 maj 2018 07:45

Lena Wesström
Tror han är rätt hårt bränd
13 maj 2018 07:44

Lena Wesström
Han gillar mig. Mycket. Men vill inte vara ihop i bemärkelsen vara ett etablerat par
13 maj 2018 07:44

Lena Wesström
Men på papperet finns uppenbara brister i systemet
13 maj 2018 07:43

Henrik Åhman
Vill han ha dig?
13 maj 2018 07:42

Lena Wesström
Vill vara med honom.

Lena Wesström
Vet inte riktigt varför

Lena Wesström
Dras starkt till honom

Lena Wesström
Nja

Henrik Åhman
Men hårdrockaren duger?

Lena Wesström
Heller
13 maj 2018 07:41
Lena Wesström

Han är världens finaste. Också. Som Mattan. Och Jonas, Osv. Men duger visst inte

Lena Wesström
Jörgen från Umeå

Lena Wesström
Jag har nån mera som uppvaktar
13 maj 2018 07:40

Henrik Åhman
Förstår

Lena Wesström
Jag har inte gjort nåt åt den. Tappat drivet
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-25 kl. 17:13.
Citera
2020-03-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Fy faan!
Instämmer i vartenda ord.
Han har grovt missuppfattat sin roll som allmänhetens insyn i våra myndigheter.

Det märktes tidigt i tråden att det inte går att förvänta sig några obekväma frågor från NA i denna utredning.
Tack. Då är vi för första gången på lång tid äntligen överens om nåt.
Citera
2020-03-25, 17:01
Medlem
Smhfs avatar
nästa vända blir blir 30/3

https://imgur.com/l6Qfxy4
Citera
2020-03-25, 17:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
De mest bindgalna människor jag stött på har sett trevliga ut. Lagen om allts djävlighet.

Apropå se trevlig ut: jag kollade på serien om Överklassmördaren, han såg trevlig ut. Men han var inte trevlig. I den serien fick man mer än nog av victim blaming och slut-shaming.
Citera
2020-03-25, 17:07
Medlem
Citat:
Det kommer inte hända. För att hamna i RPV så gäller kriterier som är lika hårda som Lagen om psykiatrisk tvångsvård. Du begriper inte vad du talar om.
Vet inte om du inte kan läsa?
Jag skrev att jag tror att det kommer att bli en RPU om han, alltså SD, fälls för mordet. Jag skrev också varför jag tror det blir en RPU.
Ang det jag fetade i slutet av ditt inlägg: Som jag tolkar det, så är du vid vadhållning beredd att sätta emot? Mina 5 Krugerrand? Really?
Citera
2020-03-25, 17:10
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Fan vad svårt det är att försöka hänga med i den här tråden. Har inte följt detta fall så noga, men har läst många mordtrådar genom åren och ingen har varit så såsig som den här. Var finns en sammanfattning av det här fallet?

Är det först nu som rättegång hålls? Och om så, varför har det tagit 2 år?
Citera
2020-03-25, 17:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tack. Då är vi för första gången på lång tid äntligen överens om nåt.
Absolut.
Korrupt inställning att fega ur av rädsla att möta dom man man har till uppgift att bevaka.
Får sätta vår tillit till riksmedia. Synd direktrappoteringen av AB fick Corona skräck..
Citera
2020-03-25, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Absolut.
Korrupt inställning att fega ur av rädsla att möta dom man man har till uppgift att bevaka.
Får sätta vår tillit till riksmedia. Synd direktrappoteringen av AB fick Corona skräck..
Vet inte om det var Corona, men väldigt synd att de tappade intresset. Det är ett stort mål och de borde bevakat detta.
Citera
2020-03-25, 17:14
Medlem
Citat:
De skriver inte rakt upp och ner - då hade det blivit en snabb rapportering. De lyssnar, väljer vad vi andra skall få veta, sammanfattar lite och sen är det bra. Byt ut skitjournalisterna. De kan inte skriva, de har noll intresse att lämna ut vad som sägs. Vilket ju borde vara därför de är där? De skall belysa en rättegång till läsarna, men de censurerar hela skiten. Helt fantastiskt dåligt. De borde bli arbetsbefriade och ersättas med våra erfarna krimjournalister från AB. Såna som begriper hur det skall göras.

Riktigt jävla dåligt skött.

Ofta skriver de långa och rätt omständliga meningar som skulle kunna kortas till fromma för mer info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in