2020-03-25, 15:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det är paus till kl 15.30.

Christina Eriksson: NA

för 6 minuter sedan
Nu är förhöret slut.

Nu får PK-journalisterna vila sig från allt de *rapporterat* måste ha varit en jobbig dag.

Nä, nä. Det är inte slut för idag, inte ännu:
Citat:
Det är paus till kl 15.30.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-25, 15:13
Medlem
Det man ej rapportera om från NA var bland annat att varken vittnet eller HD vetat om att affären fortsatt som vanligt trots SD sagt den var avslutad.

Står i vittnesrapporten från Karin H.

Kanske någon på plats idag kan fylla i tomrummen från förhören.

Kan inte va lätt och sitta framför SD och vittna om hans lögner.
Citera
2020-03-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror Backman spar det mesta till sin slutplädering. Han har ju hittills inte gjort mycket väsen av sig.
Han är försiktig. Han vågar inte ställa frågor han inte har svaret på i förhand. Och han har inte förhört några vittnen, bara läst fupen. Så det blir nog som du säger, att han kommer sammanställa vittnesförhören och ha dom till sin plädering.
Citera
2020-03-25, 15:16
Medlem
Smhfs avatar
Bild på burkletargänget.....

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10152568360481538&id=721321537&set= gm.10155041848355492&source=57&refid=18&__tn__=EH-R
Citera
2020-03-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag antar att du är en av alla dem som
lyssnat och trott på LWs version.

Familjefasaden är ju något hon ofta nämner.

Men varför skulle han behöva göra sig av
med HD? Hon hade ju redan flyttat.

Och om LW accepterat hans val och lämnat
dem ifred så hade han inte behövt mörda
henne heller.

Faktum är att han inte behövde mörda henne hur som helst. Han gjorde det ändå eftersom han tyckte det var den bästa lösningen för honom.
Citera
2020-03-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Bild på burkletargänget.....

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10152568360481538&id=721321537&set= gm.10155041848355492&source=57&refid=18&__tn__=EH-R
Irriterande att jag tycker JG ser väldigt trevlig ut. Och ser bra ut också. Fan.
Citera
2020-03-25, 15:21
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men sanningen minns man så gott som alltid. Att ljuga, överdriva eller underdriva är jobbigt...

Helt rätt. Säg sanningen så slipper du komma ihåg vad du sagt.

Stefan har inte skrattat något i dag. Har han fått en uppmaning av sina advokater måhända?
Citera
2020-03-25, 15:22
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har faktiskt aldrig sett en sämre liverapportering. Och jag har sett en hel bunke av live-rapporteringar. Jag hoppas denna rättegång går att lyssna på framåt sommaren. Censureringen är skrattretande. Frågan är hur många av vittnena dessa reportrar känner? Känner de kanske t o m SD privat? Han har ju tentakler ute överallt.

Håller med dig, hoppas rättegången går att lyssna på inom en snar framtid, SD har helt säkert tentakler ute i hela Ö-bro.

Att censurera är PK-media känd för.
Citera
2020-03-25, 15:23
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om du läser hela diskussionen så kanske
du fattar.
Det var inte jag som skrev att SD behövde
göra sig av med antingen LW eller HD.
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Faktum är att han inte behövde mörda henne hur som helst. Han gjorde det ändå eftersom han tyckte det var den bästa lösningen för honom.
Jag menade såklart behövde som i att hans liv skulle kunna fortsätta problemfritt. En normal människa löser ju dock inte detta genom att mörda. Inte heller genom att fortsätta knulla älskarinnan och prata om giftermål eller stalka henne och dejter osv.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-03-25 kl. 15:25.
Citera
2020-03-25, 15:24
Bannlyst
Till nördarna.
Uppdaterad Vittneslista inkl det sista förhöret för idag + Lite skit-info för skojs skull.

Nästa vittnesförhör ligger så sent som på måndag... Fan !!

https://docdro.id/pERPDfV
Citera
2020-03-25, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Lite grand som Peter Madsen berättade om styckningen av Kim Wall: Jag hade ett stort problem, nu delade jag på problemet, och allt löste sig. Typ.

LW innebar problem i slutet, mordet blev lösningen. När hon var borta kunde han reparera relationen med HD. Han har insett att han inte kan ha båda. Om han släppte henne levande så skulle hon åkt till Norge med en annan man, utanför hans kontroll. Hon höll på att glida honom ur händerna. Och hon hade sett igenom hans fasad, sett vem han är. Det gick ju inte. Mordet blev lösningen.
Citera
2020-03-25, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Irriterande att jag tycker JG ser väldigt trevlig ut. Och ser bra ut också. Fan.

Har också uppfattningen att JG är en bra människa, men han är förd bakom ljuset och pressad av någon anledning vi inte riktigt vet något om. Ännu.

Hans vittnesmål senare blir nog ordentligt gallrat av NA gällande rapporteringen och jag tror JG är ledsen och bestört av hur saker och ting har utvecklat sig. Inte minst mordet på Lena.

Tror han nu brottas med både samvetskval och att han äntligen ser sanningens ljus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in