2020-03-25, 16:20
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Förhörsledaren trodde nog inte sina öron heller... hen bad SD förklara närmre hur det rent praktiskt gick till och då förklarade SD att hon höll sig i styret (för att kunna utföra konststycket).

Fantasi lider han iaf ingen brist på den gode SD! Han har täckt upp alla ställen där det ev kan finnas blodspår efter mordet.

Fast det kan ju faktiskt vara sant, det får vi aldrig veta.
Citera
2020-03-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vittnet berättar att han postat några inlägg där.

Christina Eriksson: NA

Försvaret ställer nu en fråga om kommunikationsforumet Flashback och om vittnet skrivit där.

Ha ja tungt.. säg någon som inte är här!
Citera
2020-03-25, 16:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han vittnade förra veckan.

Obs!
Jag har bara länkat och citerat!

Jag tror inte att JS är outredd eller att han är den som är den skyldige!!!
Att utredningen inte skulle ha kollat honom kan man helt utesluta.
Lägg märke till att redan 2014, när JS och LW hade det korta "förhållandet" så var SD utanför L*enas hus och "hälsade" på när JS var där, som han påstår i förhör att de "brukade göra; typ deras hälsning. Det slutade alltså med att JS gick hem.

Från rättegångsdag 20 mars-20; samma vittne:

"20 mar 2020 09:09
– Vi var ett par under en kort tid. Men det är svårt att definiera vad vi hade. Det ebbade senare ut mer och mer, säger han.
"
//
"Vittnet berättar om att 45-åringen ska ha smugit utanför Lenas hus när de var där. Det här ska ha hänt redan 2014."
//
"– Hon sade att det var 45-åringen som var utanför. Hon blev ganska irriterad. Vi pratade en stund sedan bestämde vi att jag skulle gå hem, säger han."

https://www.na.se/artikel/polis-det-ar-han-i-vit-troja-jag-kanner-igen-honom-jattetydligt-folj-direktrapporten-fran-rattegange n-om-hjarstamordet

Aktbil 145, sid 92:
Ett exempel

"FB Mess Chatt 2018-05-14 13:02:20 Joakim Sjöberg -----------------Ja"', Wellner, Djurets och Patrik i CampinR:4us"

Glorious; varifrån har du fått det där med att L*ena planerade att åka till Norge med två älskare??? Jag har läst chatt med någon där hon berättat att det var J*immy hon var intresserad av, men hon var lite osäker på hans intentioner, då det verkade lite som att han inte var beredd att binda sig.
Citera
2020-03-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ha ja tungt.. säg någon som inte är här!

Hade gärna hört honom utveckla varför han ångrade det.
Citera
2020-03-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ur direktrapporteringen från www.na.se läs nerifrån och upp:

– Jag skulle inte ha gjort det idag om fick göra om det.

Vittnet berättar att han postat några inlägg där.

Försvaret ställer nu en fråga om kommunikationsforumet Flashback och om vittnet skrivit där.

Alltså allvar - sägs det inte mer? Dessa journalister (2st?!) får ju inte fram ett jota. Det är pinsamt dåligt. Att 2 st journalister kan få fram så lite rapportering.
De skriver inte rakt upp och ner - då hade det blivit en snabb rapportering. De lyssnar, väljer vad vi andra skall få veta, sammanfattar lite och sen är det bra. Byt ut skitjournalisterna. De kan inte skriva, de har noll intresse att lämna ut vad som sägs. Vilket ju borde vara därför de är där? De skall belysa en rättegång till läsarna, men de censurerar hela skiten. Helt fantastiskt dåligt. De borde bli arbetsbefriade och ersättas med våra erfarna krimjournalister från AB. Såna som begriper hur det skall göras.

Riktigt jävla dåligt skött.
Citera
2020-03-25, 16:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De skriver inte rakt upp och ner - då hade det blivit en snabb rapportering. De lyssnar, väljer vad vi andra skall få veta, sammanfattar lite och sen är det bra. Byt ut skitjournalisterna. De kan inte skriva, de har noll intresse att lämna ut vad som sägs. Vilket ju borde vara därför de är där? De skall belysa en rättegång till läsarna, men de censurerar hela skiten. Helt fantastiskt dåligt. De borde bli arbetsbefriade och ersättas med våra erfarna krimjournalister från AB. Såna som begriper hur det skall göras.

Riktigt jävla dåligt skött.
NA:s chefredaktör förklarar det med att man till skillnad från t.ex. riksmedia måste möta folk på stan sedan:
"Som lokal media måste vi arbeta med stor varsamhet och fingertoppskänsla. Vi ska möta våra läsare och invånare även nästa vecka och veckan efter det. Det behöver inte riksmedia göra. Inte de anonyma personerna bakom oseriösa sajter heller. Men vi gör det hela tiden. Året runt. Det ställer också högre krav på vår journalistik."

Anders Nilsson
https://www.na.se/artikel/kronika-lena-wesstroms-dod-beror-oss-alla-darfor-ar-var-rapportering-sa-viktig
Citera
2020-03-25, 16:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jag menade Lena uppenbarligen.. Herregud människa.

