2020-03-25, 14:57
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Bekräftade fall har ökat med 100- 200 .
Ja men de ickebekräftade fallen är antagligen bra mycket större än de här siffrorna.
Det verkar som de vill förminska pandemins kraft genom att ge skamlöst små siffror. När beviseligen inte någon får testa sig
Antagligen sitter de återigen och håller tummarna för att det stora mörkertalet kommer att sitta hemma och hosta loss och efteråt och inte hamna i statistiken. Eller vänta på att det blir akut utveckling utav sjukdomen någon bär och först då får personen vara en av de 100,- 200 bekräftat smittade.
Vilka är de 100-200 är det människor som fått komma till vården pga svårare symtom eller har de tagit ett stickprov på ca 5000 människor och genom de siffrorna trollat ihop verkligheten.
Hur går det till. Någon som vet hur man får fram bekräftat antal smittade och om de är mer dåligare än andra och därför syns i statistiken?
Patientsekretess. Fick nu höra att covid-19 inte ska finnas alls i Västerås vilket är ett fult rykte eftersom ingen vet vilka som bor vart och som är konstateratvsjuka (vad är det för människor som sprider runt desinformation om att staden är smittfri utan underlag o absolut noll kännedom ) då samhället inte upplyser oss utan vill att vi ska leva som blinda höns. Då tror jag mer på det andra påståendet om lagerarbetare. Staten uppträder som om människor kommer lynchas om information går ut eller att man ska stigmatiseras. Därför måste man varna privat likt mig eftersom samhällsinformationen inte är funktionsduglig. Jag misstänkte smitta, och satte mig hemma och väntade från fredags efter nödvändigt inköp och i måndags blev jag sjuk. Extremt lindrig hosta på förmiddagar, halsont och smått skumma symptom innan. Ingen feber eller frossa men en tilltagande huvudvärk trots att jag redan börjat tillfriskna mycket bra från det redan lindriga.

Oschysst att man inte får ta prover så man vet om man sedan är riskfri och ännu värre då att orter och städer mörkläggs. Inte ska man sedan klappa sig själv på axeln för att Sverige sköter det bra. Vi vet inte varför vi inte har många allvarliga fall, inte heller om det är nu spridningen sker på allvar. Då ser vi inte det på en gång. Enda jag kan säga är ju att det är "märkligt" att mitt insjuknande kom samtidigt de dagar nya samhällssmittade upptäcks i länet. Allvarligare sjuka gissar jag då eftersom vi inte får testa oss. En igår, två idag. Vad blir det imorgon? Om jag inte träffat exet när hans hosta kommit, hade jag varit ute i samhället och kanske spridit covid-19 eftersom information inte går ut. Inte hade jag tänkt att jag kanske skulle bli sjuk och kunde sprida vad än han nu sprider/spred.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-25 kl. 15:00.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Ganska pinsamt men även Ryssland tar bättre hand om sina medborgare än vad Sverige gör.
Allting stängs ner i en vecka och alla får full lön. Vidtar åtgärder för att stoppa virus spridningen. Lyssna gärna på Putins tal där han säger att "vårt folk och deras hälsa kommer före allt annat".
Hör man inte ofta från svenska politiker idag.

U-landet Sydafrika gör likadant, Spanien och england ger 80%.
Citera
Medlem
Så även Frankrike friserar sina dödssiffror.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-france-tally-idUSKBN21C11A
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Märkligt, fortfarande ingen som regerar över antalet nyinlagda på intensiven. Dom här personer kommer behöva platserna i 14 dagar samtidigt som det hela tiden kommer in nya fall. Vad är det jag missar?

Det vidriga är att Tegnell & Co står och säger att allt är bra, det är lugnt, ingen fara, vi har kontroll. Ingen reflekterar.
Citera
2020-03-25, 14:58
Medlem
Ducadreams avatar
Tegnell påstår att USA kan få det problematiskt. Är han medveten om att de testar mycket fler för sjukdomen än vad vi gör här i Sverige? Har han tagit detta i beaktande när han påstår att vi har det stabilt i Sverige?
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Märkligt, fortfarande ingen som regerar över antalet nyinlagda på intensiven. Dom här personer kommer behöva platserna i 14 dagar samtidigt som det hela tiden kommer in nya fall. Vad är det jag missar?
Dom flesta här på FB litar blint på vad Tegnell säger, att sedan antalet insjuknade och placerade på IVA kommer öka ganska snabbt framöver är inget man klarar av att tänka ut själv.
Man är liksom spärrad mot att kunna räkna ut saker och ting, istället har den funktionen helt tagits över av media som tänker åt dom.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Som sagt sluta tolka det som en idiot. 42 döda den 25e mars, 50 döda den 26e 58 den 27e är en brant kurva men bra siffror.

Håll utkik efter när antalet döda är 10 ena dagen och 20 nästa dag. Då är kurvan illa.

Nu bladdrar du ju bara.............

Titta på grafen över döda igen.......

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Någon som har jämförande graf Sverige vs. Italien, hur smittade och dödsfall ökat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De smittade vårdas i isoleringsrum.

Var kommer alla idioter ifrån?

Det är folket på Flashback som sprider smittan. Enorma mängder idioter som springer runt och hostar på folk för att Löven och Tegnell inte låst deras dörrar och svalt nyckeln.
Citera
2020-03-25, 14:59
Medlem
När menar Tegnell är "dag noll", räknat från 80 dagar i Skåne, men från när?

Förstår någon artikeln: https://www.sydsvenskan.se/2020-03-24/sverige-haller-andan-i-vantan-pa-dag-noll
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Dels tror du att alla behöver platserna i 14 dagar. Det är ju bara att läsa statistiken så ser du att folk blir utskrivna.

Sen kommer det säkert bli fullt ändå.

I genomsnitt så behöver dom platserna i 14 dagar, vissa längre, vissa kortare. Poängen är att om det fortsätter komma in 30+ om dagen så blir det väldigt problematiskt. Det jag menar är att det inte skrivs ut 30 om dagen - därav dilemmat.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det vidriga är att Tegnell & Co står och säger att allt är bra, det är lugnt, ingen fara, vi har kontroll. Ingen reflekterar.
Och så undrar dom varför folk inte följer rekommendationerna och håller sig hemma....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in