2020-03-25, 14:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Det här måste sparas, så rysstrollet kan förklara sig den 6e April...

VD ,, Rysslands svar på Nostradamus, på speed.
Det är fjorton dagar dit.

Hursomhelst:

Missouri Walmart Coronavirus Licker Charged With 'Terrorist Threat'

https://www.riverfronttimes.com/newsblog/2020/03/24/missouri-walmart-coronavirus-licker-charged-with-terrorist-threat

Jag antar att många har sett dåren som slickade på varor på en butikshylla i en affär i USA. Nu har rättvisan kommit ikapp honom.
Senast redigerad av arbetet 2020-03-25 kl. 14:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Var irriterad jag bli när jag är ute och joggar och de enda jag stöter på är 70 plussare. Bryr dom sig inte alls.
Är du åldersrasist?? Klart de kan vara ute i friska luften. Men dom ska inte vara i folksamlingar, trängsel, affärer, bussar osv. Men utomhus , två meters avstånd helt ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Dummare än dummast är att Socialstyrelsen kräver att visiren ska vara godkända i EU och att företag som vill hjälpa med att ta fram visir inte får göra det. Hur blir någonting bättre av att personalen kan stå helt utan skyddsutrustning?

Det gäller så klart för politikerna att snabbt styra så att man i nöd och undantagsfall kan använda skydd som inte är eu märkta. Förmodar att man jobbar med frågan . Men det blir intressant att se vad det tar vägen. Ska folk dö för att svenskar är paragrafryttare?
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Man blir inte inlagd på intensiven om man känner sig ok, då blir man nog utskriven direkt! och får vistas i hemkarantän. Vem säger de är ok?
Frågan var hur någon kan tycka det är ok med 96 nya platser på IVA! inget annat.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Man blir inte inlagd på intensiven om man känner sig ok, då blir man nog utskriven direkt! och får vistas i hemkarantän. Vem säger de är ok?

Det var en retorisk fråga med utgångspunkt att vi nu har 100 nyinlagda på intensiven under 4 dagar. Jag tycker i vilket fall att läget är allt annat än stabilt.
Citera
2020-03-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Snabb googling, vet inte om det är denna.

https://www.google.se/amp/s/amp.scmp.com/news/china/society/article/3076323/third-coronavirus-cases-may-be-silent-carriers-classified

Är inte just Hong Kong-studien men ändå intressant.

1 av 3 smittade visar inga symtom och är så kallade ”silent carriers”.

Googlade mig vidare och hittar att

Citat:
Studies suggest that carriers with no symptoms could still be highly infectious

Earlier WHO statements playing down the risk of infection from asymptomatic people who test positive for the virus are now being challenged by researchers
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Bekräftade fall har ökat med 100- 200 ( Expressen och herr Tegnell)
Ja men de ickebekräftade fallen är antagligen bra mycket större än de här siffrorna.
Det verkar som de vill förminska pandemins kraft genom att ge skamlöst små siffror. När beviseligen inte någon får testa sig
Antagligen sitter de återigen och håller tummarna för att det stora mörkertalet kommer att sitta hemma och hosta loss och inte hamna i statistiken. Eller vänta på att det blir akut utveckling utav sjukdomen någon bär och först då får personen vara en av de 100 - 200 bekräftat smittade.
Vilka är de 100-200, är det människor som fått komma till vården pga svårare symtom eller har de tagit ett stickprov på ca 5000 människor och genom de siffrorna trollat ihop verkligheten.
Hur går det till. Någon som vet hur man får fram bekräftat antal smittade och om de är mer dåligare än andra och därför syns i statistiken?
Antalet smittade just nu är väl dom som testas av vården. De som söker vårt eller arbetar inom vård och bekräftas smittade.
Mörkertalet är så klart väldigt stort.
Att han säger 100-200 är ju helt klart för att förminska det hela.
Han ligger också i underkant på totala siffran över världen och avrundar alltid nedåt, idag med ca 30.000.
Stickprover har man inte börjat med vad jag förstått utan är nåt som de ska börja med.
Gissar att de kommer att bli inte som "mannen på gatan" som man egentligen känner till sedan innan så att man försäkrar sig om att siffrorna inte blir för höga.
Det är väldigt passande att göra tester som inte kan kontrolleras, då är det enkelt att försköna siffrorna om de inte passar.
Tegnell är helt klart en person (som på uppdrag av sina vänner från SMP) gärna säger så lite som möjligt, fyller ut med de han redan sagt och håller sig till manus.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Italiens borgmästare skäller ut sina medborgare. På typiskt italienskt sätt, kunde inte låta bli att skratta lite åt videon trots bedrövelsen. Skulle nästan kunnat ha varit jag när jag tänder till och blir förbannad på två röda. Gillar att de ryter ifrån dock, även om...ja, se själva.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/italienska-borgastarna-skaller-ut-sitt-folk-fattar-ni-inte-att-folk-dor

(Har inte sett klippet här tidigare men missar mycket i tråden så förlåt mig om det redan har länkats.)

Japp, han är för skön. Önskar vi hade såna driftiga styrande även i Sverige. Antonio Decaro heter han och är borgmästare i Bari. Finns fler likande videor med honom på Youtube.

https://youtu.be/hNoV4WoZ_iA
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Man kanske ska vänta en månad innan man konstaterar att Kina har klarat att stoppa spridningen.
Definitivt!

Det är nog uteslutet att resten av världen skulle få flockimmunitet utan att också Kina får det.
Citera
2020-03-25, 14:54
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Han sa det...

Märkligt, fortfarande ingen som regerar över antalet nyinlagda på intensiven. Dom här personer kommer behöva platserna i 14 dagar samtidigt som det hela tiden kommer in nya fall. Vad är det jag missar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Räkna på det, så ser du den fullständiga kraschen komma! Till och med OM immunitet skulle erhållas en lång period (något ingen kan påvisa öht, ens att immunitet uppstår), så blir det fullständig krasch. Antingen på kort eller lång sikt.

Blir det ingen immunitet så är vi rökta då det kommer att dröja med vaccinet. Lockdown gör inte att viruset försvinner, spridningstakten blir bara mycket långsammare, vilket gör att sjukvården förhoppningsvis kan klara av läget. Jag tycker Sverige borde stänga ner mycket mer men man vidtar inte dessa åtgärder för att bli av med viruset.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awE7aE/sats-oppnar-sina-gym-i-sverige-igen--efter-coronastangningen

– Som den enda aktör i branschen i Sverige som håller stängt tog vi kontakt med Folkhälsomyndigheten och frågade om de hade några åsikter. Senast i går var de tydliga med att träning är viktigt för hälsan, så vi kommer att öppna igen, säger Malin Selander.

Träning i vilken form?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in