Stefan Davidsson hade inte tagit något beslut att lämna Lena. De planerade bröllop och knullade på precis som vanligt.

Som sagt, du behöver och skulle nog må bättre av att läsa FUP med mycket mycket mindre fokus på Lenas sexliv och psykiska hälsa. Försök fokusera lite mer på Stefan Davidsson, han och hans trasiga hjärna är nyckeln till mordet.
Du sällar dig till trådens mest korkade extremister om du inbillar att Lena mördades för att hon råkade komma ivägen för någon "med trasig hjärna".

Det som sticker ut och är verkligt skrämmande i detta morddrama var hur hårt och systematiskt Lena jobbade på motivet och inte att hon lyckades.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-25 kl. 16:36.
Citera
2020-03-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower

Det kanske han gjorde?

Får se om någon var på plats idag och kan delge mer lite senare.

Tyvärr ganska mycket bortfall överlag från dagens förhör.
Citera
2020-03-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
NA:s chefredaktör förklarar det med att man till skillnad från t.ex. riksmedia måste möta folk på stan:
"Som lokal media måste vi arbeta med stor varsamhet och fingertoppskänsla. Vi ska möta våra läsare och invånare även nästa vecka och veckan efter det. Det behöver inte riksmedia göra. Inte de anonyma personerna bakom oseriösa sajter heller. Men vi gör det hela tiden. Året runt. Det ställer också högre krav på vår journalistik."

Anders Nilsson
https://www.na.se/artikel/kronika-lena-wesstroms-dod-beror-oss-alla-darfor-ar-var-rapportering-sa-viktig
Möta folk på stan. Precis. Lokalblaska som känner halva stan - därför blir det så otroligt subjektivt. Ta in ABs folk istället så det blir ordning på eländet. Detta är ett stort jävla skämt - och jag kommer aldrig någonsin läsa den här blaskan igen. Nånson. Ever. Riktigt jävla dåligt. Nu är jag sur. Hänsyn till befolkningen skall inte ligga i en journalists intresse. Hen skall bevaka media och rapportera om det. Svärmors systersons kompis får faktiskt tåla det. Idioter.
Citera
2020-03-25, 16:39
Medlem
Spermaskvättare som går igång på att fota utifrån och in i andras fönster, helst i mörkret och sen skrämmas med att lysa in i rummet med ficklampa. Inte bara hos LW utan hos grannar och vänner. Friskt? NOT!!!

SD:s kvinnor säger att de inte har sex med andra och lovar att säga till om situationen ändras. Båda ljög och det förstod nog SD. Om inte annat fick han svar genom övervakningar av digitala enheter.

Jelly Shaky Marionetten Gray ska nog räknas in bland de SD kontrollerade. Karln är sannolikt skadad av SD och kan behöva psykologiskt stöd inför sitt vittnesmål. Inte kul att behöva se hånflinaren i ansiktet när man bytt från ljug till sanningen.
Citera
2020-03-25, 16:42
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Obs!
Jag har bara länkat och citerat!

Jag tror inte att JS är outredd eller att han är den som är den skyldige!!!
Att utredningen inte skulle ha kollat honom kan man helt utesluta.
Lägg märke till att redan 2014, när JS och LW hade det korta "förhållandet" så var SD utanför L*enas hus och "hälsade" på när JS var där, som han påstår i förhör att de "brukade göra; typ deras hälsning. Det slutade alltså med att JS gick hem.

Från rättegångsdag 20 mars-20; samma vittne:

"20 mar 2020 09:09
– Vi var ett par under en kort tid. Men det är svårt att definiera vad vi hade. Det ebbade senare ut mer och mer, säger han.
"
//
"Vittnet berättar om att 45-åringen ska ha smugit utanför Lenas hus när de var där. Det här ska ha hänt redan 2014."
//
"– Hon sade att det var 45-åringen som var utanför. Hon blev ganska irriterad. Vi pratade en stund sedan bestämde vi att jag skulle gå hem, säger han."

https://www.na.se/artikel/polis-det-ar-han-i-vit-troja-jag-kanner-igen-honom-jattetydligt-folj-direktrapporten-fran-rattegange n-om-hjarstamordet

Aktbil 145, sid 92:
Ett exempel

"FB Mess Chatt 2018-05-14 13:02:20 Joakim Sjöberg -----------------Ja"', Wellner, Djurets och Patrik i CampinR:4us"

Glorious; varifrån har du fått det där med att L*ena planerade att åka till Norge med två älskare??? Jag har läst chatt med någon där hon berättat att det var J*immy hon var intresserad av, men hon var lite osäker på hans intentioner, då det verkade lite som att han inte var beredd att binda sig.

Glorious tror att alla som LW umgicks med är älskare.
Citera
2020-03-25, 16:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower

Ja, verkligen.
Kändes som att det borde ha varit åklagarens fråga.
Undrar vad försvaret hade för poäng i åtanke med denna fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in