Citat:
Patientsekretess. Fick nu höra att covid-19 inte ska finnas alls i Västerås vilket är ett fult rykte eftersom ingen vet vilka som bor vart och som är konstateratvsjuka (vad är det för människor som sprider runt desinformation om att staden är smittfri utan underlag o absolut noll kännedom Bekräftade fall har ökat med 100- 200 .
Ja men de ickebekräftade fallen är antagligen bra mycket större än de här siffrorna.
Det verkar som de vill förminska pandemins kraft genom att ge skamlöst små siffror. När beviseligen inte någon får testa sig
Antagligen sitter de återigen och håller tummarna för att det stora mörkertalet kommer att sitta hemma och hosta loss och efteråt och inte hamna i statistiken. Eller vänta på att det blir akut utveckling utav sjukdomen någon bär och först då får personen vara en av de 100,- 200 bekräftat smittade.
Vilka är de 100-200 är det människor som fått komma till vården pga svårare symtom eller har de tagit ett stickprov på ca 5000 människor och genom de siffrorna trollat ihop verkligheten.
Hur går det till. Någon som vet hur man får fram bekräftat antal smittade och om de är mer dåligare än andra och därför syns i statistiken?
Ja men de ickebekräftade fallen är antagligen bra mycket större än de här siffrorna.
Det verkar som de vill förminska pandemins kraft genom att ge skamlöst små siffror. När beviseligen inte någon får testa sig
Antagligen sitter de återigen och håller tummarna för att det stora mörkertalet kommer att sitta hemma och hosta loss och efteråt och inte hamna i statistiken. Eller vänta på att det blir akut utveckling utav sjukdomen någon bär och först då får personen vara en av de 100,- 200 bekräftat smittade.
Vilka är de 100-200 är det människor som fått komma till vården pga svårare symtom eller har de tagit ett stickprov på ca 5000 människor och genom de siffrorna trollat ihop verkligheten.
Hur går det till. Någon som vet hur man får fram bekräftat antal smittade och om de är mer dåligare än andra och därför syns i statistiken?
) då samhället inte upplyser oss utan vill att vi ska leva som blinda höns. Då tror jag mer på det andra påståendet om lagerarbetare. Staten uppträder som om människor kommer lynchas om information går ut eller att man ska stigmatiseras. Därför måste man varna privat likt mig eftersom samhällsinformationen inte är funktionsduglig. Jag misstänkte smitta, och satte mig hemma och väntade från fredags efter nödvändigt inköp och i måndags blev jag sjuk. Extremt lindrig hosta på förmiddagar, halsont och smått skumma symptom innan. Ingen feber eller frossa men en tilltagande huvudvärk trots att jag redan börjat tillfriskna mycket bra från det redan lindriga. Oschysst att man inte får ta prover så man vet om man sedan är riskfri och ännu värre då att orter och städer mörkläggs. Inte ska man sedan klappa sig själv på axeln för att Sverige sköter det bra. Vi vet inte varför vi inte har många allvarliga fall, inte heller om det är nu spridningen sker på allvar. Då ser vi inte det på en gång. Enda jag kan säga är ju att det är "märkligt" att mitt insjuknande kom samtidigt de dagar nya samhällssmittade upptäcks i länet. Allvarligare sjuka gissar jag då eftersom vi inte får testa oss. En igår, två idag. Vad blir det imorgon? Om jag inte träffat exet när hans hosta kommit, hade jag varit ute i samhället och kanske spridit covid-19 eftersom information inte går ut. Inte hade jag tänkt att jag kanske skulle bli sjuk och kunde sprida vad än han nu sprider/spred.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-25 kl. 15:00.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-25 kl. 15:00.